A BMW M GmbH adta el tavaly a prémium szegmens legtöbb nagyteljesítményű modelljét

A bajor prémiumgyártó vérbeli sportautókat építő divíziója világszerte 144 218 darab új modellt értékesített 2020-ban, amellyel megőrizte piacvezető pozícióját a teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű prémium gépkocsik mezőnyében.

P90383712-the-all-new-bmw-x5-m-competition-and-bmw-x6-m-competition-phoenix-arizona-02-2020-2250px

A 2020-as pénzügyi évben újabb értékesítési rekorddal folytatódott a BMW M GmbH fenntartható növekedése. A BMW Group teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű prémium modellekre szakosodott divíziója tavaly világszerte összesen 144 218 darab új gépkocsit adott át ügyfeleinek, amely a 2019-es teljesítmény tükrében, a koronavírus-járvány terjedése következtében meghozott piaci intézkedések ellenére is mintegy 6 százalékos növekedést jelent. E kimagasló eredménnyel a müncheni központú vállalatcsoport független leányvállalata megszilárdította első ízben 2019-ben kivívott, piacvezető pozícióját a teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű prémium modellek mezőnyében. „A tény, hogy még ezt a nehéz, páratlan kihívásokkal teli évet is sikerült újabb értékesítési rekorddal zárnunk, tökéletesen igazolja következetes növekedési stratégiánkat” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH igazgatótanácsának elnöke. „Arra pedig különösen büszkék lehetünk, hogy a teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű sportautók mezőnyében kivívott piacvezető pozíciónkat nem csupán megvédtük, de még tovább stabilizáltuk” – tette hozzá.

Az értékesítési mutatók látványos fejlődése többek között az új BMW X5 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: 12,6 – 13,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint: 12,8 – 13,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 287 – 298 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 287 – 296 gramm / km) és az új BMW X6 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 13,1 – 13,4 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 13,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 300 – 305 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 301 gramm / km) piaci bevezetésének volt köszönhető. 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as motorjával a Sports Activity Vehicle (SAV) és a Sports Activity Coupé (SAC) szegmens két BMW M modellje kivételesen letaglózó nagyteljesítményű élményt garantál. Akárcsak a BMW M2 CS különkiadás (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 9,2 – 10,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 9,4 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 210 – 229 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 214 – 238 gramm / km), amely a BMW Motorsport új versenyautójának műszaki alapjául is szolgál. Önmagában a nagyteljesítményű modellek szegmensében a BMW M GmbH hozzávetőlegesen 4 százalékkal növelte értékesítési mennyiségét a 2019-es számokhoz képest.

Az új BMW 3-as sorozat és az új BMW 4-es sorozat teljesítményre optimalizált modelljei ugyancsak kivették a részüket a BMW M GmbH értékesítési növekedéséből. A BMW 3-as limuzin, a BMW 3-as Touring és a BMW 4-es Coupé erőteljes, soros hathengeres benzin- és dízelmotorokkal, típus-specifikus futómű-hangolással és egyedülálló stílusjegyekkel felvértezett csúcsmodelljei a prémium középkategória vérpezsdítő BMW M élményét ígérik, korlátlan megbízhatósággal és hosszú távú menetkomforttal megfűszerezve.

Egyre intenzívebb ügyfélérdeklődés mindegyik főbb piacon

A motorsport élvonalából átemelt csúcstechnológia, valamint a hajtáslánc, a futómű, az aerodinamika, az utastér-kialakítás és a járművezérlés terén gondosan összehangolt műszaki megoldások olyan utánozhatatlan karakterekké varázsolják a BMW M GmbH modelljeit, amelyek világszerte egyre több autórajongót ejtenek rabul. A BMW M divízió legfontosabb piacának számító Egyesült Államokban és Kínában például a márka tavaly új értékesítési rekordot állított fel. Oroszországban és Koreában eközben több mint 60 százalékkal, míg Olaszországban mintegy 47 százalékkal nőttek a BMW M GmbH eladásai. Nagy-Britanniában a BMW M modellek iránt mutatkozó ügyfélérdeklődések szintén meghaladták a várakozásokat. „A BMW M GmbH modelljeire mindegyik főbb piacunkon egyre intenzívebb ügyfélérdeklődést regisztrálunk” – nyilatkozta Thomas Felbermair, a divízió értékesítési- és marketingigazgatója. „Ennek, és márkakereskedő partnereink erős elköteleződésének köszönhetően kivételesen sikeresen tudtuk leküzdeni a járvány utóhatásai okozta kihívásokat” – tette hozzá.

Indulásra készen: érkezik a BMW M5 CS, a BMW M3 limuzin és a BMW M4 Coupé

2021 januárjában a BMW M GmbH a BMW M5 CS világpremierjére helyezi a hangsúlyt. A BMW M5 különkiadása most először válik elérhetővé – kimagasló menettulajdonságokkal és exkluzív motorsport-stílusjegyekkel felvértezve. 2021 márciusában ezt követően bemutatkozik az új BMW M3 limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 10,3 – 10,6 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 236 – 241 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 248 gramm / km) és az új BMW M4 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint:10,3 – 10,5 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása WLTP mérései szerint: 235 – 240 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 248 gramm / km). A két nagyteljesítményű legenda a BMW M modellek hamisítatlan vezetési élményét gurítja az utakra. Világpremierje után mindkét újdonság osztatlan érdeklődést váltott ki a rajongókból.

A BMW M-rajongók kívánságainak a jövőben végtelen sokszínűség tesz eleget: a manuális váltóval szerelt modellváltozatok mellé érkeznek a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltóval szerelt Competition modellváltozatok is, 2021 nyarán pedig most először a BMW M3 és a BMW M4 palettáján is bemutatkozik a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás. A nyári szezonra az új BMW M4 Cabrio is megérkezik, a BMW M3 Touring pedig már a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési fázisban jár.

Betekintés a jövőbe: további növekedés, hálózatról tölthető BMW M élmény és 50. évforduló

„Rendkívül figyelemre méltó, hogy már legfontosabb újdonságaink piaci bevezetése előtt sikerült új értékesítési rekordot felállítanunk” – mondta Markus Flasch. „A BMW M3 és a BMW M4 új generációja további dinamikus növekedést ígér nekünk 2021-re” – tette hozzá a BMW M GmbH igazgatótanácsának elnöke, aki a BMW M modellek által fémjelzett vezetési élmény merőben új, hálózatról tölthető perspektívájának világpremierjére is készül. 2021-ben a BMW M GmbH bemutatja első elektromos meghajtású sportautóját.

Utóbbi debütálásával a BMW M GmbH kimagaslóan erős portfólióján is megjelenik a bajor prémiumgyártó által hirdetett „választás szabadsága”, amellyel a divízió a fennállása 50. évfordulóját hozó 2022-es esztendőbe is optimistán léphet be. Abba az évbe, amely Markus Flasch szerint „tele lesz meglepetésekkel”. „Ha csak annyit említek, hogy „különkiadások”, ügyfeleink máris kristálytisztán tudják, mi mindenre számíthatnak évfordulót hozó évünkben” – fogalmazott.