Kategória második hely és karcmentes célba érés 36. Rally Cittá di Bassano-n.
Juhász Csabiéknak nem az első versenyük volt itt, de most sem volt kevesebb a kanyarok száma egy napra sűrítve, mint korábban. A gyorsok hossza 13-22 km között volt.
Csabit a Renault Clio R3T pilótáját kérdezem a túlélő túra után:
Végre a Clioval versenyezhettetek. Mennyivel éreztétek magatokat jobban ebben, mint a Peugeotban?
– Igazából, ahogy nem lehet összehasonlítani Nova Goricát Bassanoval, úgy a Cliot sem a Peugeotval. A mostani versenyre sokkal többet foglalkoztunk az autónak a beállításaival. Alapvetően azért vettünk ilyen autót, mert a Clio jobban tetszik, mind formára, mind műszakilag.
Kanyar-kanyar hátán volt a Bassano ralin, mint mindig. Neked, mint pilótának sem egyszerű az itinert feldiktálni egy ilyen pályán. Ilyenkor mi a bevált szokás itiner íráskor, hogy a versenyen könnyen visszaolvasható legyen az?
– Igen, próbálunk minél kevesebb infót beírni a gyors részekhez, hogy legyen idő a leírtakat visszaolvasni, de ez sokszor a sebességünk rovására megy.
A navigátorodnak, Zsoltinak nem kis szerepe volt ezen a versenyen sem. Mint tesó és navigátor nagy az összhang köztetek. Most is jól adta vissza ez előzőnap felírt itinert?
– Alapvetően ezzel nincs gond. Volt egy technikai problémánk, ami hátráltatott, azzal voltunk elfoglalva. A kormányon lévő vezérlő megint rakoncátlankodott – nem tudtam mindig versenyprogramba kapcsolni – ilyenkor 60%-os teljesítménnyel üzemel az autó, ami azért elég nagy hátrány volt.
81 versenyző látta meg a céldobogót, 44 viszont sajnos nem. Ennyire nehéz volt a verseny?
– Igen, ez egy nehéz verseny. Könnyű hibázni és, ha hibázol, akkor közel van a sziklafal vagy a szakadék. A legkisebb hibának is végzetes következménye van. Mi inkább a biztos célba érést választottuk, nem kockáztattunk.
Összességében ezt a túlélő túrát miképp értékelnéd? Legközelebb hol láthatunk benneteket?
– Jobb eredményt vártunk, de a verseny elején nagyon eltaktikáztuk magunkat, az autó sem volt mindig tökéletes. Jó pozícióból várjuk a záró futamot. A 3-Städte Rallye-n megpróbáljuk megtartani az abszolút 6. helyünket a Mitropa Kupában. Előrébb már nem végezhetünk, de hátrébb semmiképpen sem szeretnénk csúszni.
Köszönjük Partnereink segítségét!
– Hajósi Miklós –