A tisztán elektromos mobilitás a BMW modellpalettájának középpontjába is megérkezik. A BMW i4 a bajor prémiumgyártó első olyan zéró emissziójú modellje, amelyet kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A károsanyag-kibocsátástól mentes vezetési élmény, a kompromisszumoktól mentes prémium minőség és az ügyfélközpontú személyre szabhatóság hármas egysége most először ölt testet a BMW által megteremtett sportos középkategóriában. A BMW i4 a márka által fémjelzett sportosságot hosszútávra nyúló tisztán elektromos hatótávolsággal és a négyajtós Gran Coupé modellek eleganciájával, tágasságával és praktikumával kombinálja.
- A tisztán elektromos mobilitás a BMW modellpalettájának középpontjába is megérkezik. A BMW i4 a bajor prémiumgyártó első olyan zéró emissziójú modellje, amelyet kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A károsanyag-kibocsátástól mentes vezetési élmény, a kompromisszumoktól mentes prémium minőség és az ügyfélközpontú személyre szabhatóság hármas egysége most először ölt testet a BMW által megteremtett sportos középkategóriában. A BMW i4 a márka által fémjelzett sportosságot hosszútávra nyúló tisztán elektromos hatótávolsággal és a négyajtós Gran Coupé modellek eleganciájával, tágasságával és praktikumával kombinálja.
- Piaci bevezetés 2021 novemberében* kétféle modellváltozattal: a BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19 – 24 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) a BMW M GmbH első tisztán elektromos meghajtású, nagyteljesítményű, összkerékhajtással szerelt sportautója, amelynek maximális teljesítménye 400 kW / 544 lóerő és a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 510 kilométer megtételére is képes; a BMW i4 eDrive40 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16 – 20 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) klasszikus hátsókerék-meghajtású, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes és a WLTP mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 590 kilométer megtételére is képes.
- A hajtáslánc és a futómű alkatrészeinek integrált beépítését a kivételesen sportos prémium modellek kifejlesztése és sorozatgyártása terén felhalmozott több évtizedes szaktudásra alapozták, amely a konkurens gyártókkal szemben egyértelmű járműépítési előnyt jelent. A BMW által fémjelzett menetdinamikai tulajdonságok messze túlmutatnak az egyenes szakaszokon végrehajtott gyorsulásoknál, a sportos vezethetőség ráadásul abszolút menetkomforttal párosul.
- Hamisítatlan BMW-s megoldás a sportosság és a hosszútávú hatótávolság megbízható jelenlétére: a hatékony hajtáslánc-technológia és az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés kettőse aránytalanul nagy, nehéz akkumulátorok nélkül kínál felvillanyozó menetdinamikát és messzire mutató hatótávolságot.
- A BMW i4 műszaki alapját egy rendkívül rugalmas járműszerkezet adja, amelyet a mérnökök az első perctől kezdve a tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztettek ki. Hosszú tengelytávolság és széles nyomtávok. Minimalizált saját tömegű, mégis extrém merev vázszerkezet. Típus-specifikus karosszériamerevítő elemek, alumíniumból készült padlóborítás, az első tengely segédkerete fixen összekapcsolva a nagyfeszültségű akkumulátor házával. Optimalizált aerodinamika, légellenállási együttható: 0,24.
- Újfejlesztésű futómű-technológia precízen a járműkoncepcióhoz hangolva, kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első- és ötkaros hátsó kerékfelfüggesztéssel. Alapfelszereltségként rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók, a hátsó tengelyen pedig légrugós kerékfelfüggesztések. A hajtásfüggő kipörgés-korlátozás (amely most először dolgozik együtt elektromos összkerékhajtással) még extrém dinamikus manővereknél is kivételes tapadást és iránystabilitást garantál. A BMW i4 M50 alapfelszereltségének a típus-specifikus adaptív M futómű, a változó áttételű sportkormány és a BMW M sport fékrendszer is része, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig BMW M könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők (egészen 20” méretig).
- A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja egy házba integrálja az elektromos motort, a vezérlőelektronikát és a váltót. Mindehhez a legkorszerűbb szinkronmotoros meghajtás és akkumulátorcella-technológia társul. Az akkumulátor energiasűrűsége elérheti a 2,14 kWh/kg arányt. Azonnali teljesítmény-leadás és rendkívül széles fordulatszám-tartományban rendelkezésre álló maximális teljesítmény.
- A BMW i4 M50 modell Sport Boost funkciója extrém dinamikus, 795 Nm csúcs forgatónyomaték leadását teszi lehetővé. Gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre: 3,9 másodperc alatt. A BMW i4 eDrive40 modell csúcs forgatónyomatéka 430 Nm, a nulla-százas gyorsulás pedig 5,7 másodperc.
- A gázpedál legapróbb mozdulatát és a sebesség változását típus-specifikus hangzásvilág festi alá. A BMW i4 M50 hangsugárzóiból extrém sportos menethangok várhatók. A BMW i4 tisztán elektromos Gran Coupé modellhez az opcionális extrafelszerelség részeként az Oscar-díjas Hans Zimmer zeneszerző nevével fémjelzett BMW IconicSounds Electric portfólió is megrendelhető.
- A tervezőmérnökök a mélyen a padlólemezbe süllyesztett nagyfeszültségű akkumulátort a BMW i4 számára kifejezetten keskeny kialakítás szerint, mindössze 110 milliméter magas akkumulátorcellákkal álmodták meg, amelynek köszönhetően a modell súlypontja még az új BMW 3-as limuzinhoz viszonyítva is 53 milliméterrel lentebb került. Az energiatároló egység bruttó kapacitása 83,9 kWh.
- A hajtáslánc hatékonyságát adaptív és egyénileg szabályzott fékenergia-visszatáplálás segíti, amely a bajor prémiumgyártó ügyfelének igénye és az adott vezetési szituáció szerint egypedálos vezetést és „vitorlázó” funkciót is lehetővé tesz.
- Integrált fűtő- és hűtőrendszer hatékony hőpumpával, amely nem csupán az utastér, de a nagyfeszültségű akkumulátor és a hajtáslánc optimális hőmérsékletéért is felel. Előrelátó hőkezelő rendszer a nagyfeszültségű akkumulátor töltési hatékonyságának optimalizálásáért.
- Összetett járműtöltési egység (CCU – Combined Charging Unit), amellyel akár 200 kW töltési kapacitású DC gyorstöltés is elérhető. Utóbbival tíz perc alatt mintegy 164 kilométernyi (BMW i4 eDrive40), illetve mintegy 140 kilométernyi (BMW i4 M50) hatótávolságra elegendő energiával tölthető fel a BMW i4 nagyfeszültségű akkumulátora. A BMW Charging speciális járműtöltési tarifát kínál a nyilvános járműtöltő állomásokon és az IONITY nagyteljesítményű járműtöltő pontjain.
- A prémium középkategóriában mostantól a BMW i4 a fenntartható sportosság, a kényelem és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság szinonimája. A Gran Coupé karosszériakoncepció limuzinszintű menetkomforttal és jövőbe mutató, modern funkcionalitással párosul. Elegánsan sportos formanyelv elnyújtott kupé-arányokkal, kecsesen ereszkedő tetőívvel, négy darab, keret nélküli ablakokkal szerelt ajtóval és nagyméretű csomagtérajtóval.
- Szinte teljes egészében zárt frontrész és nagyméretű BMW hűtőrács, amelynek felülete mögött a fedélzeti intelligens vezetést támogató rendszerek érzékelői, radarszenzorjai és kamerái dolgoznak. Keskeny első fényszórók, az opcionális extrafelszereltség részeként BMW Laserlight lézerfény-technológiával. BMW i kék árnyalatú karosszéria-kiegészítő betétek. BMW i4 eDrive40 M Sport felszereltségi opciókkal és BMW i4 M50 típus-specifikus, teljesítményre optimalizált kiegészítőkkel. Az M Carbon külső felszereltségi csomag tételei és a BMW M Performance alkatrészek a modell piaci bevezetésétől kezdve elérhetőek.
- Luxus minőségű, prémium utastér és sokoldalú helykínálat. Akusztikus üvegezés, előfűtés és előhűtés. Alapfelszereltségként sportülések és sportkormány. A középkonzolon modern kialakítású vezérlőpanel előválasztó karral, BMW Controller forgótárcsával és különböző funkciógombokkal. A nagyméretű csomagtérajtó már alapfelszereltségként elektromosan nyitható és zárható. Alapesetben 470 liter térfogatú csomagtér, amely 1 290 literig bővíthető. Az opcionális extrafelszereltség részeként elektromosan működtethető vonóhorog. Vontatható tömeg: 1 600 kilogramm.
- Vérbeli prémium modellként végtelenül széles tartományban kínált személyre szabhatósági opciók. A vezetés élményét és az utazás kényelmét olyan opciók fokozzák, mint például az ülésfűtés, az ülésszellőztetés, a Vernasca bőrkárpit és a BMW Individual utastér-bőrözési lehetőségek, a Sensatec-bevonatú és bőrözött műszerfal, az M Sport Pro csomag, a hangulatvilágítás, a Harman Kardon surround audiorendszer és a nagyméretű, nyitható és csúsztatható panoráma üvegtető.
- A BMW iDrive kijelző- és operációs rendszer új generációjának világpremierje. Középpontban az érintés-érzékeny járművezérlés az új BMW Ívelt Kijelzőnek köszönhetően és a természetes párbeszéd-alapú hangvezérlés a továbbfejlesztett BMW Intelligent Personal Assistant technológiának köszönhetően. Teljes egészében digitális műszerfal a 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és a 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosával. A BMW Operációs Rendszer 8 innovációinak köszönhetően csúcstechnológiás grafikai megoldások és erőteljes szoftverek.
- Automata légkondicionáló innovatív, érintés-érzékeny vezérlőfelülettel és integrált nanoszálas levegőszűrő technológiával. Intelligens vezérlésű utastér-hőszabályozás levegőkeringetéssel, ülésfűtéssel és kormányfűtéssel.
- Távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) a fedélzeti operációs rendszer minden pillanatban naprakész működésért. Navigáció a felhőalapú BMW Maps alkalmazással, útvonaltervezés közbeiktatott járműtöltéssel a Connected Charging megoldáson keresztül. Széleskörű okostelefon-integrálhatóság Apple CarPlay és Android Auto hozzáféréssel. Személyre szabhatósági lehetőségek a BMW ID és a My BMW App segítségével. Iránymutató technológiai megoldások a személyes eSIM adatok járműbe integrálhatósága és az 5G mobiltechnológia alkalmazása révén.
- A BMW i4 modellhez mintegy 40 vezetést támogató funkció érhető el. Alapfelszereltségként frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszer (Speed Limit Info) és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning). Az opcionális extrafelszereltség részeként automata sebességkorlátozás-asszisztenssel dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with automatic Speed Limit Assist), útvonalfigyelő funkció és jelzőlámpa-reakciók (Németországban). A kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) dolgozó Driving Assistant Professional csomag szintén elérhető.
- Alapfelszereltségként parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) és tolatókamera (Reversing Assist Camera). Az opcionális extrafelszereltség részeként tolatási segédlettel (Reversing Assistant) dolgozó parkolóasszisztens (Parking Assistant). Parking Assistant Plus Surround View és Remote 3D View funkcióval.
- Példaértékű fenntarthatósági intézkedések a teljes értéklánc felelős erőforrás-felhasználásával és a modell teljes életciklusának minimalizált ökológiai lábnyomával. Sorozatgyártás a BMW Group müncheni létesítményében; az akkumulátorcellák tömegtermelése kizárólag megújuló erőforrások felhasználásával történik.
- A másodlagos nyersanyagok, illetve a természetes és újrahasznosított anyagok széleskörű alkalmazása. Az elektromos motorok szinkronmotor-alapelv szerinti működése az erőforrások ritkaföldfémektől mentes sorozatgyártását teszi lehetővé. Ellenőrzött, átlátható és fenntartható kobalt-, illetve lítium-kitermelés a nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártásához.