A brit prémiumgyártó rajongói idén a nagy-britanniai Bristolban rendezték meg az éves eseménynaptár hagyományos fénypontjának számító Nemzetközi Mini Találkozót, ahol a klasszikus Mini első legyártott példánya, a tömegtermelésben napvilágot látott tízmilliomodik MINI és a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE együtt ünnepelte a márka fennállásának hatvanadik évfordulóját.
A legközelebbi családtagok körében megünnepelt születésnapok kiemelkednek a többi közül. Érzi ezt a MINI is, amelynek hatvanadik születésnapjára több ezer márkarajongó látogatott el augusztus 8-11. között a nagy-britanniai Bristolba. És noha a Nemzetközi Mini Találkozó évről évre a brit prémiumgyártó eseménynaptárának fénypontja, a dicső múlt, a magával ragadó jelen és az innovációkban gazdag jövő közötti szimbiózis még soha nem képviseltette magát olyan erősen, mint idén: a rajongó tömeggel az 1959-es évjáratú, valaha készült legelső klasszikus Mini, a márka fennállásának hatvanadik jubileumára készített MINI 60 Years Edition (amelynek egy példánya épp a tömegtermelésben napvilágot látott tízmilliomodik MINI modellként gurult le a gyártósorról) és a közeli jövő hírnökeként érkező, tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) is együtt ünnepelt.
A Nemzetközi Mini Találkozót első ízben 1978-ban hívták életre a klasszikus Mini német rajongói. Az elmúlt négy évtizedben az esemény a nemzetközi klubélet és a márka iránt rajongó közösség legnagyobb éves rendezvényévé nőtte ki magát. A találkozót évről évre más-más európai országban hívják össze a szervezők, látványos járműbemutatókkal, hatalmas alkatrészvásárral, a legkülönfélébb kiegészítők csereberéjével, szabadidős tevékenységek széles tárházával, élő zenével, szórakoztató vetélkedőkkel és ízig-vérig fesztivál hangulattal.
A rajongók számára sosincs olyan, hogy „túl messze”. Sokan közülük akár ezer kilométert is levezetnek a hagyományosan négynapos kikapcsolódás helyszínére, ahol a gondosan megőrzött klasszikus Minik a legmodernebb MINI modellekkel karöltve pózolnak a kameráknak. A találkozónak minden ötödik évben Nagy-Britannia ad otthont, így nem lehetett ez másként idén, a márka fennállásának hatvanadik jubileumán sem.
A 2019-es esztendő kiváló alkalmat kínált a MINI-nek arra, hogy visszatekintsen az elmúlt hatvan évre és eszerint határozza meg a jövőbe vezető irányt. A jubileumra kidolgozott MINI 60 Years Edition – amelyet pár hónapja már megrendelhetnek a brit prémiummárka rajongói – modern köntösbe csomagolva kelti életre az elmúlt hatvan év esszenciáját, hiánytalanul tisztelegve az elmúlt évtizedek brit hagyományai előtt. A különkiadás exkluzív kialakítása és felszereltsége az egyedi stílus, a prémium minőség és a sportos menetteljesítmény harmóniáját idézi, 2019 novemberében pedig a márka első tisztán elektromos meghajtású négykerekűjének sorozatgyártása is megkezdődik. 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorjával és padlólemezbe süllyesztett nagyfeszültségű akkumulátorával a MINI Cooper SE a vezetés márkára jellemző, gokartos élményének merőben új dimenzióját váltja valóra. A háromajtós MINI műszaki alapjaira megtervezett újdonsággal az idei Nemzetközi Mini Találkozó közönsége találkozhatott először élőben. A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó otthonában, Oxfordban készül majd.
Az oxfordi gyár ezúttal a Nemzetközi Mini Találkozó szempontjából is fontos helyszínként működött közre, a MINI hatvanadik születésnapja alkalmából ugyanis egy hatvan modellből álló konvoj utazott a gyárból egészen Bristolba. A konvoj elején a valaha készült legelső klasszikus Mini gurult, amelyet az elmúlt hat évtized különböző évjáratú autói követtek sorban, megszületésük időrendjében. A felvonulást a tízmilliomodik legyártott MINI-ként elkészült MINI 60 Years Edition zárta, életre szóló élménnyel ajándékozva meg a rajongókat.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.