A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt és világszerte 426 594 darab tisztán elektromos meghajtású új autót adott át ügyfeleinek – ami 13,5 százalékos abszolút növekedést jelent. Tisztán elektromos meghajtású modelljeivel a BMW és a MINI márka is kétszámjegyű értékesítési gyarapodást könyvelhetett el 2024-ben: előbbi 11,6 százalékos (368 523 darab új autóval), míg utóbbi 24,3 százalékos (56 181 darab új autóval) fejlődést ért el. A Rolls-Royce márka ugyancsak jelentős értékesítési növekedést regisztrált tisztán elektromos meghajtású modelljeivel: az 1 890 darab luxusautó 479,6 százalékos bővülésnek felel meg. Kínán kívül a BMW márka mindegyik értékesítési régiójában, mindegyik hajtáslánc-technológiájával eladási növekedést ért el.
„A BMW Group a kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére is növekedési pályán tartja tisztán elektromos meghajtású modelljeit. Ez nem csupán a tisztán elektromos meghajtású modellek jelentős értékesítési növekedésében, de az egyre több európai megrendelésben is tetten érhető” – mondta Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Erős és folyamatosan bővülő termékpalettánkkal biztosak vagyunk abban, hogy tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési növekedése 2025-ben is folytatódik” – tette hozzá.
Amíg a BMW Group újautó-átadásai 2024 első felében az előző esztendővel megegyezőek voltak, addig a második félév értékesítési teljesítményét az IBS (Integrated Braking System) érintettségű átadási nehézségek és a Kínában jelentkező mérsékelt kereslet egyaránt befolyásolta. A BMW Group így korrigálta a 2024-es év értékesítési célját, amelyet a világszerte átadott összesen 2 450 804 darab új autóval sikeresen teljesített. A hálózatról tölthető modellek ebből 24,2 százalékban, szám szerint 593 215 darabbal vették ki részüket. A tisztán elektromos meghajtású autók értékesítési aránya 17,4 százalékra emelkedett.
2024-ben a BMW márka világszerte összesen 2 200 177 darab új autót adott el, amely az előző esztendő tükrében 2,3 százalékos abszolút csökkenésnek felel meg. Technológiákon átívelő vonzó termékpalettájának köszönhetően a bajor prémiummárka megőrizte globális szegmensvezetőként betöltött pozícióját. Az európai régióban a BMW tovább növelte piaci részesedését, Olaszországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában is kétszámjegyű értékesítési növekedést érve el. A BMW márka az Egyesült Államokban is értékesítési növekedéssel zárta a 2024-es évet. Németországban a BMW a tisztán elektromos meghajtású modelleket érintő, általánosan csökkenő tendencia ellenére is növelni tudta a tisztán elektromos meghajtású modelljeire érkező megrendeléseket.
A BMW M GmbH világszerte 206 582 darab új autót értékesített 2024-ben, ami 2,1 százalékos abszolút növekedés és új egész éves eladási rekord. A MINI márka, amely tavaly teljes portfólióját felfrissítette, ez idő alatt világszerte összesen 244 915 darab új autót adott el, ami 17,1 százalékos csökkenés. Az esztendő utolsó negyedévében a brit prémiummárka szinte megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei negyedik negyedéves értékesítési mutatóját, 29 698 darab új autó eladásával. 2024-ben a Rolls-Royce világszerte összesen 5 712 darab új luxusautót értékesített, ami 5,3 százalékos abszolút csökkenésnek felel meg. A BMW Motorrad 210 408 darab robogót és motorkerékpárt adott el, ami 0,6 százalékos abszolút gyarapodás és új egész éves eladási rekord.
A BMW Group értékesítési eredményei 2024 negyedik negyedévében és az egész 2024-es évben
2024 negyedik negyedéve | 2023 negyedik negyedévéhez képest | Az egész 2024-es év | Az egész 2023-as évhez képest | |
BMW Group összes autó | 696 647 | -2,9% | 2 450 804 | -4,0% |
BMW márka | 616 674 | -2,4% | 2 200 177 | -2,3% |
BMW M GmbH | 60 015 | +2,1% | 206 582 | +2,1% |
MINI márka | 78 231 | -7,5% | 244 915 | -17,1% |
BMW Group hálózatról tölthető autók* | 184 095 | +2,0% | 593 215 | +4,8% |
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók | 132 542 | +2,9% | 426 594 | +13,5% |
Rolls-Royce Motor Cars | 1 742 | +17,9% | 5 712 | -5,3% |
BMW Motorrad | 46 972 | +6,4% | 210 408 | +0,6% |
*A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek
A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata
2024 negyedik negyedéve | 2023 negyedik negyedévéhez képest | Az egész 2024-es év | Az egész 2023-as évhez képest | |
Európa | 267 846 | -1,4% | 947 235 | +0,6% |
Németország* | 71 777 | -5,8% | 267 285 | -5,3% |
Ázsia | 261 620 | -8,8% | 960 951 | -10,2% |
Kína | 190 892 | -14,0% | 714 530 | -13,4% |
Amerikai kontinens | 150 450 | +5,8% | 480 994 | +0,2% |
Egyesült Államok | 126 257 | +6,5% | 397 652 | +0,5% |
*Előzetes értékek