Az új BMW 8-as sorozat magával ragadó portfóliója egy négyajtós sportautóval gazdagodik. Egyedülálló karosszériakoncepciójával, valamint a legintenzívebb menetdinamikai tulajdonságokat valóra váltó hajtáslánc- és futómű-technológiájával a BMW 8-as Gran Coupé a luxusszegmens legsportosabb négykerekűjeként ünnepli világpremierjét.
Az új BMW 8-as Coupé és a BMW 8-as Cabrio után a BMW 8-as Gran Coupé az új BMW 8-as sorozat harmadik karosszériaváltozataként érkezik meg az utakra, hamisítatlanul egyedi karakterrel, felejthetetlen vezetési élménnyel és olyan lebilincselő formanyelvvel, amelynek egyszerre lendületes és elegáns vonalvezetése mögött még a hátsó üléseken utazókat is jelentős mértékben megnövelt helykínálat kényezteti. A modern luxust mindeközben exkluzív felszereltségi opciók és a járművezérlő funkciók, a vezetést támogató rendszerek, illetve a járműkapcsolati megoldások legkorszerűbb technológiai innovációi garantálják.
A BMW 8-as Gran Coupé a luxusszegmens egyetlen olyan modellje, amelynek egy kétajtós sportautó szolgált közvetlen műszaki alapjául. A kirobbanóan energikus menettulajdonságok így megnövelt tengelytávolsággal és típus-specifikus futómű-hangolással párosulnak, amely a sportautós vezetési élmény és a fejedelmi menetkomfort egészen rendkívüli, összehasonlíthatatlan harmóniáját kelti életre. Mint ilyen, a BMW 8-as Gran Coupé tulajdonosai nem csupán egy négyajtós sportautó vérpezsdítő adottságaival, de egy hosszú távon is megbízható és a hétköznapokban is kiválóan használható luxusautó kényelmi kvalitásaival is gazdagodnak. Az újdonság piaci premierje négyféle hajtáslánc-technológiával veszi kezdetét. A BMW M850i xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,9 – 10,0 liter/ 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 226 – 229 gramm / km)* meghajtásáról egy 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes, V8-as benzinmotor gondoskodik, a BMW 840d xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,2 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 162 – 166 gramm / km)* motorházteteje alatt pedig egy 235 kW / 320 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotor dolgozik. A tervezőmérnökök a BMW 840i Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,4 – 7,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 168 – 170 gramm / km)* és a BMW 840i xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,7 – 7,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 176 – 179 gramm / km)* orrába egy magas fordulatszám-tartományig kalibrált, soros hathengeres benzinmotort építettek, amelynek maximális teljesítménye 250 kW / 340 lóerő.
A BMW 8-as Gran Coupé világpremierje a BMW Group Münchenben megrendezendő #NEXTGen fesztiváljának egyik fénypontja lesz. A modell globális értékesítése ezt követően néhány hónappal később, 2019 szeptemberében kezdődik.
Egyedülálló formanyelv: hamisítatlan karakter az abszolút sportosság adta exkluzivitás jegyében
A BMW márka új formanyelve, amely a precíz vonalak mentén megálmodott jármű-sziluett és a hosszan elnyújtott, nagyméretű karosszériafelületek elegáns harmóniáját kelti életre, a BMW 8-as Gran Coupé megszületésével minden korábbinál magasabb szinten váltja valóra a vérpezsdítő sportosság és a fényűző megjelenés közötti rendhagyó egyensúlyt. A tervezőmérnökök a négyajtós kupé karosszériakoncepcióját a kimagasló elegancia és a jövőbe mutató progresszivitás stílusjegyei szerint formálták egyedivé, amely végül 5 082 milliméter hosszan, 1 932 milliméter szélességben és 1 407 milliméter magasan öltött testet, 3 023 milliméteres tengelytávolsággal. Az újdonság műszaki alapjául szolgáló új BMW 8-as Coupé karosszériaméreteihez viszonyítva ez hosszirányban 231 milliméteres, szélességben 30 milliméteres, magasságban 61 milliméteres, a tengelytávolság tekintetében pedig 201 milliméteres növekedést jelent. A BMW 8-as Gran Coupé frontrésze az A-oszlopokig mindenben megegyezik az új BMW 8-as Coupé formai kialakításával. A szélesen ívelt, mélyre húzott lökhárító egyszerre sportos és magabiztos kiállást sugall, a LED-technológiás adaptív első fényszórók pedig az alapfelszereltség részei. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modellhez a BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztenst kínáló BMW Laserlight lézerfény-technológia is megrendelhető, amelynek távolsági fénye akár 600 méterre is elvilágít.
