A BMW Concept iX3 tanulmányautó és az új BMW M2 Competition világpremierje mellett az első BMW X2, az új BMW X3 és az új BMW X4, valamint a BMW Concept X7 iPerformance, a BMW Concept 8 Series és a BMW i Vision Dynamics tanulmányautók is Pekingben ünneplik ázsiai bemutatkozásukat.
A Pekingben megrendezett autószalon immáron tizenötödik felvonására a BMW széleskörű modellpalettája legújabb képviselőivel, iránymutató tanulmányautókkal és innovatív járműtechnológiai fejlesztésekkel érkezett. Az április 25. és május 4. között nyitva álló nemzetközi expón reflektorfénybe guruló újdonságok a BMW Group elektromos mobilitásra koncentráló vállalati stratégiájának következő lépését éltetik, amelyek előrevetítik a BMW luxusszegmensben várható, átfogó modellújítási hullámát, egyúttal fejet hajtanak a BMW X modellcsalád hosszú évek óta töretlen sikertörténete előtt. Az egymást követő ázsiai- és világpremierek eközben még tovább nyomatékosítják a bajor prémiumgyártó Kína iránti elköteleződését, hiszen a BMW egyre több modelljének választja gyártási helyszínéül a világ legnagyobb autóipari piacát.
A bajor prémiummárka 2018-as Kínai Autószalonon felállított színpadán a BMW Group átfogó járműtechnológiai szaktudása is középpontba kerül, amelyekkel a Münchenben székelő vállalatcsoport megerősíti iránymutatóként betöltött piacvezető szerepét a hosszú távon fenntartható, tökéletesen digitalizált személyes mobilitás jövőképének alakítása terén. Innovatív technológiai megoldásainak kifejlesztésekor a BMW Group központi vezérelvként tekint a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia égisze alatt kidolgozott jövőkép megvalósítására, amely az automatizált járművezetésre képes, teljes mértékben hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt és intelligens digitális szolgáltatásokkal támogatott személyes mobilitást hozza el a jelenbe. E téren kidolgozott úttörő fejlesztéseivel és innovatív tanulmányautóival a BMW magabiztosan szilárdítja meg vezető pozícióját a prémium minőségű gépkocsik mezőnyében, hogy a magával ragadó dizájn mögött átélhető abszolút vezetési élmény a jövőben is iránymutató technológiai arzenállal felvértezve érkezhessen meg a jelenbe, mindennemű kompromisszum nélkül.
Új korszak virrad: bemutatkozik a BMW Concept iX3 tanulmányautó
A 2018-as Kínai Autószalonra a bajor prémiumgyártó egy fantasztikus modell világpremierjével készült: a BMW Concept iX3 tanulmányautó minden tekintetet a hosszú távon fenntartható mobilitás vadonatúj, magával ragadó dimenziója felé irányít – új fejezetet nyitva a BMW Group elektromos mobilitásra koncentráló vállalati stratégiájában. A jövőbe mutató koncepciót a bajor prémiummárka tervezőmérnökei a BMW X modellcsalád egyik legnépszerűbb Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének műszaki alapjaira építették fel, előrevetítve, hogy a BMW i divízió által kifejlesztett tisztán elektromos meghajtás hamarosan a BMW márka modellpalettáján is bemutatkozik.
A zéró emissziójú BMW X3 a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legfejlettebb, ötödik generációját kapja meg, a rugalmas járműstruktúra pedig lehetővé teszi, hogy a 2017 őszén harmadik nemzedékébe lépett SAV modell igény szerint belsőégésű erőforrásra épülő hajtáslánccal, plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtással is felszerelhető legyen. A BMW Group jövőbeni modelljei szinte kizárólag rugalmasan alakítható járműstruktúrára épülnek, a vállalatcsoport így bármelyik modelljét tetszés szerint választható hajtáslánc-technológiával láthatja el. A BMW Concept iX3 tanulmányautó elektromos motorja 200 kW / 270 lóerő maximális teljesítményre képes, nagyfeszültségű akkumulátora pedig a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel több mint 400 kilométer megtételét teszi lehetővé. A BMW Concept iX3 tanulmányautó sorozatgyártásban kínált változata a kínai Senjang városában, a BMW Brilliance Automotive üzemében készül majd.
Új etalon a kompakt sportautók között: az új BMW M2 Competition
Az új BMW M2 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,9 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 225 – 228 gramm / km)* a 2018-as Kínai Autószalonon ünnepli világpremierjét. A BMW M2 Coupé műszaki alapjaira épített kompakt sportautó a vezetés rendkívüli élményét váltja valóra, amelyhez a BMW M GmbH a BMW M3/M4 duplaturbós, soros hathengeres benzinmotorját vette alapul. A tervezőmérnökök az erőforrás maximális teljesítményét 302 kW-ra / 410 lóerőre emelték, az autó alá típus-specifikus futóművet terveztek, a hamisítatlan megjelenésről pedig jellegzetes karosszériajegyek gondoskodnak. Az új BMW M2 Competition a hatfokozatú manuális váltóval 4,4 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely érték a Drivelogic-kal dolgozó M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) felszerelve 4,2 másodpercre csökken.
A BMW M modellek lélegzetelállító menetdinamikáról, versenyautós agilitásról és precíz irányíthatóságról ismert vezetési élménye a kínai piacon manapság minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvend. Ezért is az új BMW M2 Competition a 2018-as Kínai Autószalon egyik legnagyobb sztárja.
Újabb SAV modell Senjangból: a Kínában gyártott, új BMW X3
A Kínában értékesített BMW modellek közül egyre több a bajor prémiumgyártó helyi üzemeiben lát napvilágot, a Münchenben székelő vállalatcsoport nemzetközi gyártási hálózatának abszolút kínai központja pedig a Senjang városában működő létesítmény. A 2018-as Kínai Autószalonon a BMW X3 harmadik modellgenerációja is reflektorfénybe gurul, amely a BMW Brilliance Automotive Senjangban működő gyárában készül – minden korábbinál sportosabb menetteljesítménnyel, prémium minőségű felszereltséggel és csúcstechnológiás technológiai innovációkkal kényeztetve a bajor prémiumgyártó ügyfeleit.
Sportos egyéniség: az új BMW X4
A BMW X4 második modellgenerációja a 2018-as Kínai Autószalonon tartja ázsiai premierjét. A Sports Actvity Coupé (SAC) szegmens éllovasa látványos karosszériajegyekkel, magabiztosan sportos kisugárzással és prémium utastéri hangulattal ejti rabul a vezetés szerelmeseit. Az utazás élményét a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek és a BMW ConnectedDrive leginnovatívabb okosfunkciói fokozzák.
Az egyediség jele: az első BMW X2
A Sports Activity Coupé (SAC) modellek hatalmas népszerűségnek örvendő járműkoncepciója a prémium kompakt szegmensbe is megérkezett: a 2018-as Kínai Autószalon az első BMW X2 ázsiai premierjének is reflektorfényt biztosít. Az újdonság a BMW X modellcsalád erőteljes kisugárzását és sokoldalúságát örökölte, amely a BMW kupé modelljeinek sportos eleganciájával egyesül, egy összetéveszthetetlenül egyedi köntösbe csomagolva. És miként az első BMW X2 megjelenése, úgy vezetési élménye is párját ritkítja szegmensében.
Lélegzetelállító megjelenés hatalmas adottságokkal: a BMW Concept X7 iPerformance tanulmányautó
A 2018-as Kínai Autószalon látogatói idő előtt nyerhetnek betekintést a rendkívül sikeres BMW X modellcsalád új zászlóshajójába, amely egy innovatív tanulmányautó képében vetíti előre a luxusszegmens új etalonjának érkezését. Az ázsiai premierjét ünneplő BMW Concept X7 iPerformance tanulmányautó az impozáns külső méretek, a lélegzetelállító megjelenés, a hatalmas utastér és a fejedelmi luxus egyedülálló egységét váltja valóra. Az egyszerre erőteljes és hatékony plug-in hibrid hajtáslánc, valamint az intelligens hálózatba kapcsolt, interaktív információ-szolgáltató rendszer a BMW Concept X7 iPerformance tanulmányautó iránymutató járműtechnológiai fejlettségét tükrözi.
A luxus sportautók csúcsa: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó
A BMW Group luxusszegmensben elfoglalt vezető pozícióját Ázsiában egy újabb magával ragadó koncepció premierje nyomatékosítja. Az új BMW 8-as sorozat előfutáraként bemutatkozó BMW Concept 8 Series tanulmányautó a kompromisszumoktól mentes menetdinamika és az abszolút luxus egységét kelti életre – egy modern BMW kupé képében. A BMW Concept 8 Series tanulmányautón új értelmezésben jelennek meg a bajor prémiumgyártó legendás stílusjegyei, amelyek a vállalat klasszikus dizájnnyelvezetének és a hamarosan érkező BMW 8-as Coupé modellnek is utat mutatnak. A világszerte várt újdonságot 2018 végén küldi sorozatgyártásba a BMW.
