2022-ben a BMW Group ismét magasabb fokozatba kapcsolt az elektromobilitás térnyerésében. A korábbi célkitűzésnek megfelelően a vállalatcsoport egy év alatt képes volt több mint megduplázni tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési mennyiségét: a 2022 januárja és decembere között eladott 215 755 darab zéró emissziójú BMW és MINI modell a 2021-es mutató tükrében 107,7 százalékos növekedésnek felel meg. A BMW Group eközben fontos mérföldkőhöz is érkezett, hiszen az esztendő vége felé sorozatgyártásban készült 500 ezredik tisztán elektromos meghajtású modelljét is átadta.
„Rendkívül erős modellpalettánk a folyamatosan változó piaci környezetre adható legjobb válasz, amellyel tavaly több mint kétszer annyi tisztán elektromos meghajtású modellt tudtunk értékesíteni, mint 2021-ben” – nyilatkozta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Magabiztosan valljuk, hogy 2023-ban tovább építkezhetünk erre a sikerre, hiszen tisztán elektromos modelljeinkre továbbra is kimagasló rendelésállományt látunk” – tette hozzá.
2022-ben a BMW Group világszerte 2 399 636 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely az előző esztendőhöz viszonyítva mindössze 4,8 százalékos csökkenés egy olyan évben, amelyben mindegyik iparágat beszállítási nehézségek sújtották, Kínában szigorú járványügyi korlátozásokat és lezárásokat tartottak fent, Ukrajnában pedig háború kezdődött. Mindezek főként az év első felére voltak hatással, az előző esztendőhöz képest alacsonyabb értékesítési mutatókat eredményezve. 2022 második felében aztán egyre erősödtek az eladások, mígnem az év utolsó negyedévében a BMW Group 651 798 darab új autóval összesen 10,6 százalékos értékesítési fejlődést ért el.
A müncheni központú vállalatcsoport optimistán tekint az új évre. „2023-ban a nyereséges növekedés pályáján maradunk, az elektromos mobilitás térnyerésével a középpontban. A 2023-as esztendő célkitűzése, hogy globális értékesítési mutatónk 15 százalékát tisztán elektromos meghajtású modelljeink adják. A BMW i5 idei világpremierje hálózatról tölthető modellpalettánk újabb fontos mérföldköve lesz” – fogalmazott Pieter Nota.
A BMW Group jövője elektromos, újrahasznosítható és digitális. A NEUE KLASSE modellgeneráció debütálása felé vezető út következő mérföldkövét a vállalatcsoport a múlt héten, Las Vegasban megrendezett Szórakoztató Elektronikai Kiállításon (CES – Consumer Electronics Show) mutatta be: a BMW i Vision DEE tanulmányautó a digitalizációban rejlő átütő élményt hirdeti, a valaha volt legszorosabb kapcsolatot hozva létre az ember és az autó között. 2023-ban a BMW Group újabb részleteket árul el a NEUE KLASSE modellgeneráció forradalmi járműkoncepciójáról.
A vállalatcsoport eközben értékesítési- és marketing-tevékenységeinek digitalizációját is tovább folytatja. A jövőben a BMW Group közvetlen értékesítési modellre áll át 24 európai piacán, értékesítési képviselőként dolgozó ügynökökkel – megteremtve ezzel az online és offline vásárlói élmény közötti sima átmenet szükséges feltételeit. Az új ügynöki modell célja az ügyfélelégedettség és a prémium minőségű márkaélmény fokozása, valamint új, online tájékozódó vásárlói célcsoportok megszólítása. A BMW Group új ügynöki modellje ráadásul nem csupán az árak átláthatóságát, de azt is garantálja, hogy az ügyfelek minden értékesítési csatornán ugyanazt az egységes ajánlatot kapják. A vállalatcsoport még idén megteremti azokat a feltételeket, amelyek lehetővé teszik, hogy a MINI 2024-ben, a BMW pedig 2026-ban megkezdhesse ezt a fajta forgalmazást. A bevezetés a kiskereskedelmi partnerekkel szoros együttműködésben történik majd.
Az értékesítési átalakítás központi eleme a My BMW és a My MINI okosalkalmazás-páros, amely számos funkciójával és intuitív felhasználói felületével az iparág legjobb ügyfélélményét kínálja. Mindkét alkalmazás személyre szabott párbeszédeket tesz lehetővé, hozzávetőlegesen 50 piacon. A My BMW és a My MINI okosalkalmazásokat naponta körülbelül kétmillió ügyfél használja.
