A BMW Group 2024-ben is növelni tudta tisztán elektromos meghajtású modelljei eladási számait

A BMW Group 2024-ben is növekedési pályán maradt és világszerte 426 594 darab tisztán elektromos meghajtású új autót adott át ügyfeleinek – ami 13,5 százalékos abszolút növekedést jelent. Tisztán elektromos meghajtású modelljeivel a BMW és a MINI márka is kétszámjegyű értékesítési gyarapodást könyvelhetett el 2024-ben: előbbi 11,6 százalékos (368 523 darab új autóval), míg utóbbi 24,3 százalékos (56 181 darab új autóval) fejlődést ért el. A Rolls-Royce márka ugyancsak jelentős értékesítési növekedést regisztrált tisztán elektromos meghajtású modelljeivel: az 1 890 darab luxusautó 479,6 százalékos bővülésnek felel meg. Kínán kívül a BMW márka mindegyik értékesítési régiójában, mindegyik hajtáslánc-technológiájával eladási növekedést ért el.

„A BMW Group a kihívásokkal teli piaci körülmények ellenére is növekedési pályán tartja tisztán elektromos meghajtású modelljeit. Ez nem csupán a tisztán elektromos meghajtású modellek jelentős értékesítési növekedésében, de az egyre több európai megrendelésben is tetten érhető” – mondta Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Erős és folyamatosan bővülő termékpalettánkkal biztosak vagyunk abban, hogy tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési növekedése 2025-ben is folytatódik” – tette hozzá.

Amíg a BMW Group újautó-átadásai 2024 első felében az előző esztendővel megegyezőek voltak, addig a második félév értékesítési teljesítményét az IBS (Integrated Braking System) érintettségű átadási nehézségek és a Kínában jelentkező mérsékelt kereslet egyaránt befolyásolta. A BMW Group így korrigálta a 2024-es év értékesítési célját, amelyet a világszerte átadott összesen 2 450 804 darab új autóval sikeresen teljesített. A hálózatról tölthető modellek ebből 24,2 százalékban, szám szerint 593 215 darabbal vették ki részüket. A tisztán elektromos meghajtású autók értékesítési aránya 17,4 százalékra emelkedett.

2024-ben a BMW márka világszerte összesen 2 200 177 darab új autót adott el, amely az előző esztendő tükrében 2,3 százalékos abszolút csökkenésnek felel meg. Technológiákon átívelő vonzó termékpalettájának köszönhetően a bajor prémiummárka megőrizte globális szegmensvezetőként betöltött pozícióját. Az európai régióban a BMW tovább növelte piaci részesedését, Olaszországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában is kétszámjegyű értékesítési növekedést érve el. A BMW márka az Egyesült Államokban is értékesítési növekedéssel zárta a 2024-es évet. Németországban a BMW a tisztán elektromos meghajtású modelleket érintő, általánosan csökkenő tendencia ellenére is növelni tudta a tisztán elektromos meghajtású modelljeire érkező megrendeléseket.

A BMW M GmbH világszerte 206 582 darab új autót értékesített 2024-ben, ami 2,1 százalékos abszolút növekedés és új egész éves eladási rekord. A MINI márka, amely tavaly teljes portfólióját felfrissítette, ez idő alatt világszerte összesen 244 915 darab új autót adott el, ami 17,1 százalékos csökkenés. Az esztendő utolsó negyedévében a brit prémiummárka szinte megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei negyedik negyedéves értékesítési mutatóját, 29 698 darab új autó eladásával. 2024-ben a Rolls-Royce világszerte összesen 5 712 darab új luxusautót értékesített, ami 5,3 százalékos abszolút csökkenésnek felel meg. A BMW Motorrad 210 408 darab robogót és motorkerékpárt adott el, ami 0,6 százalékos abszolút gyarapodás és új egész éves eladási rekord.

A BMW Group értékesítési eredményei 2024 negyedik negyedévében és az egész 2024-es évben

  2024 negyedik negyedéve 2023 negyedik negyedévéhez képest Az egész 2024-es év Az egész 2023-as évhez képest
BMW Group összes autó 696 647 -2,9% 2 450 804 -4,0%
BMW márka 616 674 -2,4% 2 200 177 -2,3%
BMW M GmbH 60 015 +2,1% 206 582 +2,1%
MINI márka 78 231 -7,5% 244 915 -17,1%
BMW Group hálózatról tölthető autók* 184 095 +2,0% 593 215 +4,8%
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók 132 542 +2,9% 426 594 +13,5%
Rolls-Royce Motor Cars 1 742 +17,9% 5 712 -5,3%
BMW Motorrad 46 972 +6,4% 210 408 +0,6%

*A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

  2024 negyedik negyedéve 2023 negyedik negyedévéhez képest Az egész 2024-es év Az egész 2023-as évhez képest
Európa 267 846 -1,4% 947 235 +0,6%
Németország* 71 777 -5,8% 267 285 -5,3%
Ázsia 261 620 -8,8% 960 951 -10,2%
Kína 190 892 -14,0% 714 530 -13,4%
Amerikai kontinens 150 450 +5,8% 480 994 +0,2%
Egyesült Államok 126 257 +6,5% 397 652 +0,5%

*Előzetes értékek