A SEAT az Aronában és az Ibizában is bemutatja a digitális műszerfalat

A SEAT  az Aronában és az Ibizában is bevezeti a sokoldalú és  tetszés szerint beállítható digitális műszerfalat, amely áttekinthetőbb, és a gépkocsivezetők igényeinek jobban megfelelő információkat nyújt.  A SEAT Arona az első crossover autó a piacon, amelyben kihasználhatóak a SEAT Leonban és az Atecában már  2018. januárjában bemutatott, 10.25 colos interaktív, és az egyéni igényekre is szabható képernyő előnyei.

A nagy felbontású digitális műszer nem csupán korszerűbb és jobban variálható formatervezést jelent,  hanem nagyobb funkcionalitást is nyújt. A digitális műszerfal lehetővé teszi, hogy a gépkocsivezető az analóg műszerek hagyományos információitól kezdve – mint például a sebességmérő és a fordulatszámmérő –  egészen az opcionálisan elérhető teljesen színes térképekig és a navigációig is mindent láthasson.

Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az ügyfeleknek a legjobb design elemeket kínáljuk, melyekkel a klasszikus  mérőműszerek pontosságát a digitális világban is elérhetővé tesszük, és ahol minden egyes pixelt ugyanolyan pontossággal terveznek meg”- mondta Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT  formatervezési igazgatója. ”Kihasználva a digitális környezet előnyeit, a gépkocsi belső terének tervezésében újabb minőségi szintre léptünk.”

A rendelkezésre álló információ ellenőrzése és kezelése  egyszerű, mert a gépkocsivezetőtől csupán azt követeli meg, hogy megnyomja a kormánykerékre szerelt „View”  gombot. Ezzel eléri a három főképernyőt, és ez csak minimálisan vonja el a vezető figyelmét,  ugyanakkor a gépkocsivezető igényeinek megfelelően a lehető legegyértelműbben mutatja a rendelkezésre álló információkat. Az 1280 x 480 pixeles felbontású TFT  képernyőn az információk átkapcsolása a 75 Hz-es frissítési rátának köszönhetően egyszerű, így az információt könnyebben lehet olvasni.

Képernyő választási lehetőségek

A SEAT digitális műszerfala három fő képernyő módot  biztosít: a klasszikus-, a digitális- és dinamikus nézetet.

A klasszikus információs mód a jól  ismert analóg információkat  adja, mint például a sebességmérő és a fordulatszámmérő, de e két adaton túl továbbiakat is ki lehet vetíteni a képernyőre, így a navigáció információit, a zenét, a telefont, a közlekedési információkat és a vezetést segítő információkat (sávtartás, holttér kizárása, automata vészfék funkció), valamint a gépkocsi állapotát.

A digitális képernyő mód maximálisan kihasználja a digitális műszerfal 10.25 colos képernyőjének felbontását, és részletesen mutatja a térkép információkat a gépkocsi tartózkodási helyének környezetéről, ezáltal megkönnyítve, hogy parkolóhelyet vagy garázst találjon, illetve a megfelelő irányba haladhasson. A térképet nagyítani és kicsinyíteni is lehet, így a vezető számára könnyebbé válik a tájékozódás. Ebben a képernyő módban olyan menü információk is elérhetők, mint a telefon,  az utazási adatok, a vezetőt segítő információk és a gépkocsi állapota.

A dinamikus képernyő mód nagyobb pontossággal  mutat olyan fontos információkat, mint a kanyarodási irányok, a vezetőt segítő rendszerek információi, így például a sávtartás, a holttér kizárása és az automatikus vészfék funkció vagy a gépkocsi állapota.

Minden képernyő módban ki lehet vetíteni a vezetésre vonatkozó adatokat, így például  az üzemanyag fogyasztást, a megtett távolságot és a gépkocsi által addig megtett teljes távolságot.  A rendszer azt is lehetővé teszi, hogy az éppen lejátszott zene alatt a gépkocsivezető úgy kereshet a zenei könyvtárban, hogy az a minimális mértékben vonja el figyelmét a vezetéstől. És ha ebben az állandóan összekapcsolt világban egy telefonhívás jön, a képernyő is automatikusan alkalmazkodik, mert  megmutatja a hívó fél adatait és a személlyel kapcsolatos információk is felugró menüként jelennek meg a  képernyőn.

Rugalmasság

A digitális műszerfal egyénre szabhatósága azt jelenti, hogy függetlenül attól,  hogy ki ül a kormány mögött, a képernyőn az adott személy számára legjobb információ jelenik meg. A képernyő módok közül kettőt, a klasszikust és a dinamikust be lehet állítani úgy, hogy specifikus információt mutassanak.  Ez azt jelenti, hogy ha a gépkocsi vezetője vegyíteni szeretné a navigációs mutatókat a hagyományos kilométerórával és a fordulatszámmérővel, vagy az egész képernyős módot szeretné használni a részletes térkép megtekintése érdekében, akkor ezt el lehet menteni, mint az egyik felhasználó profilját, és a következő alkalommal könnyen ki lehet választani, amikor  ugyanaz a vezető ül a kormány mögé. Stílusonként három profilt lehet létrehozni és  a rendszerben elmenteni.

Mindezen túl a digitális műszerfal fényérzékelőket is tartalmaz, amelyek a  környezet fényviszonyainak függvényében egy algoritmus segítségével a gépkocsi képernyőjének megvilágítási szintjét is ennek megfelelően állítják be.

A digitális műszerfal olyan műszer együttes, amelyet  interaktív képernyőként fejlesztettek ki, és ami teljesen hozzáigazítható a gépkocsivezető igényeihez. A 133 dpi képfelbontással, a jobb áttekinthetőséggel és a rendelkezésre álló információk széles körével a gépkocsi vezetőjének jobb kezelési lehetőséget biztosít.

Megjegyzés:

A SEAT digitális műszerfal  az év elején jelent meg az Atecában és a Leonban, és a 2018-as genfi autószalonon került a figyelem középpontjába. A digitális műszerfal a CUPRA Atecában, a SEAT Leon CUPRA R ST-ben és a SEAT Leon 1.5 TSI EVO FR-ben is jelen van.