A BMW megőrizte vezető pozícióját a nemzetközi prémium szegmensben
A BMW márka tavaly összesen 2 100 692 darab (-5,1%) új autót értékesített világszerte, amellyel megőrizte vezető pozícióját a nemzetközi prémium szegmensben. A bajor prémiumgyártó a hálózatról tölthető modellek mezőnyében is gyarapodott: a világszerte eladott 372 956 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autó 35,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A márka vonzó portfóliója rendkívüli népszerűségnek örvend az ügyfelek körében. A BMW X1, a BMW iX1*, a BMW i4, a BMW iX és a BMW i7* modellre egyaránt sok előrendelés érkezik, miközben a BMW Group idén a BMW i5 modellről is lerántja a leplet.
A BMW M GmbH rekord értékesítési mutatóval zárta jubileumi évét
A beszállítási nehézségek ellenére a BMW M GmbH fennállása eddigi legmagasabb értékesítési mutatójával zárta jubileumi évét. A világszerte eladott 177 257 darab BMW M modell 8,4 százalékkal múlja felül a 2021-ben regisztrált értéket, ráadásul a BMW M divízió tavaly az elektromos mobilitás térnyerése felé is páratlanul nagy lépést tett. Az első két, tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modell, a BMW i4 M50* és a BMW iX M60* bevezetése mellett világpremierjét ünnepelte a márka első, hálózatról tölthető nagyteljesítményű modellje, a BMW XM*, valamint az új BMW M240i Coupé* is. A BMW M2 új nemzedéke és az első BMW M3 Touring ugyancsak jelentős mértékben hozzájárult a divízió kivételes értékesítési sikeréhez.
A BMW M GmbH fennállásának 50. évfordulóját ünneplő esztendőben eközben folyamatosan intenzív ügyfélérdeklődés övezte a divízió olyan nagyteljesítményű modelljeit is, mint a BMW M3 és a BMW M4, valamint a BMW X modellek. A nagyteljesítményű sportautókat építő divízió így rendkívül pozitívan tekint a 2023-as évre, egy újabb rekordot jelentő értékesítési eredmény ígéretével.
A zéró emissziójú MINI Cooper SE továbbra is a brit prémiummárka legnépszerűbb modellje
Tavaly a MINI világszerte 292 923 darab (-3,0%) új autót adott el. A hálózatról tölthető MINI modellek iránt kimagasló kereslet mutatkozott: a 60 839 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell 14,3 százalékkal múlja felül a 2021-es esztendő teljesítményét, egyúttal a MINI teljes 2022-es értékesítési mutatójának mintegy 21 százalékát adja.
2022-ben a brit prémiummárka ügyfelei ismét a MINI Cooper SE* modell iránt rajongtak leginkább. A vezetés zéró emissziójú élményét éltető modell tavaly 43 744 példányban talált gazdára, amely az előző esztendőhöz viszonyítva 25,5 százalékos növekedés.
2023 rendkívül fontos év lesz a MINI számára. A márka otthonának számító Oxfordban idén az autógyártás beindításának 110. évfordulóját ünneplik, ráadásul a MINI új modellcsaládjának első két, tisztán elektromos meghajtású modellje is világpremierjét ünnepli.
A Rolls-Royce Motor Cars 118 éves fennállása legmagasabb értékesítési mutatóját érte el
Abban az évben, amelyben leleplezte a világ első, tisztán elektromos meghajtású ultraluxus szuperkupéját, a Rolls-Royce Motor Cars 118 éves fennállása legmagasabb értékesítési mutatóját is elérte. A világszerte eladott 6 021 darab luxusautó 7,8 százalékos értékesítési fejlődést jelent. A 2022-es sikertörténethez a Rolls-Royce Motor Cars mindegyik értékesítési régiója rekordot jelentő eladási mutatóval járult hozzá.
A Rolls-Royce mindegyik luxusautóját személyre szabva, a legapróbb részletekig ügyfelei igényeihez igazodva értékesíti. Tavaly a brit luxusautó-gyártó páratlan Bespoke palettája iránt ugyancsak minden korábbinál nagyobb érdeklődést mutattak az ügyfelek, akik átlagosan körülbelül félmillió eurót fizettek egy egyedülálló Rolls-Royce modellért.