Új mérce az elektromos mobilitásban: a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó
A 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon leleplezett BMW i Vision Dynamics tanulmányautó Ázsiában is megnyitja az elektromos mobilitás jövője felé vezető utat. Az úttörő koncepció az elegánsan sportos BMW Gran Coupé modellek karosszériaarányait, a BMW i gépkocsik jellegzetes dizájnnyelvezetét, a bajor márka által fémjelzett prémium minőséget és a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia kvalitásait egyesíti, elhozva a jelenbe a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás jövőképét – amely a BMW i4 modell képében hamarosan valósággá válik. A koncepció szigorú szabványok szerint továbbfejlesztett hajtáslánca 4,0 másodperc alatt abszolvált 0-100 km/órás sprintre, egyetlen feltöltéssel pedig mintegy 600 kilométer megtételére képes.
A sportautók új generációja: az új BMW i8 Roadster
A BMW i8 plug-in hibrid sportautó mámorító sikertörténetében a BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km) világpremierjével új fejezet vette kezdetét: a világ legnépszerűbb plug-in hibrid sportautójának magával ragadó menetteljesítménye és úttörő hajtáslánc-technológiája immáron nyitott tetős karosszériaváltozatban is elérhető. A károsanyag-kibocsátástól mentes, tisztán elektromos meghajtás nyitott tetővel átélt élménye a határtalan szabadság és a hosszú távon fenntartható mobilitás összehasonlíthatatlan érzésével kecsegtet. A BMW i8 Roadster világpremierjével ráadásul a BMW i8 Coupé hamisítatlan dizájnnyelvezete is újabb szintre lépett, amelynek ékei a vadonatúj fejlesztésű, keret nélküli sirályszárnyas ajtók, az első szélvédő kerete és a küszöbtoldatok, amelyek egytől egyig szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készültek. Az ultrakönnyű, csúcstechnológiás anyag rendkívüli karosszériamerevséget garantál, miközben a BMW i8 Roadster utasbiztonságát is fokozza.
A járműtöltés minden korábbinál közvetlenebbé válik: íme a BMW Wireless Charging
A BMW tervezőmérnökei gőzerővel dolgoznak az újabbnál újabb járműtechnológiai innovációkon, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei egyre egyszerűbben, egyre közvetlenebb módon tölthessék fel tisztán elektromos meghajtású vagy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijuk nagyfeszültségű akkumulátorát. A legkorszerűbb innováció e téren a vezeték nélküli járműtöltést kínáló BMW Wireless Charging, amely egy induktív töltőpadból (GroundPad) és egy vételi egységből (CarPad) áll. A töltőpadot egy sík területen, például a garázs padlóján kell lefektetni úgy, hogy a BMW modelljével fölé gurulva az pont az autó alvázához erősített vételi egység alatt helyezkedjen el. A technológia aktiválásakor a töltőpad és a vételi egység között vezeték nélküli elektromágneses mező jön létre, ehhez pedig nem kell mást tenni, csak a töltőpad fölé gurulni a vételi egységgel felszerelt modellel. A világon a BMW az első olyan autógyártó, amely vezeték nélküli járműtöltési megoldást kínál ügyfeleinek. A BMW Wireless Charging az opcionális extrafelszereltség részeként érhető el a BMW 530e iPerformance modellhez (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 44 – 49 gramm / km), illetve a kizárólag Kínában készülő és értékesített BMW 530Le iPerformance modellhez.
Megállíthatatlan fejlődés az automatizált járművezetés korszaka felé vezető úton
A BMW Group elkötelezett a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetésre képes technológiák kifejlesztése mellett. A vállalatcsoport e téren több évre visszatekintő szakmai tapasztalatra, a világ legjobb szakembereire és erős együttműködő partnerekre támaszkodhat. A München melletti Unterschleißheim városában nemrégiben állt rendszerbe a BMW Group automatizált járművezetésre szakosodott innovációs központja, amelyben több mint 1 800 szoftverfejlesztő- és tervezőmérnök dolgozik vállvetve a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakának eljövetelén. A megannyi munkafolyamat között a mérnökök egy nyolcvan járműből álló, automatizált járművezetésre képes tesztflotta folyamatos tökéletesítését és közúti tesztelését is végzik. A BMW 7-es sorozat műszaki alapjaira épített prototípusok a BMW iNEXT modell világpremierjét segítik elő, amely 2021-ben hozza el a jelenbe a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakát.