A BMW Group Európában és az Egyesült Államokban is stabil értékesítési növekedéssel kezdte az évet

Globálisan 586 149 darab új autó eladásával a BMW Group a Kínában élő ügyfelek visszafogott érdeklődése ellenére is képes volt szinte megismételni egy évvel ezelőtti első negyedéves értékesítési teljesítményét (-1,4%). 2025 első három hónapját a müncheni központú vállalatcsoport Európában 6,2 százalékos, az Egyesült Államokban pedig 4,0 százalékos értékesítési növekedéssel zárta. Kínán kívül a globális gyarapodás 5,9 százaléknak felel meg.

A BMW Group 2025-ben is sikeresen folytatja az elektromos mobilitás globális népszerűsítését, vonzó termékpalettával ellensúlyozva az egyes piacok volatilitását. A vállalatcsoport januárban, februárban és márciusban világszerte összesen 109 516 darab tisztán elektromos meghajtású BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, ami az egy évvel ezelőtti mutató tükrében 32,4 százalékos fejlődés. Európában az egy évvel korábbi számokhoz képest 64,2 százalékkal nagyobb volt a tisztán elektromos meghajtású modellek iránti érdeklődés.

„A BMW Group technológiai nyitottságra épülő stratégiája sikeresnek bizonyul. Termékeink mindegyik hajtáslánc-technológiával elnyerik ügyfeleink tetszését, az új MINI modelleket pedig látványosan intenzív ügyfélérdeklődés övezi – kiváltképp a tisztán elektromos meghajtású modellek esetében. Európában már minden harmadik, Kínában pedig több, mint minden második MINI-t tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával értékesítjük” – mondta Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „A Németországban különösen erőteljesen jelentkező és az eltérő hajtáslánc-technológiáinkat egyforma arányban, globálisan érintő érdeklődés-növekedésnek köszönhetően továbbra is magabiztosak vagyunk” – tette hozzá.

2025-ben a BMW Group két fontos mérföldkőhöz érkezik: átadja a BMW i3 és a BMW i8 bevezetése óta sorozatgyártásban kínált hárommilliomodik hálózatról tölthető modelljét és másfélmilliomodik tisztán elektromos meghajtású modelljét.

2025 első negyedévében a BMW márka világszerte 520 142 darab új autót adott át ügyfeleinek. Kínán kívül a bajor prémiummárka mindegyik értékesítési régiójában fokozni tudta eladásait, Európában a teljes piaci mutatókat is túlteljesítve, az Egyesült Államokban pedig jelentős értékesítési növekedést elkönyvelve. Január és március között a BMW márka tisztán elektromos meghajtású modelljei ugyancsak lendületes növekedést produkáltak (+9,9%), amely szám szerint 86 449 darab új autót jelent. Az ez idő alatt értékesített 50 494 darab BMW M modell 5,0 százalékos értékesítési gyarapodásnak felel meg. A növekedés fő motorja a BMW M5 sportlimuzin* és a BMW M3* nagyteljesítményű párosa volt, amelyre mindegyik régióban kimagasló kereslet mutatkozott.

A MINI márka, amely tavaly teljes portfólióját megújította, 2025 első negyedévében világszerte 64 626 darab új autót adott el – ez 4,1 százalékos fejlődést jelent. A brit prémiumgyártó tisztán elektromos meghajtású modelljei iránt kiváltképp intenzív, az egy évvel ezelőtti mutató tükrében 35,3 százalékkal nagyobb ügyfélérdeklődés mutatkozott. A Rolls-Royce Motor Cars január és március között 1 381 darab luxusautót (-9,4%), a BMW Motorrad pedig 44 609 darab robogót és motorkerékpárt (-3,9%) értékesített.

A BMW Group értékesítési eredményei 2025 első negyedévében

  2025 első negyedéve 2024 első negyedévéhez képest
BMW Group összes autó 586 149 -1,4%
BMW márka 520 142 -2,0%
BMW M GmbH 50 494 +5,0%
MINI márka 64 626 +4,1%
BMW Group hálózatról tölthető autók** 157 495 +28,5%
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók 109 516 +32,4%
Rolls-Royce Motor Cars 1 381 -9,4%
BMW Motorrad 44 609 -3,9%

**A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek

 

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

  2025 első negyedéve 2024 első negyedévéhez képest
Európa 241 867 +6,2%
Németország*** 61 264 -1,3%
Ázsia 214 203 -12,2%
Kína 155 195 -17,2%
Amerikai kontinens 114 313 +5,4%
Egyesült Államok 94 591 +4,1%

***Előzetes értékek

*Kombinált üzemanyag- és energiafogyasztási, illetve károsanyag-kibocsátási adatok

BMW M5 limuzin kombinált, WLTP: 26,8 kWh / 100 km energiafogyasztás; 1,9 liter / 100 km üzemanyag-fogyasztás; 43 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G

Az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt BMW M3 Competition limuzin átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 10,1 – 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása