A müncheni központú vállalatcsoport az autóipar szereplői közül másodikként csatlakozott a Leather Working Group nonprofit szervezet világméretű kezdeményezéséhez, amellyel környezetvédelmi szempontokat egyesítő, felelős vállalati stratégiáját nyomatékosítja.
A BMW Group tovább erősíti hosszútávú fenntarthatóságra összpontosító, felelős vállalati stratégiáját: a vállalatcsoport az autóipar szereplői közül másodikként csatlakozott a Leather Working Group nonprofit szervezet világméretű kezdeményezéséhez, amelynek célja az iparágakban alapanyagként felhasznált bőr globális beszállítói láncának környezetvédelmi és társadalmi szabványok szerinti egységesítése, és mint ilyen, a bőrgyártó vállalkozások hitelesítése. A Leather Working Group már a világ bőrgyártó és –felhasználó vállalkozásainak mintegy egynegyedét képviseli – a cserzőüzemektől kezdve, a bőrfeldolgozó iparágakon és szövetségeken át, egészen a kereskedőkig és vásárlókig.
„A hosszútávon fenntartható beszállítói láncok iránymutatójaként magától értetődő lépés volt számunkra, hogy csatlakozzunk a Leather Working Group kezdeményezéséhez” – mondta Nadine Philipp, a BMW Group fenntartható beszerzésekért és energiagazdálkodásért felelős részlegének vezetője. „Ügyfeleink folyamatos érdeklődést mutatnak az autókban használt bőrök iránt, amely így igen fontos alapanyagnak számít a prémium szegmensben. A bőr fenntartható előállítása és megmunkálása ezért számunkra is kiemelt fontossággal bír. Szeretnénk ugyanakkor, hogy ügyfeleink világszerte kiválaszthassák a lehető legoptimálisabb termékeket, ezért teljesen bőrmentes felszereltségi opciókat is kínálunk” – tette hozzá.
A Leather Working Group nonprofit szervezet kezdeményezése maradéktalanul egybevág a BMW Group fenntarthatóságra és erőforrás-hatékonyságra összpontosító vállalati stratégiájával. A müncheni központú vállalatcsoport egyik fő célkitűzése, hogy az autóipar leginkább fenntartható beszállítói láncát működtesse, amelyhez az autóiban használt bőr hitelesített forrásokból történő beszerzése rendkívül fontos lépés.
A hitelesített forrásokból származó bőr mellett a BMW Group alternatív utastér-alapanyagokat is kínál ügyfeleinek
A BMW Group a BMW iX modell utasterében alkalmazott összes bőrt hitelesített forrásokból szerzi be. A technológiai zászlóshajóban használt természetes bőrt egy rendkívül környezetbarát eljárással, olajlevél-kivonattal cserzik. A müncheni központú vállalatcsoport ugyanakkor teljesen bőrmentes utastér-alternatívákat is kínál ügyfeleinek, így például különféle szövetopciókat, Alcantara- és Sensatec-bevonatokat is. A bajor prémiumgyártó emellett gőzerővel kutatja az erőforrás-hatékony bőralternatívákat is: ilyen például a bioalapú poliuretán mátrixszal egyesített, porított kaktuszrostokból készült Deserttex™ és a hagyományos bőr, illetve a természetes fonalak és habok minden tulajdonságával rendelkező Mirum™, amelyek tanulmányozása érdekében a BMW Group az innovatív megoldások felkarolására létrehozott BMW i Ventures társaság égisze alatt 2021-ben a Natural Fiber Welding nevű startup vállalkozásba is befektetett.