Globálisan 586 149 darab új autó eladásával a BMW Group a Kínában élő ügyfelek visszafogott érdeklődése ellenére is képes volt szinte megismételni egy évvel ezelőtti első negyedéves értékesítési teljesítményét (-1,4%). 2025 első három hónapját a müncheni központú vállalatcsoport Európában 6,2 százalékos, az Egyesült Államokban pedig 4,0 százalékos értékesítési növekedéssel zárta. Kínán kívül a globális gyarapodás 5,9 százaléknak felel meg.
A BMW Group 2025-ben is sikeresen folytatja az elektromos mobilitás globális népszerűsítését, vonzó termékpalettával ellensúlyozva az egyes piacok volatilitását. A vállalatcsoport januárban, februárban és márciusban világszerte összesen 109 516 darab tisztán elektromos meghajtású BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, ami az egy évvel ezelőtti mutató tükrében 32,4 százalékos fejlődés. Európában az egy évvel korábbi számokhoz képest 64,2 százalékkal nagyobb volt a tisztán elektromos meghajtású modellek iránti érdeklődés.
„A BMW Group technológiai nyitottságra épülő stratégiája sikeresnek bizonyul. Termékeink mindegyik hajtáslánc-technológiával elnyerik ügyfeleink tetszését, az új MINI modelleket pedig látványosan intenzív ügyfélérdeklődés övezi – kiváltképp a tisztán elektromos meghajtású modellek esetében. Európában már minden harmadik, Kínában pedig több, mint minden második MINI-t tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával értékesítjük” – mondta Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „A Németországban különösen erőteljesen jelentkező és az eltérő hajtáslánc-technológiáinkat egyforma arányban, globálisan érintő érdeklődés-növekedésnek köszönhetően továbbra is magabiztosak vagyunk” – tette hozzá.
2025-ben a BMW Group két fontos mérföldkőhöz érkezik: átadja a BMW i3 és a BMW i8 bevezetése óta sorozatgyártásban kínált hárommilliomodik hálózatról tölthető modelljét és másfélmilliomodik tisztán elektromos meghajtású modelljét.
2025 első negyedévében a BMW márka világszerte 520 142 darab új autót adott át ügyfeleinek. Kínán kívül a bajor prémiummárka mindegyik értékesítési régiójában fokozni tudta eladásait, Európában a teljes piaci mutatókat is túlteljesítve, az Egyesült Államokban pedig jelentős értékesítési növekedést elkönyvelve. Január és március között a BMW márka tisztán elektromos meghajtású modelljei ugyancsak lendületes növekedést produkáltak (+9,9%), amely szám szerint 86 449 darab új autót jelent. Az ez idő alatt értékesített 50 494 darab BMW M modell 5,0 százalékos értékesítési gyarapodásnak felel meg. A növekedés fő motorja a BMW M5 sportlimuzin* és a BMW M3* nagyteljesítményű párosa volt, amelyre mindegyik régióban kimagasló kereslet mutatkozott.
A MINI márka, amely tavaly teljes portfólióját megújította, 2025 első negyedévében világszerte 64 626 darab új autót adott el – ez 4,1 százalékos fejlődést jelent. A brit prémiumgyártó tisztán elektromos meghajtású modelljei iránt kiváltképp intenzív, az egy évvel ezelőtti mutató tükrében 35,3 százalékkal nagyobb ügyfélérdeklődés mutatkozott. A Rolls-Royce Motor Cars január és március között 1 381 darab luxusautót (-9,4%), a BMW Motorrad pedig 44 609 darab robogót és motorkerékpárt (-3,9%) értékesített.
A BMW Group értékesítési eredményei 2025 első negyedévében
2025 első negyedéve | 2024 első negyedévéhez képest | |
BMW Group összes autó | 586 149 | -1,4% |
BMW márka | 520 142 | -2,0% |
BMW M GmbH | 50 494 | +5,0% |
MINI márka | 64 626 | +4,1% |
BMW Group hálózatról tölthető autók** | 157 495 | +28,5% |
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók | 109 516 | +32,4% |
Rolls-Royce Motor Cars | 1 381 | -9,4% |
BMW Motorrad | 44 609 | -3,9% |
**A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek
A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata
2025 első negyedéve | 2024 első negyedévéhez képest | |
Európa | 241 867 | +6,2% |
Németország*** | 61 264 | -1,3% |
Ázsia | 214 203 | -12,2% |
Kína | 155 195 | -17,2% |
Amerikai kontinens | 114 313 | +5,4% |
Egyesült Államok | 94 591 | +4,1% |
***Előzetes értékek
*Kombinált üzemanyag- és energiafogyasztási, illetve károsanyag-kibocsátási adatok
BMW M5 limuzin kombinált, WLTP: 26,8 kWh / 100 km energiafogyasztás; 1,9 liter / 100 km üzemanyag-fogyasztás; 43 gramm / km károsanyag-kibocsátás; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G
Az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt BMW M3 Competition limuzin átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 10,1 – 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása