A magyar bajnokság éllovasa, a Fodor Imre, Csató Attila páros győzni akar a hazai pontvadászatban az augusztus 15. és 18-a között megrendezésre kerülő HunGarian Baján
Pár nap választja csak el az autósport szerelmeseit attól, hogy a WTCC és a Forma 1 után újabb szakág világklasszisait láthassák Magyarországon versenyezni. Ezúttal Pápa központtal rendezik meg az FIA és a FIM égisze alatt a jubileumi, tízedik HunGarian Baja Terep-rally Világkupa futamot, amely egyben az UEM által szervezett motoros Európa-bajnoki futam, valamint a legjobb magyar terep-rallysok részvételével az MNASZ égisze alatt a hazai pontvadászat egyik állomása is lesz. Az augusztus 15. és 18-a közötti versenyen a hazai terep-rally szinte valamennyi nagyágyúja rajthoz áll, és az autósok összetettjében egy ponttal élen álló Fodor Imre, Csató Attila duó a Romanian Baja után itt is győzne, amivel nagy lépést tehetne a magyar bajnoki cím felé.
Idén elképesztően izgalmasan alakul az MNASZ által szervezett Terep-rally Magyar Bajnokság az autósok között. A Fodor Imre, Csató Attila (Toyota Motorsport Hungary) páros mindössze egy ponttal vezet a Varga Imre, Szegedi Ferenc (Varga Racing Team) előtt, így hatalmas csatára van kilátás a hazai versenyzők között.
„Nincs kis verseny, meg nagy verseny, csak verseny van! Minden ellenfelünket tisztelünk, és tisztában vagyunk a képességeikkel. Nagyon sűrű a bajnoki tabella a négy futamból négyet más és más páros nyert meg, azt gondolom, ez önmagáért beszél. Jelenleg vezetjük a bajnokságot, és bízom benne, hogy a Baja után sem változik a helyzet” – jelentette ki Fodor Imre, a csapat pilótája.
Noha mindketten hosszú évek óta a sportágban vannak, közösen csak most, a tízedik, jubileumi HunGarian Baján indulnak először együtt.
„Még a veszprémi versenyeken 2006 és 2008 között indultunk ezen a versenyen, ám akkor még külön-külön kocsival versenyeztünk: Imi Mitsubishivel, én Nissannal mentem. Bevallom, abban az időben nem sok babér termett számunkra a veszprémi lőtéren, ami akkoriban a terep-rally Mekkája volt itthon. Persze, akkoriban olyan magyar klasszisok voltak a mezőnyben, mint Kis Sanyi, Palik Laci, vagy éppen Szalay Balázs” – elevenítette fel a versenyhez fűződő múltjukat Csató Attila.
A navigátor a viadal kezdeti stádiumában évekig segédkezett a rendezésben, és nagyon büszke ma is arra, hogy az azóta is főszervező Garamvölgyi Zoltánnal rögtön elnyerték az ” ÉV VERSENYE” kitüntető címet.
„Szép évek voltak! Versenyzőként minden szezont úgy kezdtünk, ha máshol nem, a Baján menni kell! Mert olyan világsztárokkal lehetett itthon, hazai pályán versenyezni, akiket maximum a tv képernyőjén láthattál, a Dakar közvetítésekben. Ráadásul azóta is az a legjobb, hogy ilyenkor az elit technikákat nem csak a versenyzők, de a nézők is láthatják a szervizparkban évről évre. A rendezésről és a stábról röviden csak annyit, hogy több külföldi rendező “koppintja” a verseny sportszakmai felépítését, lebonyolítását és hívják dolgozni őket a világ minden tájára” – folytatta Csató Attila.
A páros egymásra találását is a HunGarian Bajának köszönheti, és ahogy a bajnokság jelenlegi állása mutatja, a Toyota Hilux-szal versenyző duó igencsak jól járt a másikkal.
„Tavaly Baján Imivel álltunk a pálya szélén, és a harmadik autó után az mondta, jövőre visszatérek, jössz navigálni? Rendkívül motiváltak vagyunk, és célirányosan igyekszünk felépíteni a versenyzésünket. Imi maximalista és mindent megtesz a sikerért. A versenyzéshez a háttér biztosított, csak rajtunk múlik, mit hozunk ki belőle. A Baja a bajnokság legfontosabb versenye” – tette hozzá a navigátor.