A Procter & Gamble és a Lidl közös jótékony célú programot indít, melynek keretében minden vásárló, aki 2014 szeptemberében és októberében a Lidl magyarországi üzleteiben Procter & Gamble terméket vásárol, minden termék után 10 forinttal támogatja a Gyermekétkeztetési Alapítványt.
A P&G és a Lidl közös társadalmi felelősségvállalási kampánya keretében azok a vásárlók, akik a Lidl üzleteiben P&G termékeket – többek között Ariel, Lenor, Jar és Head&Shoulders márkákat – vásárolnak, támogatják a Gyermekétkeztetési Alapítvány céljait és segítenek a rászoruló gyermekeknek legyőzni az éhséget.
Hazai és nemzetközi felmérések szerint ma Magyarországon közel 20 000 gyermek éhezik. A Gyermekétkeztetési Alapítvány 1993-as alapítása óta azért dolgozik, hogy hazánkban a legszegényebb körülmények között élő gyermekek rendszeresen megfelelő és elegendő táplálékhoz jussanak.
A P&G és a Lidl közös jótékonysági programjához két olyan sztár is csatlakozott nagykövetként, akikről köztudott, hogy szerény körülmények között nevelkedtek, mégis sikerült kitörniük és sikeressé válniuk, pozitív példát mutatva a kampányban támogatott gyermekek számára is. A kampány nagykövetei Berki Krisztián Európa-, világ- és olimpiai bajnok tornász, valamint Oláh Gergő, a népszerű X-Faktor 3. évadának győztese.
„A nehéz sors és a hátrányos helyzet lehet egy életforma, de lehet csupán egy ideiglenes állapot, ami megerősíti az ember lelkét, és felkészíti a jobb élethez való helyes hozzáállásra. Amikor szegények voltunk, mindig abban hittem, hogy ez csak egy ideiglenes állapot, amit megfelelő szemlélettel, szorgalommal és kitartással meg lehet változtatni.” – mondta Oláh Gergő.
A nagykövetekkel nem csupán a jótékonysági akciót népszerűsítő plakátokon, de egy-egy alkalommal személyesen is találkozhatnak majd a vásárlók a Lidl üzleteiben. A programot népszerűsítő, „Sikeréhség“ című online kisfilmben Oláh Gergő és Berki Krisztián egy őszinte vallomás keretében emlékszik vissza a nehézségekre, és felhívja a vásárlók figyelmét arra, hogy egy apró, ám tudatos döntés most nagy változást hozhat a nélkülöző gyermekek életében.
„Voltak nehéz időszakaim, és most, hogy már nekem is van egy 7 hónapos kislányom, különösen együtt érzek azokkal a szülőkkel, akik szeretnének mindent megadni a gyermeküknek, de nincs rá lehetőségük. Nagyon örülök, hogy részese lehetek egy olyan figyelemfelhívó kampánynak, melynek elsődleges célja a hátrányos helyzetű és éhező gyermekek támogatása és jobb életfeltételeinek biztosítása.” – tette hozzá Berki Krisztián.
A P&G és a Lidl elkötelezett a gyermekek jólétéért, és felelős vállalatokként fontosnak tartják, hogy a vásárlók bevonásával, a közös gondoskodás jegyében enyhítsék a rászoruló gyermekek mindennapi gondjait, és új lehetőségeket nyissanak meg nekik a sikeres jövő felé.