Dinamikus, praktikus, stílusos és közkedvelt a Corsa, ötödik kiadása is bestseller. Jelenlegi változatára épp mostanában futott be a 750 ezredik megrendelés a 2014 végi piaci bevezetés óta. A stílusos mindentudó azt a sikertörténetet folytatja, amely az első Corsával, 1982-ben kezdődött. Máig, az összes generációt beszámítva, több mint 13 millió Corsa készült.
„Európa-szerte a Corsa az egyik legfontosabb modellünk, kereken egynegyedét adja az Opel összesített értékesítésének. Változattól függően tökéletes autó szingliknek, pároknak és családoknak egyaránt“, mondta az Opel értékesítési főnöke, Peter Küspert.
Ám nemcsak a vevőknél jön be a Corsa, hanem szép számú kitüntetést is begyűjtött, például a közelmúltban lett „2016 kisautója“ Írországban, „Eco Car of the Year 2016“ Lettországban, az „Ésszerűség autója 2015“ és „2015 világbajnoka“ Németországban, valamint elnyerte az AUTOBEST „Best Buy Car of Europa for 2015“ (Európa legjobb vétele) díját. Ez is mutatja, hogy igazi européer az Opel Corsa.
Nem véletlen ez a siker, hiszen a Corsa kellemes örömautózást kínál, a magasabb kategóriák csúcstechnikájával. Az Opel „szoborszerű szépség és németes precizitás” designfilozófiája találkozik benne kiemelkedő komforttal, modern asszisztensrendszerekkel és kiváló csatlakoztathatósággal, az Opel OnStar, illetve az IntelliLink-infotainment jóvoltából. Ezekhez járul az erős és hatékony benzines és dízel turbók, valamint a gázüzemű motorok széles választéka, nem is beszélve a remek ár-érték arányról.
Opel Corsa: sikertörténet öt felvonásban
Első felvonás: 1982 – 1993
A „Kadett kistestvéreként“ debütált az Opel Corsa A, mokány 3,62 méteres hosszúsággal, rekord-gyanús 0,36-os légellenállási alaktényezővel és ralis stílusú kerékívekkel. Erhard Schnell vezető formatervező sportosan szögletes vonalakat adott neki, amelyek elnyerték a családfők tetszését is. Fénypontja a 100 lóerős Corsa GSi volt, de aztán az első dízel is megjelent a géptető alatt. Eleinte csak kétajtós, lépcsős- és lejtőshátú karosszéria készült, majd 1985-től bejött a népszerű ötajtós. Ünnepelt értékesítési bajnok lett a Corsa A, összesen 3,1 millió darab kelt el belőle.
Második felvonás: 1993 – 2000
Az első Corsa sikere ellenére úgy döntött Rüsselsheim, hogy a nők kedvenceként pozícionálja az utódját. Hideo Kodama ennek megfelelően kerekdedebb, lágyabb formákat adott neki, csinos, nagyra nyitott szemekkel. A Corsa B tíz centivel nyúlánkabb lett, és belül jóval tágasabb. Blokkolásgátlója, oldalütközés-védelme és két frontlégzsákja magasabbra emelte a kategória biztonsági standardját. Egyes piacokra kombit, kis platós járművet és négyajtóst is gyártott az Opel a lejtőshátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak, a GSi 16-szelepest kapott, a dízel pedig turbót. A második Corsa világszerte befutott, és az értékesítés túllépte a négymilliós határt.
Harmadik felvonás: 2000 – 2006
A Corsa C formaterve ismét Hideo Kodama alkotása. Vonalait tudatosan tette hasonlóvá a sikeres elődéhez, de tíz centivel hosszabb lett az autó, megnőtt a nyomtáv és a tengelytáv is. Ez lényegesen tágasabb utasteret eredményezett. Először kapott teljes horganybevonatot a karosszéria. Modern, négyszelepes ECOTEC benzinmotorok és közvetlen befecskendezésű turbódízelek gondoskodtak nagy teljesítményről, mérsékelt fogyasztás és jó kipufogógáz-adatok mellett – valamennyi változat megfelelt a szigorú Euro 4-nek. A Corsa C is kelendőnek bizonyult, 2,5 millió gazdára talált.
Negyedik felvonás: 2006 – 2014
Akárcsak a Corsa B idején, külön útra lépett a három- és az ötajtós: az egyik kupészerű, és a sportos orientációjú vevőket szólította meg, mint anno a Corsa A, a másik viszont a család teljes értékű járműveként szolgált. A Corsa D hossza már karcolta a négy métert. A hatékony ecoFLEX technikához Start/Stop-rendszer járult. A negyedik generációból 2,8 millió darabot adtak el.
Ötödik felvonás: 2014 óta
A Corsa máig 750 ezer példányban megrendelt ötödik nemzedéke változatlanul az Opel spanyolországi üzemében, Zaragozában készül, de a három- és ötajtós Eisenachban is, akárcsak az Opel ADAM – amellyel ugyanúgy kistestvért kapott a Corsa, mint egykor vele a Kadett.