És ahogyan jellegzetes karosszériaarányairól, úgy a BMW 8-as Gran Coupé az oldalfelületek és a hátsó kialakítás formanyelvéről is egyértelműen megkülönböztethető az új BMW 8-as sorozat többi képviselőjétől. A függőlegesebb helyzetbe állított szélvédő okán a tetőív is magasabban kezdődik, amely az első és a hátsó üléseken egyaránt nagyobb fejteret eredményez. A C-oszlopok magasságában a tetőív kecsesen ereszkedik alá a hátsó kialakításba, ahol a csomagtérajtóban uszony-formát öltve hangsúlyozza az elegáns sziluett hosszan elnyújtott vonalvezetését. A hátsó ablak ugyancsak kissé meredekebben ereszkedik, ezáltal nagyobb csomagtér-nyílást garantál. A karosszéria eleganciáját mindkét oldalt emelkedő karaktervonal emeli ki, az újdonság erőteljes kiállását pedig kisportolt vállrészek nyomatékosítják. Az oldalsó ablaksávok a BMW legendás stílusjegyében végződnek, a Hofmeister kink fantázianevű kilépőélt azonban a BMW 8-as Gran Coupé esetében szinte függőlegesen, a C-oszlopok és az erőtől duzzadó kerékjárati ívek határozott találkozását erősítve alkalmazták a tervezők.
A hátsó kialakítás a sportosra edzett kerékjárati ívek széles terpesztésére és a széles nyomtávokra épül. A vízszintesen rajzolt vonalvezetés és a műalkotássá érő felületkontúrok egysége egyszerre széles és letisztult megjelenést kínál, miközben a full LED-technológiás hátsó lámpák mélyen a karosszéria oldalába nyúlnak. A hátsó lökhárító alsó részének két oldalát trapéz alakú kipufogóvégek díszítik.
Az ajtók mögött: lendület és luxus tökéletes harmóniában
A BMW 8-as Gran Coupé hamisítatlan stílusa az utastérben is folytatódik. A vezetés élményét az első és a hátsó üléseken egyaránt a lendület és a luxus tökéletes harmóniája övezi. A hosszabb tengelytávolság és a nagyobb ajtónyílások egysége a BMW kupék által valaha kínált legnagyobb hátsó lábteret eredményezi, amely minden korábbinál könnyebb be- és kiszállást tesz lehetővé. A hátsó üléseken helyet foglaló utasokat az új BMW 8-as Coupé tükrében lényegesen nagyobb váll- és fejtér fogadja, amelyeknek köszönhetően a hátsó ülések még a leghosszabbra nyúló utazások alkalmával is fejedelmi kényelmet garantálnak.
Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető panoráma üvegtető utánozhatatlan fényárba öltözteti a BMW 8-as Gran Coupé utasterét: páratlan szélességével és mintegy 1,5 négyzetméternyi üvegfelületével a tetőn a szélvédőtől egészen a hátsó ablak tetejéig egybefüggő üveg húzódik keresztül. A bajor prémiumgyártó ügyfelei tetszés szerint egyetlen gombnyomással vagy távvezérléssel is nyithatják és zárhatják az üvegtető első részét, illetve az utastér-árnyékolókat, amellyel mindvégig kontrollálhatják az utastérbe jutó friss levegő mennyiségét. A hátsó ülésekből az üvegtető hátsó részének utastér-árnyékolói is automatikusan nyithatók és zárhatók. Az új BMW 8-as sorozat négyajtós karosszériaváltozatához szintén exkluzív felszereltségi opcióként válik elérhetővé a négyzónás automata légkondicionáló, illetve a hátsó oldalablakok és a hátsó ablak elektromosan vezérelhető napellenzői.
Sportautós vezetési élmény mindegyik ülésen
Az utastér előremutató vonalvezetését a BMW 8-as Gran Coupé alapfelszereltségeként kínált hangulatvilágítás nyomatékosítja. A modell széleskörű alapfelszereltségének része továbbá a műszerfalon és az ajtók felső részén végigfutó bőrborítás, az egybeépített fejtámlákkal szerelt, elektromosan működtethető sportülések, valamint a Vernasca bőrkárpitozás. A BMW M850i xDrive Gran Coupé multifunkciós ülései már alapfelszereltségként extra bélésekkel kiegészített Merino bőrkárpitozást viselnek, a BMW M850i xDrive Gran Coupé és az M Sport felszereltségi csomaggal felszerelt hajtáslánc-változatok opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján pedig a BMW M kagylóülések is megtalálhatók.
A középkonzolt a BMW 8-as Gran Coupé érkezésére teljes egészében újratervezték a mérnökök, a négyajtós sportautó ugyanis mindkét üléssorban két teljes értékű ülést, és mint ilyen, egészen a hátsó ülőlapig hátranyúló középkonzolt kapott. A hátsó ülések bélései, varrásai és bőrborításai az első ülések kialakítását követik, egybeépített fejtámláikkal és kiváló oldaltartásukkal így a vérpezsdítő sportautók hamisítatlan vezetési élményét kínálják. Hivatalosan a BMW 8-as Gran Coupé 4+1 üléses sportautóként érkezik meg az utakra, rövidebb távokon így a két hátsó ülés közé ékelt harmadik ülőhely is használható, teljes értékű biztonságiöv-rendszerrel.
A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével a csomagtér térfogata játszi könnyedséggel bővíthető, az üléstámla egyes részeit a bajor prémiummárka ügyfelei a csomagtérből egy-egy kar segítségével dönthetik le. 440 literes alap térfogatával a csomagtér három golftáskának is elegendő helyet biztosít.
Optimalizált aerodinamika és minimalizált saját tömeg
A BMW 8-as Gran Coupé légellenállásának csökkentését szinte teljes alvázborítás, aktív légcsatornák, Air Curtains légbevezető- és Air Breathers légkivezető nyílások, valamint szupervékony külső visszapillantó-házak segítik. Az új BMW 8-as sorozat kimagasló karosszériamerevségét a tervezők intelligens anyagkombinációval érték el, maradéktalanul fenntartva a minimalizált saját tömeg iránti törekvéseket. Az ajtók, a tető külső héja, a motorháztető, az első szerkezeterősítő panel, a motortartó segédváz, az első tűzfal és a hátsó lökhárító tartóváza egytől egyig alumíniumból készült, a saját tömeg csökkentését pedig műanyag csomagtérajtó, magnézium műszerfaltartó konzolok és a kardánalagút szénszál-erősítésű műanyagból öntött elemei fokozzák. A BMW 8-as Gran Coupé így csupán hozzávetőlegesen 70 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint a megegyező hajtáslánc-technológiával felszerelt új BMW 8-as Coupé. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, szénszálból készült tetővel még tovább csökken az autó súlypontja, az ugyancsak opcionális extrafelszereltségként elérhető M Carbon külső felszereltségi csomag pedig mindezeken felül szénszál-erősítésű műanyagból készült hűtőrács-lamellákat, külső visszapillantó-házakat és hátsó diffúzorbetéteket is kínál.
Karakteres V8-as benzinmotor és fényűző soros hathengeresek
A BMW M850i xDrive Gran Coupé 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorjának letaglózó teljesítmény-leadását a BMW M sport kipufogórendszer érzelmekben gazdag orgánuma kíséri. 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményével és 750 Nm csúcs forgatónyomatékával az új V8-as erőforrás 3,9 másodperc alatt gyorsítja fel a BMW M850i xDrive Gran Coupé modellt álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A BMW 840i Gran Coupé és a BMW 840i xDrive Gran Coupé meghajtásáról gondoskodó soros hathengeres benzinmotort azonnali gázreakció és kielégíthetetlen fordulatszám-éhség jellemzi. A motor maximális teljesítménye 250 kW / 340 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 500 Nm. Elődjéhez képest a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú szív saját tömege mintegy hat kilogrammal csökkent és a teljes fordulatszám-tartományban érezhetően harapósabban pörög fel, amely a modell agilitását és sportautós irányíthatóságát is tovább fokozza. A BMW 840i Gran Coupé 5,2, míg a BMW 840i xDrive Gran Coupé 4,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.
A dízelmotor luxusszegmensben szokatlan jelenléte lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei még a kivételesen hosszú utazások alkalmával is megszakítások nélkül élvezzék a BMW 8-as Gran Coupé sportos kvalitásait. A BMW 840d xDrive Gran Coupé motorházteteje alatt dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor kiváló útitársnak bizonyul, amely 235 kW / 320 lóerő maximális teljesítményének és 680 Nm csúcs forgatónyomatékának köszönhetően alacsony fordulatszámnál és padlógáznál is kiegyensúlyozott magabiztossággal üzemel. A BMW 840d xDrive Gran Coupé 5,1 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet.
Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és BMW M sport differenciálmű
A BMW 8-as Gran Coupé összes hajtáslánc-változata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. Az erőforrások mindegyike a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóhoz kapcsolódik, amelyet a manuális sebességváltások lehetősége érdekében már az alapfelszereltség részeként kormány mögötti váltófülekkel kiegészítve kínál ügyfeleinek a gyártó. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változata eközben garantálja, hogy a motorból érkező teljesítmény és forgatónyomaték minden vezetési szituációban a lehető legdinamikusabb tempó és a legnagyobb menetbiztonság követelményei szerint jut az úttestre. A hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint működő rendszer sportautós agilitással és kivételesen precíz irányíthatósággal kecsegtet. A BMW 840i Gran Coupé esetében a soros hathengeres benzinmotor teljesítménye és forgatónyomatéka kizárólag a hátsó kerekeket hajtja, a modellhez alapfelszereltségként kínált BMW M sport differenciálmű hátsó tengelyen dolgozó aktív záró funkciója pedig a BMW legendás vezetési élményének klasszikus formáját váltja valóra. A BMW M sport differenciálmű a BMW M850i xDrive Gran Coupé opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján is megtalálható.
Páratlan futómű-adottságok a dinamikus vezethetőségtől a legkomfortosabb utazásokig
A BMW 8-as Gran Coupé futómű-technológiájának kivételes agilitása, precizitása és teljesítménye a részletekbe menően kidolgozott tervezési vezérelvek és a BMW M GmbH motorsport-tapasztalatára épülő finomhangolási folyamatok végeredménye. A négyajtós sportautó tengelytávolsága 201 milliméterrel hosszabb, mint a kétajtós testvérmodellé, amely anélkül képes fokozni az újdonság menetkomfortját, hogy a sportosság terén bármiféle kompromisszumot is kötne.
