A BMW Group és a Daimler AG a mobilitási szolgáltatások egyesítéséről állapodott meg

Az autóipar innovációs iránymutatói közösen írják tovább a metropoliszok hosszú távon fenntartható mobilitásának történetét. Az autómegosztás, személyfuvarozás, parkolás, járműtöltés és multimodális közlekedés területeire összpontosító vállalkozási koncepció úttörő megoldásai a nagyvárosi életminőség további fejlődését ígérik.

P90298698-bmw-drivenow-c-bmw-03-18-2250px

A BMW Group és a Daimler AG egyesíti erőit, hogy ügyfeleiknek a nagyvárosokra kifejlesztett mobilitási szolgáltatások hosszú távon fenntartható, közös forrását kínálhassák fel. A két vállalatcsoport március 28-án írta alá a mobilitási szolgáltatások egyesítéséről szóló szándéknyilatkozatot. Az illetékes versenyhatóságok elé kerülő együttműködés-tervezet fő pontjai szerint a BMW Group és a Daimler AG szisztematikusan tovább bővíti, majd közös felhasználói csoportba egyesíti autómegosztó, személyfuvarozó, parkolássegítő, járműtöltő és multimodális közlekedésre kifejlesztett szolgáltatásait. A közös vállalkozásban a két cég egyaránt 50 százalékos részesedést élvez, miközben fő tevékenységi körüket tekintve továbbra is versenytársak maradnak.

A megállapodás elsődleges célja, hogy a közös vállalkozás az innovatív mobilitási szolgáltatások abszolút piacvezetőjévé lépjen elő. Mindkét vállalatcsoport elkötelezetten formálja a mobilitás jövőképét, hogy ügyfeleinek egyedülálló élményeket, partnereinek, így például a nagyvárosoknak és a közösségeknek pedig hosszú távon fenntartható mobilitási megoldásokat kínáljon.

A BMW Group és a Daimler AG az intelligens, könnyedén hálózatba kapcsolható mobilitási szolgáltatások holisztikus ökoszisztémáját építi fel, amelyet ügyfeleik egyetlen érintéssel elérhetnek majd. A két vállalatcsoport egy hosszú távon fenntartható koncepciót fejlesztett ki, amelynek globális térnyerését tűzte ki célul. Együttműködő partnerként mindkét fél magabiztos elköteleződéssel néz szembe a nagyvárosi mobilitás jövőjét érintő kihívásokkal és a folyamatosan változó ügyféligényekkel, a metropoliszokban élő emberek életminőségének javítása érdekében pedig nagyvárosokkal, önkormányzatokkal és érdekcsoportokkal is kooperál. A jövőbe mutató koncepció az elektromos mobilitást is előtérbe helyezi, az autómegosztó szolgáltatások járműparkjában megtalálható elektromos autók például minden korábbinál közelebb hozzák az emberekhez a hosszú távon fenntartható közlekedést.

„A BMW Group aktívan formálja a jövő mobilitását, miközben forradalmi megoldásai újabb és újabb irányokat mutatnak. A digitális, teljes mértékben emisszió-mentes jövő felé vezető út „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiánk alapelveivel van kikövezve” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Mobilitási szolgáltatásaink terv szerinti egyesítése egy páratlan digitális ökoszisztémát hoz létre. Szövetségünknek köszönhetően ügyfeleink egyszerűbben fedezhetik fel a jövő károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitását. A világ legjobb prémium autói tekintetében eközben továbbra is versenytársak maradunk” – tette hozzá.

„Az autóipar úttörőiként nem ruházzuk át másra a jövő nagyvárosi mobilitásának kialakítását. Az idő múlásával egyre több ember akar majd rendkívül mobilis lenni, miközben ehhez nem lesz szükségük saját autóra. Szaktudásunk és évszázados tapasztalatunk egyesítésével kívánjuk kifejleszteni a nagyvárosi mobilitás egyedülálló, hosszú távon fenntartható ökoszisztémáját” – mondta Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke. „CASE stratégiánk égisze alatt intenzíven és módszeresen törekszünk arra, hogy autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá váljunk, akinek termékei a hálózatba kapcsolt, automatizált, közösségi és tisztán elektromos megoldásokra épülnek” – zárta gondolatait a Mercedes-Benz igazgatója.

„A személyes mobilitás jövője a nagyvárosok utcáin hever. Az élhetőbb metropoliszok zálogait az olyan intelligens, könnyedén hozzáférhető szolgáltatások jelentik, amelyeket egyszerű kezelni és egyesítik a közlekedés, valamint a mobilitási szolgáltatások hosszú távon fenntartható megoldásait. Iránymutató szolgáltatásaink mögött módszeres munkafolyamatok és elszánt munkatársak állnak, akiknek ezúton is köszönöm mindazt, amit véghez vittek” – nyilatkozta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért, valamint a BMW Group ügyfél-elégedettségéért és digitális üzleti innovációiért felelős tagja.

„A holnapok fenntartható mobilitása rendkívül rugalmas és folyamatosan hálózatba kapcsolt – partnerünk, a BMW Group jövőképe szerint is. Együttműködve több millió ügyfelünknek kínálhatunk fel olyan magával ragadó termékeket és szolgáltatásokat, amelyek egyszerűbbé teszik a mindennapi életet és jobb hellyé varázsolják az élettereket. A közös koncepció innovációi kiválóan kiegészítik majd a nagyvárosok által kínált mobilitási szolgáltatásokat” – vette át a szót Bodo Uebber, a Daimler AG igazgatótanácsának pénzügyekért és ellenőrzésért, valamint pénzügyi szolgáltatásokért felelős tagja.

Az egyenlő részesedés szerint felosztott közös vállalkozás a következő öt területen egyesíti a mobilitási szolgáltatásokat:

  1. Multimodális közlekedés a moovel és a ReachNow egyesítésével: az eltérő közlekedési lehetőségek intelligens és könnyed hálózatba kapcsolásával – a foglalást és a fizetést is beleértve – a felhasználók kimagasló hozzáadott értéket élvezhetnek. A koncepció a nagyvárosok magán közlekedési vállalkozásainak is együttműködési lehetőséget biztosít majd.
  2. Autómegosztás a Car2Go és a DriveNow egyesítésével: a Car2Go és a DriveNow a világ 31 nagyvárosában összesen mintegy 20 000 darab járművet üzemeltet. Az autómegosztás a gépkocsik optimálisabb kihasználását teszi lehetővé, amellyel jelentős mértékben csökken a forgalomban résztvevő járművek száma. Világszerte már több mint négymillió ügyfél használja ezen autómegosztó szolgáltatásokat.
  3. Személyfuvarozás a mytaxi, a Chauffeur Privé, a Clever Taxi és a Beat egyesítésével: Európa legnagyobb taxis alkalmazásának köszönhetően Franciaországban játszi könnyedséggel tudnak az ügyfelek taxit vagy hivatásos sofőrt rendelni. A mytaxi, a Clever Taxi, a Beat és a privát Chauffeur Privé szolgáltatások modern, praktikus és gyors személyfuvarozási megoldásait összesen tizenhárom millió ügyfél és hozzávetőlegesen 140 000 sofőr használja. A szolgáltatások között olyan innovatív megoldások is megtalálhatók, mint például a mytaximatch, amellyel az emberek egyetlen érintéssel megoszthatják egymással taxijukat. Az újítások nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosi forgalom intenzitásának csökkentéséhez, hiszen alkalmazásukkal egyre kevesebb a belvárosokon belüli önálló utazás.
  4. Parkolás a ParkNow és a Parkmobile Group / Parkmobile LLC egyesítésével: lehetővé teszi a jegy nélküli, készpénz-mentes felszíni parkolást, miközben segít megtalálni, lefoglalni és kifizetni a felszíni és mélygarázsi parkolóhelyeket. Az innovatív parkolássegítő szolgáltatások csökkentik a parkolóhely-kereséssel töltött időt és jelentős mértékben mérséklik a forgalom intenzitását is, hiszen a metropoliszokban a közúti forgalom mintegy 30 százalékát a parkolóhely után kutató gépkocsik teszik ki.
  5. Járműtöltés a ChargeNow és a Digitális Járműtöltési Megoldások (Digital Charging Solutions) egyesítésével: könnyed hozzáférést biztosít a világ legnagyobb járműtöltési infrastruktúrájához, mialatt útvonal-tervezési, járműtöltési és fizetési segítséget is nyújt. A nyilvános járműtöltő állomásokból álló hálózat világszerte több mint 143 000 darab töltőponthoz kínál hozzáférést, amelyek a belvárosokban kizárólagos parkolóhelyekkel támogatják az elektromos mobilitás térnyerését.

A közös vállalkozás elindítása jelentős mértékű érték- és bevétel-növekedést garantál a Daimler AG pénzügyi szolgáltatásokra szakosodott divíziójának. Amennyiben az illetékes versenyhatóságok még idén jóváhagyják az együttműködést, úgy a Daimler Financial Services részleg EBIT-je a tavalyi értéknél jelentősen magasabb lesz, amely azt jelenti, hogy a vállalatcsoport abszolút EBIT-je is túlszárnyalja majd az előző esztendő teljesítményét.

Ha az illetékes versenyhatóságok pozitív döntése még ez évben megszületik, a közös vállalkozás olyan mértékű egyszeri értéknövekedést garantál a BMW AG pénzügyi divíziójának, hogy a vállalatcsoport abszolút adózás előtti eredménye 2018-ban túlnő az előző esztendő teljesítményén. A kooperáció eredményezte érték- és bevétel-növekedés az autóipari szegmens EBIT-jére közvetlenül nem lesz hatással.

A BMW Group és a Daimler AG közös projektje jelenleg az illetékes versenyhatóságok vizsgálatára és jóváhagyására vár. Mindkét fél mobilitási szolgáltatásai a lehető legjobb ügyfélélményt helyezik az együttműködés középpontjába. Mint ilyen, a szolgáltatásokat használó több millió ügyfél eleinte semmiféle módosítást nem vesz majd észre, a jelenleg is elérhető szolgáltatások gyorsasága, minősége és kezelhetősége pedig mit sem változ