A BMW M GmbH immár sorozatban harmadik alkalommal zárta pénzügyi évét a teljesítményre optimalizált modellek és a nagyteljesítményű sportautók nemzetközi piacvezetőjeként. A világ leggyorsabb betűjét éltető márka 2021-ben újabb értékesítési rekordot könyvelhetett el: a világszerte átadott 163 542 darab BMW M modell 13 százalékkal múlja felül a divízió 2020-ban produkált eladási mennyiségét.
A látványos növekedéshez a teljesítményre optimalizált BMW M Performance modellek és a BMW M divízió nagyteljesítményű sportautói egyforma arányban járultak hozzá, mindkét szegmensben új eladási mércét állítva fel. „Értékesítési mutatóink sikertörténetével tökéletesen kezdtük meg jubileumi évünket. Fennállása 50. évfordulóját ünnepelve a BMW M divízió erősebb, mint valaha” – fogalmazott Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója.
Az új BMW M3 és az új BMW M4 egy csapásra sláger lett
A nagyteljesítményű sportautók szegmensében a legnagyobb rajongás egyértelműen az új BMW M3 és új BMW M4 modellpárosát övezte. Piaci bevezetésekor, 2021 tavaszán az új BMW M3 limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,0 – 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 227 – 231 gramm / km), az új BMW M4 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,9 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 226 – 230 gramm / km) és az új BMW M4 Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 231 – 233 gramm / km) vérpezsdítő menetdinamikával és korábban nem látott sokszínűséggel extrém sikeres rajtot vett. A BMW M3 és a BMW M4 történetében az új modellgeneráció az első, amely a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kétféle maximális teljesítményszintet – a csúcson a Competition modellek 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményével –, M xDrive intelligens összkerékhajtást, a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó alternatívájaként pedig akár hatsebességes manuális váltót is kínál egyszerre.
„A BMW M3 és a BMW M4 új generációjára adott ügyfélreakciók egyszerűen lehengerlőek, így arra számítunk, hogy 2022-ben az ikonikus sportmodelleket övező népszerűség még tovább fokozódik” – mondta Timo Resch, a BMW M GmbH ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős alelnöke.
A BMW M GmbH kimagasló értékesítési eredményeiből a BMW X5 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 13,3 – 13,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 303 – 308 gramm / km) és a BMW X6 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 13,1 – 13,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 299 – 305 gramm / km) modellpárosa is nagymértékben kivette a részét. A legújabb modellgeneráció előző évben ünnepelt, sikeres világpremierjét követően 2021-ben a nagyteljesítményű Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé szegmensek etalon képviselői – motorháztetejük alatt egy 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotorral – ismét növelni tudták értékesítési mutatóikat.
Népszerű és magával ragadó: a BMW 4-es sorozat BMW M Performance modelljei
A BMW M modelleket fémjelző menetdinamika, agilitás és precizitás harmonikus egységét a divízió által kifejlesztett, teljesítményre optimalizált BMW M Performance modellek is megöröklik, minden korábbinál szélesebb célcsoportot lázba hozva és ámulatba ejtve. A BMW M GmbH 2021-ben produkált értékesítési sikertörténetének utolsó, meghatározó fejezetét a BMW 4-es sorozat műszaki alapjaira kifejlesztett BMW M Performance modellek írták. A portfólió legnépszerűbb tagjának az új BMW 4-es Coupé bizonyult, azon belül is a 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral szerelt BMW M440i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,4 – 8,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 167 – 184 gramm / km) és BMW M440i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,5 – 8,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 170 – 186 gramm / km), valamint a BMW M440d xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,7 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 150 – 165 gramm / km), amelynek soros hathengeres dízelmotorja 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítmény leadására képes.
A BMW X modellcsalád legújabb tagjainak BMW M Performance modellváltozatai iránt ugyancsak töretlen ügyfél-érdeklődés mutatkozik. A 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral szerelt BMW X3 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,8 – 9,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 199 – 216 gramm / km) és a 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotorral szerelt BMW X7 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,3 – 12,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 280 – 292 gramm / km) egyaránt növelni tudta eladásait.
A BMW M divízió jubileumi éve izgalmas újdonságokat tartogat
A BMW M GmbH jubileumi évében is reflektorfénybe gurítja teljesítményre optimalizált modellpalettája és nagyteljesítményű sportautói újdonságait. Idén ünnepli világpremierjét többek között az új BMW M240i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,1 – 8,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 185 – 200 gramm / km), az első BMW M3 Touring és az új BMW M4 Coupé műszaki alapjaira kifejlesztett, exkluzív különkiadás is.
A BMW Group leányvállalata – amelyet 1972 májusában BMW Motorsport GmbH néven alapítottak és ma is teljes egészében független gyártóként működik – ugyanakkor 2022-ben az elektromos mobilitás új dimenziójával is megismerteti a vezetés szerelmeseit. A BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) nyomdokain 2022 első felében a BMW iX M60 (előzetesen kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,7 – 24,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) is bemutatkozik, szintén tisztán elektromos meghajtással.
A valaha készült legerősebb BMW M modell a nagyteljesítményű sportautókat építő divízió jövőjébe enged betekintést
A jubileumi esztendő csúcspontja a BMW XM sorozatgyártásának beindítása lesz. A sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb BMW M modellben plug-in hibrid hajtáslánc-technológia gondoskodik a vezetés abszolút élményéről, a márka történetében most először. A BMW XM vadonatúj fejlesztésű M Hybrid technológiája egy V8-as erőforrás és egy nagyteljesítményű elektromos motor párosát állítja csatasorba, együtt 550 kW / 750 lóerő maximális teljesítményt és 1 000 Nm csúcs forgatónyomatékot garantálva. Az újdonságot a magabiztos kisugárzás, a kompromisszumoktól mentes használhatóság és a fejedelmi luxus jegyében tervezték meg a mérnökök.
„A BMW XM az első önálló modellünk a legendás BMW M1 óta, amellyel az alapoktól alkotjuk újra a nagyteljesítményű sportautók szegmensét” – nyilatkozta Franciscus van Meel. „A BMW XM a kifejező formanyelv és a progresszív luxus találkozásának megtestesülése, olyan páratlan vezetési élménnyel, amelynek forrása egyszerre lehet a lebilincselő teljesítmény és a szinte hangtalan, emisszió-mentes tisztán elektromos meghajtás. A nóvum a magabiztosság és a kiegyensúlyozottság összetéveszthetetlen szimbólumaként ölt testet, a BMW M divízió jövőjébe is betekintést engedve” – tette hozzá.