A tervezőmérnökök az alapfelszereltségbe tartozó és az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető összes futómű-technológiai megoldást – a műszaki alapot kínáló futómű-technológiai alkatrészekkel párhuzamosan – a BMW 8-as Gran Coupé sajátosságai, méretei és tengelyterhelés-elosztása szerint állították be. Ezen átfogó, típus-specifikus továbbfejlesztési folyamatok vezettek odáig, hogy a négyajtós sportautó egy az egyben az új BMW 8-as Coupé rendkívüli menetteljesítményét örökölje. Az újdonság alapfelszereltségének része az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, BMW M-specifikus adaptív futómű, amelynek spirálrugó- és lengéscsillapító-reakcióit úgy hangolták be a mérnökök, hogy azok minden vezetési szituációban releváns információkkal szolgáljanak az adott útviszonyokról. Az összkerékhajtású hajtáslánc-technológiákhoz a bajor prémiumgyártó már alapfelszereltségként aktív hátsókerék-kormányzást (Integral Active Steering) társít. A könnyebb manőverezhetőséget, minden sebességtartományban intenzívebb agilitást, gyorsabb sávváltásokat és precízebb nagysebességű kanyarvételeket garantáló technológia a BMW 840i Gran Coupé modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként válik elérhetővé. Az ugyancsak opcionális extrafelszereltségként megrendelhető BMW M Professional adaptív futómű aktív stabilizátorokkal dolgozik, amelynek elektromos forgómotorjai még a legdinamikusabban vett kanyarodásokkor is gyors és precíz kiegyenlítésekkel ellensúlyozzák a futóműre nehezedő oldalirányú erőhatásokat és az útegyenetlenségek kiegyenlítésével az egyenesfutás menetkomfortját is fokozzák.
A BMW 8-as Gran Coupé fékrendszereit a lélegzetelállító erejű fékhatás, a kimagasló hőálló képesség, a gyors rendszerreakció és a kiváló adagolhatóság jellemzi. Bármelyik fékrendszerről legyen is szó, a féktárcsákat az első tengely végein négydugattyús, míg a hátsó kerekek mögött egydugattyús úszónyergek szorítják. A BMW M850i xDrive Gran Coupé alapfelszereltségének az erőteljes BMW M sport fékrendszer is része, amelyet a többi hajtáslánc-technológiához a BMW M Technic Sport csomag részeként rendelhetnek meg a bajor prémiumgyártó ügyfelei.
A BMW M850i xDrive Gran Coupé esetében 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák zárják az abszolút menetteljesítményre összpontosító futómű-technológiai innovációk sorát, kifejezetten az új BMW 8-as sorozat számára kifejlesztett, elöl 245/35 R20, hátul 275/30 R20 méretű, nagyteljesítményű gumiabroncsokkal szerelve. A BMW 8-as Gran Coupé többi hajtáslánc-technológiája alapfelszereltségként 18” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokkal.
Csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerek a kényelem és a biztonság fokozása érdekében
A BMW 8-as Gran Coupé kényelmét és menetbiztonságát egy sor csúcstechnológiás vezetést támogató rendszer emeli új szintre. Az újdonság alapfelszereltségének a BMW Head-Up kijelző, a Driving Assistant csomag, az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning with City Braking), a sávelhagyásra, illetve sávváltásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning és Lane Change Warning), a sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszer (Speed Limit Info), a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Rear Crossing Traffic Warning) és a hátsó ütközésvédelem (Rear Collision Warning) is része, miközben az opcionális extrafelszereltségek palettáján a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), a többi között kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) dolgozó Driving Assistant Professional csomag, valamint a BMW Night Vision is megtalálható. A szintén alapfelszereltségként kínált parkolóasszisztens (Parking Assistant) intelligens funkcióinak sorát eközben a tolatókamera és a vadonatúj tolatási segédlet (Reversing Assistant) erősíti.
Intuitív vezérlés és interaktív járműkapcsolat: a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziója és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens
A BMW 8-as Gran Coupé már alapfelszereltségként megkapja a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezést, amely egy intelligens navigációs- és multimédia-rendszerből, a kormánykerék mögött egy teljes mértékben digitális, 12,3” képernyő-átmérőjű, nagyfelbontású műszerfalból, valamint egy 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelzőből áll. A BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója a modern, digitális funkciók széles skálájával emelkedik ki a mezőnyből, a vezető személyes preferenciáit helyezve a középpontba. A bajor prémiumgyártó ügyfelei a központi érintőképernyőn keresztül, a BMW iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, hangvezérléssel és a BMW Gesztusvezérléssel is aktiválhatják a különböző funkciókat.
