Új típussal bővül a Honda egyedülálló Neo Sports Café családja – 2022-ben visszatér a CB300R és csatlakozik a jelenleg kapható CB125R, CB650R és CB1000R modellekhez.
A karcsú újdonság menetkész tömege mindössze 144 kg, 286 cm3-es, folyadékhűtésű motorja 31 LE-s csúcsteljesítményű, míg legnagyobb forgatónyomatéka 27,5 Nm. A pörgős, négyszelepes, DOHC-vezérlésű egyhengeres – kimagasló teljesítménye dacára – rendkívül csekély károsanyag-kibocsátású és megfelel az Euro 5 szigorú környezetvédelmi előírásainak. Fontos újítás, hogy rásegítős és nyomatékhatárolós tengelykapcsolót építettek be a mérnökök, ezáltal kisebb erővel működtethető a kuplung és kemény fékezés, illetve visszakapcsolás közben sem „pattog el” a hátsó kerék.
Az erőforrást préselt elemekből és csövekből épült váz öleli körbe, melynek páratlan merevsége szélsőséges helyzetekben is pontos visszajelzéseket garantál. Akárcsak a nagyobb CB-kben, itt is 41 mm-es csúszószár-átmérőjű SFF-BP fordított villa biztosítja a remek úttartást, ami elődjével összevetve hatékonyabban csillapít és javítja a motor kezelhetőségét. Szintén közös pont a Neo Sports Café család többi tagjával, hogy négydugattyús, radiálisan rögzített féknyereg és agy nélküli, úszóágyazású tárcsa felel a lassításért, méghozzá IMU-val, azaz helyzetérzékelővel kiegészített ABS felügyeletében. Ugyancsak a nagyobb motorokról ismerős a változó keresztmetszetű kormány, a továbbfejlesztett, folyadékkristályos műszeregység és a minden elemében LED-es világítás.
Tagadhatatlan, hogy a Neo Sports Café modellek az egykori legendás café racerek leszármazottai, mégpedig újragondolt, modern köntösben. Magával ragadó formavilágukat a Honda római K+F központjában vetették papírra, és tervezéskor az egyik kulcsfontosságú fogalom a „Mechanical Art” volt. Ezek ugyanis nem egyszerűen retró motorok, sokkal inkább neoklasszikusok, azaz a korábbi formatervet ötvözik napjaink legfejlettebb technikájával, ezáltal egységes sziluett és magas szintű műszaki tartalom jellemzi a Neo Sports Café család tagjait.
Kétségtelen, hogy a família zászlóvivője a bámulatos és erőtől duzzadó CB1000R. A 2021-re teljesen megújult csupaszmotor igazán látványos jelenség előre súlyozott formatervével és a villámgyors Fireblade-ből származó erőforrásával. Ha lehet, a CB1000R Black Edition még lenyűgözőbb megjelenésű, mint az alapmodell, hiszen úgy fest, mintha egy motorépítő-műhelyben látott volna napvilágot. Elegáns Graphite Black fényezésű idomai mellett a fényszórókeret, a villahíd, a hűtőradiátor burkolata, a légszűrőház és a kipufogórendszer is koromfekete köntöst visel, csakúgy, mint a Black Editionhöz alapáron kínált légterelő.
Ezzel szemben a középkategória meghatározó modellje, a CB650R új, feltűnő Sword Silver Metallic színben is elérhető, és továbbra is ideális választás a középméretű, sportos, egyben stílusos „naked”-et kereső motorosoknak. A kezdő, A1-es jogosítványt szerzett pilótáknak fejlesztették a CB125R-t, ami szintén teljesen megújult – többek között vadonatúj, négyszelepes erőforrással és a kategóriában elsőként Showa SFF-BP fordított villával tették még vonzóbbá a modellt.
A 2022-es CB300R immáron négy szemet gyönyörködtető fényezéssel rendelhető, beleértve a Pearl Dusk Yellow és Matt Pearl Agile Blue színeket, valamint a korábbi Matt Gunpowder Black Metallic és Candy Chromosphere Red változatot.