Eközben a Rolls-Royce Motor Cars teljes portfóliója abszolút népszerűségnek örvend – a Cullinan és a Ghost modellekkel az élen. A luxusautókra érkező megrendelések már szinte a 2023-as év teljes kapacitását lefedik, mialatt az októberben nagysikerű világpremierként bemutatott, tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre előrendelései is minden várakozást felülmúlnak. 2030 végétől a Rolls-Royce Motor Cars palettáján kizárólag zéró emissziójú modellek sorakoznak majd.
A BMW Motorrad a divízió történetének eddigi legeredményesebb évét zárta
2022 januárja és decembere között a BMW Motorrad összesen 202 895 darab robogót és motorkerékpárt adott el, amely a divízió történetének eddigi legmagasabb mutatójaként 4,4 százalékkal szárnyalja túl a megelőző esztendő teljesítményét. A BMW Motorrad kimagasló értékesítési sikeréhez az európai, az amerikai és az ázsiai értékesítési régió is új eladási rekorddal járult hozzá. A BMW Group kétkerekű divíziójának sikere a különböző szegmensekben iránymutató modelleket felvonultató, vonzó portfóliónak és az olyan újdonságok piaci bevezetésének is volt köszönhető, mint például a tisztán elektromos meghajtású BMW CE 04 modell.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
Kínában tavaly a BMW Group 791 985 darab BMW és MINI modellt értékesített, amely 6,4 százalékos csökkenést jelent. A negyedik negyedév 199 112 darabos eladási mutatója ugyanakkor az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 12,7 százalékos növekedésnek felel meg.
Az Egyesült Államokban 2022 januárja és decembere között 361 892 darab BMW és MINI modell kelt el, amely 1,3 százalékkal marad el a 2021-es mutatótól. Az értékesítés az év utolsó negyedévében új lendületet vett, ekkor a BMW Group 112 057 darab új autóval 11,1 százalékos gyarapodást könyvelt el.
Európában a vállalatcsoport 877 369 darab (-7,5%) BMW és MINI modellt értékesített, amelyből a negyedik negyedév 247 551 darabbal vette ki a részét. Ez utóbbi 10,9 százalékos fejlődés.
Németországban tavaly 252 087 darab BMW és MINI modell talált gazdára.
A BMW Group értékesítési eredményei 2022 negyedik negyedévében és a teljes 2022-es évben
2022 negyedik negyedéve | 2021 negyedik negyedévéhez képest | A teljes 2022-es év | A teljes 2021-es évhez képest | |
BMW Group összes autó | 651 798 | +10,6% | 2 399 636 | -4,8% |
BMW márka | 566 826 | +11,0% | 2 100 692 | -5,1% |
BMW M GmbH | 52 801 | +30,2% | 177 257 | +8,4% |
MINI márka | 83 652 | +8,2% | 292 923 | -3,0% |
BMW Group hálózatról tölthető autók* | 150 511 | +55,6% | 433 795 | +32,1% |
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók | 87 560 | +98,3% | 215 755 | +107,7% |
Rolls-Royce Motor Cars | 1 320 | +4,1% | 6 021 | +7,8% |
BMW Motorrad | 43 562 | +15,7% | 202 895 | +4,4% |
*A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek
A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata
2022 negyedik negyedéve | 2021 negyedik negyedévéhez képest | A teljes 2022-es év | A teljes 2021-es évhez képest | |
Európa | 247 551 | +10,9% | 877 369 | -7,5% |
Németország* | 67 401 | +6,9+ | 252 087 | -6,0% |
Ázsia | 260 355 | +12,1% | 1 028 105 | -3,5% |
Kína | 199 112 | +12,7% | 791 985 | -6,4% |
Amerikai kontinens | 131 632 | +8,9% | 439 585 | -2,3% |
Egyesült Államok | 112 057 | +11,1% | 361 892 | -1,3% |
*Előzetes értékek
*Átlagos üzemanyag-fogyasztási, illetve kombinált energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok:
- A MINI Cooper SE kombinált energiafogyasztása (WLTP): 15,3 – 17,6 kWh / 100 km; (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km.
- A BMW iX1 xDrive30 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km.
- A BMW i7 xDrive60 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,4 – 19,6 kWh / 100 km.
- A BMW i4 M50 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,1 – 22,5 kWh / 100 km.
- A BMW iX M60 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 21,9 – 24,7 kWh / 100 km.
- A BMW XM átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 1,5 – 1,6 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztása (WLTP): 28,9 – 30,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 33 – 36 gramm / km.
- A BMW M240i Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 7,8 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 177 – 192 gramm / km.