Az operációs rendszer központi szereplője a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant), amely az autóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a vezető „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondataira. A technológia megtanulja a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek napi rutinját és elsajátítja szokásaikat, hogy az adott helyzetekben és környezetekben egyre közvetlenebb és készségesebb módon kínálhassa szolgáltatásait. A távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítéseknek (Remote Software Upgrade) köszönhetően ráadásul a BMW Intelligens Személyi Asszisztens hangutasításokkal és élőbeszéd útján vezérelhető funkcióinak sora folyamatosan bővül. A technológia három különböző „Élménymód” (Experience Mode) aktiválását is lehetővé teszi: a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek tetszése szerint működtethető módok a vezető személyes preferenciái szerint állítják be az utastér hangulatvilágítását, az automata légkondicionálót, az elektromosan működtethető napellenzőket, az ülésfűtést / ülésszellőztetést, valamint (felszereltségi szinttől függően) az audiorendszert.
A BMW 8-as Gran Coupé piaci bevezetésekor elérhető hajtáslánc-változatok
BMW 840i Gran Coupé
- Motor: soros hathengeres benzinmotor
- Váltó: nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó
Meghajtás: hátsókerék-meghajtás - Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
- Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 000 és 6 500 főtengely-fordulat között
- Csúcsnyomaték: 500 Nm percenkénti 1 600 és 4 500 főtengely-fordulat között
- Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,2 másodperc
- Végsebesség: 250 km/óra
- Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,4 – 7,5 liter / 100 km
- Kombinált károsanyag-kibocsátás: 168 – 170 gramm / km
Emissziós besorolás: Euro 6d-TEMP
BMW 840i xDrive Gran Coupé
- Motor: soros hathengeres benzinmotor
- Váltó: nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó
Meghajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás - Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
- Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 000 és 6 500 főtengely-fordulat között
- Csúcsnyomaték: 500 Nm percenkénti 1 600 és 4 500 főtengely-fordulat között
- Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,9 másodperc
- Végsebesség: 250 km/óra
- Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,7 – 7,8 liter / 100 km
- Kombinált károsanyag-kibocsátás: 176 – 179 gramm / km
- Emissziós besorolás: Euro 6d-TEMP
BMW M850i xDrive Gran Coupé
- Motor: V8-as benzinmotor
- Váltó: nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó
Meghajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás - Hengerűrtartalom: 4 395 ccm
- Maximális teljesítmény: 390 kW / 530 lóerő percenkénti 5 500 és 6 000 főtengely-fordulat között
- Csúcsnyomaték: 750 Nm percenkénti 1 800 és 4 600 főtengely-fordulat között
- Gyorsulás 0-100 km/óra: 3,9 másodperc
- Végsebesség: 250 km/óra
- Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,9 – 10,0 liter / 100 km
- Kombinált károsanyag-kibocsátás: 226 – 229 gramm / km
- Emissziós besorolás: Euro 6d-TEMP
BMW 840d xDrive Gran Coupé
- Motor: soros hathengeres dízelmotor
- Váltó: nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó
Meghajtás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás - Hengerűrtartalom: 2 993 ccm
- Maximális teljesítmény: 235 kW / 320 lóerő percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál
- Csúcsnyomaték: 680 Nm percenkénti 1 750 és 2 250 főtengely-fordulat között
- Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,1 másodperc
- Végsebesség: 250 km/óra
- Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,2 – 6,3 liter / 100 km
- Kombinált károsanyag-kibocsátás: 162 – 166 gramm / km
- Emissziós besorolás: Euro 6d-TEMP
*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.