2022-ben a BMW Group Magyarország is magasabb fokozatba kapcsolt az elektromobilitás területén: a vállalatcsoport ügyfelei 2021-hez képest 44%-kal több plug-in hibrid és 62%-kal több teljesen elektromos modellt regisztráltak. A BMW márkából 4 785 db-ot, a MINI márka modelljei közül 482 db-ot helyeztek forgalomba tavaly, ami mindkét márka esetében rekordot és 2021-hez képest 18, illetve 5 százalékos növekedést jelent az értékesítési volumenben.
A kihívásokkal terhelt gazdasági környezetben a sikerek elérésében meghatározó szerepet játszott az új modellek rendkívül pozitív fogadtatása, valamint a stabil márkakereskedői háttér.
Elektromos térnyerés
2022-ben tisztán elektromos BMW-ből és MINI-ből 550 db-ot adtak el Magyarországon, a BMW kiegyensúlyozott szereplésével (469 db) a legnépszerűbb prémium elektromos gyártó a tradicionális márkák között, 2021-hez képest a piaci átlagot meghaladva 119%-kal növelte elektromos modelljeinek értékesítését. A legnépszerűbb BEV modell a BMW iX (167 db), a BMW iX3 (117 db) és a BMW i4 (88 db) voltak, melyet a kifutása évében is kiváltképp sikeres BMW i3-as (82 db) követ. A vállalatcsoport plug-in hibrid modelljeinek értékesítése 44%-kal 769 db-ra nőtt és a BMW X5 45e, a BMW 5-ös és 3-as plug-in hibrid modellek voltak a legkelendőbbek itthon.
Idén a BMW X5 a legnépszerűbb modell
A legnépszerűbb modellek dobogójának csúcsán a BMW X5 (861 db) áll, a 3-as (607 db) és az 5-ös (491 db) BMW-t megelőzve. A BMW X modellek a bajor prémium gyártó egyre több ügyfelét vonzzák, a tavaly értékesített 2 300 darab SAV/SAC modell 17%-os növekedést takar. A legnagyobb vonzereje a BMW X5-nek volt 42%-os gyarapodással, de a várakozásoknak megfelelően nagy népszerűségnek örvend a BMW X1 új generációja is. A BMW márka vásárlóinak 72%-a dönt az xDrive technológia, azaz az összkerék-meghajtás mellett – ezzel a részaránnyal a prémium szegmensben piacvezető a BMW. Rendkívül fontos szerepet tölt be a BMW 3-as és 4-es sorozata is, mellyel stabilan vezeti a tradicionális középkategóriát a bajor gyártó.
A BMW M GmbH rekord értékesítési mutatóval zárta jubileumi évét
Az alapításának 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH hazánkban is jól teljesített, az M és M Performance modellek 595 darabos értékesítési volumene 8%-os növekmény 2021-hez képest. A legkelendőbb modellduót a BMW M4 (+140%) és a BMW M3 (+95%) alkotja. A regisztrált érdeklődések alapján a BMW legsportosabb modelljei várhatóan idén a csúcsra törnek, köszönhetően elsősorban a BMW M3 Touring-nak, a BMW M2-nek és a BMW XM-nek.
Rekord a MINI-nél is
482 darab eladott modellel a márka a hazai történetének legjobb évét zárta. A legtöbb ügyfél a tavaly már hat tagúra nőtt márkakereskedői hálózatnál a legkisebb MINI mellett döntött: a klasszikus 3 és 5-ajtós modell részaránya a kabrió változatot is beleértve mintegy 65%-os a teljes MINI palettából. A 3-ajtós MINI modellek közel fele elektromos meghajtással gurul ki a szalonokból. A konnektorról tölthető MINI Cooper SE és MINI Cooper SE Countryman ALL4 modellek is 27%-ot tettek ki a márka teljes értékesítéséből.
A nagymotor szegmensben letaszíthatatlan a trónról a BMW Motorrad
A BMW Motorrad hazai értékesítési volumene stabil, enyhén (3,5%-kal) csökkent 2021-hez képest, így a márka az összesített regisztrációk tekintetében a harmadik helyet érte el. Az összesen 636 darab értékesített motor közül 532 darab modell 500 cm3 feletti, ezzel az eredménnyel a BMW Motorrad piacvezető szerepet tölt be a nagymotoroknál. A legnépszerűbb modell a BMW R 1250 GS/Adventure, ezek mellett 205 ügyfél tette le a voksát. 2023-ban 100 éves a BMW Motorrad, mely alkalomból az R nineT és R 18 100 Years jubileumi modellek kerülnek piacra, de érkezik a márka második M modellje, az M 1000 R is.
2023-as újdonságok
Az idei évben számos további újdonság érkezik, a frissen bemutatott új BMW 7-es és i7-es mellett jön a BMW iX1, a BMW M3 Touring, a BMW M2 és a BMW M GmbH második önálló modellje, a BMW XM is. Az év utolsó szakaszában várható a vadonatúj BMW 5-ös sorozat teljesen elektromos i5-ös változatban is, illetve a MINI Countryman új, harmadik kiadása.
A BMW Group Magyarország értékesítési eredményei 2022-ben
A teljes 2022-es év (db) |
A teljes 2021-es évhez képest |
|
BMW Group összes autó | 5 267 | +17% |
BMW márka** | 4 785 | +18% |
**ebből BMW M és M Performance | 595 | +8% |
MINI márka | 482 | +5% |
BMW Group hálózatról tölthető autók* | 769 | +44% |
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók | 550 | +62% |
BMW Motorrad | 636 | -3,5% |
*A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek