Red 2. A híres akció-vígjáték filmcímét is adhatnánk a Sződy fivérek idei versenyszezonja előtt. Az összefüggés azonban csak ennyi: második évüket kezdik meg a vörös autóval.
A nagy váltás után, azaz a 7 éves Suzukis időszakot követően egy Opel Tigra volánját választották tavaly. Eltelt egy év, most a 2018-as versenyszezonról, a tapasztalatokról és az idei előkészületekről beszélgettünk.
Amdala.hu: Sziasztok! Egy szép kerek évet teljesítettetek tavaly. Azonban ez inkább a tapasztalatszerzés éve volt. Jól gondolom?
Sződy Szabolcs: -Igen, határozottan ennek is megfelelő volt. A versenyrutint leszámítva a kategória, az autó, a köbcenti és a lóerő ismeretlen volt számunkra. Ezért az év első felében a versenyzés mellett teszteltünk is úgymond. Másképp nem is lehet. Nyáron már jött az eredmény, negyedik majd harmadik hely és év végén a kategória negyedik és hatodik hely. Hozzáteszem a negyedik hely nagy küzdelem árán, de meg lett. Ahogy a teljes versenyszezonban minden pontért, minden másodpercért meg kellett küzdenünk. Dolgos szezon volt.
Amdala.hu: Hat tized másodperccel, ha jól tudom. Ez ki volt hegyezve rendesen. De sikerült. Mi a tapasztalatotok?
Sződy Zsolt: – Az, hogy jó választás volt az Opel Tigra. Alapjaiban sok mindenben a Corsának megfelelő. Azonban sportosabb, egyedi külsejével pedig nem népautó. Megszoktuk, megszerettük és habár sok mindent meg kellett és meg kell tanulnunk, egy jó sportkupé. Ugyan nehezebb tömegű, mint a rivális Citroen Saxo-k és a motorja is „csak” 106 lóerős, ellenben a 118 lovas Saxo-kkal, de arányaiban nincs akkora hátrányunk. Tavaly három Saxo után lettünk negyedikek. Jelenleg a Saxo a bajnok autó, ez tény.
Amdala.hu: Hogy készültetek a téli szünetben az idei szezonra?
Sződy Szabolcs: – Novemberben és decemberben eltettük az autót, egyéb elfoglaltságaink és természetesen az Ünnepek miatt. Addig a partnereinkkel és támogatóinkkal egyeztettünk az idei szezont. Januárban kezdtük meg az építést, felkészítést. Ezúton is nagy köszönet az Opel Gombos márkakereskedésnek és szerviznek, akik az autót felkészítették. Így a versenyautónk most Opel szaktudással készült el. A futóművet a Kárászy cég készítette el és a Kanyik Autószervíz építette be és hangolta össze. Az egyéb tennivalókat magunk csináltuk, amik inkább az egyéni és számunka fontos apróságok. Összességében nagyon sok munka van benne, talán több és jobb is, mint tavaly. Ezért idén később is készültünk el, de rajtra készek vagyunk.
Amdala.hu: Szép lett az új dekoráció és látható az Opel „hátszél” is autótokon. Hátteretek nőt. Mesélnél erről is?
Sződy Zsolt: – Valóban nőtt. Egy partnerünkkel 2 év után idén nem működünk együtt tovább. Azonban három új támogatónk lett. Az előbb említett Opel Gombos autókereskedés, a Csergő Kft., amely Opel alkatrészekkel lát el minket igény szerint és az SKF pedig csapágyakkal. Főtámogatónk továbbra is az Orbico Hungary Kft, a Shell kenőagyagok magyarországi forgalmazója. A lehető legtöbbet szeretnénk kihozni magunkból idén. Például akár három dobogós helyet is, és megcélozzuk az év végi harmadik helyet.
Amdala.hu: Megelőztetek. Így nem is kérdezem meg, mik a terveitek idén. Azonban azt igen, hogy nem merész kijelentés-e második évetekben az év végi dobogó?
Sződy Szabolcs: – Nem tudom, de megpróbáljuk. Tavaly a középmezőnyt céloztuk meg és jóval előbbre jutottunk már első évünkben. Ez azt jelenti, hogy az autó képes lehet rá. Így szerintem mi is. Ha mégsem sikerülne és hátrébb végzünk, nem dőlünk a kardunkba. Elvégre második szezonunk lesz az Opellel.
Amdala.hu: Helyes hozzáállás. Beszéljünk a versenyekről. Új helyszín Eger lesz… .
Sződy Zsolt: – Nem ismerjük, csak kirándulni voltunk Egerben eddig. Kihívás lesz. A jól ismert Kakucs és Kiskunlacháza sem jelenti azt, hogy ismerjük, mint a tenyerünket. Hiszen a pálya vonalvezetése mindig más vagy csak hasonló. Nagyatádot nagyon várjuk, a tavalyi az egyik, ha nem a legjobb verseny volt. De egyelőre most csak a nyitófutamra koncentrálunk majd.
Amdala.hu: Erős kategória a széria 3-as. Mennyire vált be a választás?
Sződy Szabolcs: – Nekünk tetszik. Van küzdelem, bár itt nagyobbak az időkülönbségek, mint az S1-ben anno, de mások az autók is. Erősebbek, gyorsabbak, de nehezebbek. Nagyon várjuk már a szezont, szeretnénk már a volán mögé pattanni és vezetni. Ezért dolgoztunk ennyi előtte.
Amdala.hu: Az autón volt-e nagyobb változás?
Sződy Zsolt: – Persze, fejlesztettünk rajta. A tavalyi utolsó futamon a motortartó bak eltört, ezt kicserélték, kapott mindenből újat ami ehhez tartozó egység. A sportlégszűrőnk bevált, ezt most egy kicsit jobban megépítettük. Gumiből is maradt a márka, de a lágy helyett egy közepes keverékkel vágunk neki idén az autónk tömege miatt. Így ismét Nankang NS-2R-rel versenyzünk. Elől látható a szép spoiler idom, ez egy eredeti Irmscher lökhárító és koptató. Ezt tettük fel most, hogy még inkább eredeti legyen a sportos kivitel. A kisebb esztétikai javítások, változások is vannak, de annyira nem lényegesek. Még folyamatben ez a rész.
Amdala.hu: Mit is kívánhatnék? Legalább olyan eredményt, amit tavaly elértetek, de ha cél a dobogó, akkor legyen dobogó! De mindenek előtt gondmentes futamokat és izgalmas köridőket a szezonra.
Sződy Fivérek: – Köszönjük szépen, igyekszünk!
Amdala.hu
Fotók: Track Racing