2024-ben a BMW M Motorsport ismét látványos futamgyőzelmeket, címeket és dobogós helyezéseket ünnepelt. A BMW M Hybrid V8, a BMW M4 GT3 és a BMW M4 GT4 versenyautók idén több mint 1 000 futamon álltak rajthoz és összesen több mint 1 000 000 versenykilométert tettek meg, 215 futamgyőzelmet ünnepelve. A BMW M Hybrid V8 versenyautóval a bajor prémiumgyártó a nemzetközi motorsport legkeményebb válfajában is megmérette magát. Az FIA World Endurance Championship (FIA WEC) debütáló szezonja és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IMSA) sorozatban eltöltött második évad a mérnököket, a csapatokat és a pilótákat egyaránt jelentős kihívások elé állította. A kezdeti csalódásokat töretlen fejlődés követte: a BMW M RLL csapat megszerezte első dupla győzelmét az IMSA sorozatban, a BMW M WRT csapat pedig dobogós helyezést ünnepelt az FIA WEC mezőnyében. A kemény munka a számokban is megmutatkozott: a csapatok 460 óra alatt összesen 82 400 verseny- és tesztkilométert teljesítettek.
Harmadik szezonjában a BMW M4 GT3 versenyautó félszáz futamgyőzelmet és tíz globális címet ünnepelt. A Német Túraautó Bajnokságban (DTM) a Schubert Motorsport, a Fanatec GT World Challenge Europe sorozatban pedig a BMW M WRT csapat hódította el a szezon győztes csapatának járó díjat. Az Intercontinental GT Challenge győztes pilótája a belga Charles Weerts lett. A BMW M4 GT3 versenyautó a Daytona-i, a nürburgringi, a Le Mans-i és a Spa-Francorchamps-i 24-órás futamokon is dobogós helyen végzett, noha a futamgyőzelem idén mindegyiken elmaradt. Az FIA GT World Cup makaói futamán a pályagép az időmérő első két helyét szerezte meg, a versenyt pedig végül a második és a harmadik helyen zárta. A BMW M4 GT3 versenyautó 2024-ben összesen több mint 380 000 kilométert versenyzett.
Második szezonjában a BMW M4 GT4 versenyautó elhódította első SRO konstruktőr-bajnoki címét, amelyhez több mint 50 versenyhétvége összesen 95 futamán bizonyított Európától kezdve, Ázsián és Ausztrálián keresztül, egészen az Egyesült Államokig. 2024-ben a BMW M Motorsport privát színekben versenyző csapatai a BMW M4 GT4 versenyautót összesen 770 futamon állították rajthoz, amelyekből a pályagép 164-et megnyert. A bajor prémiumgyártó három aktuális versenyautója mellett a privát csapatok BMW M2 CS Racing, BMW M240i Racing és saját építésű BMW versenyautói is számos trófeát elhódítottak.
A 2024-es szezon az e-sport kategóriában is abszolút sikert hozott a BMW M Motorsportnak: a BMW M Redline csapat a tekintélyes Esports World Cup és az ESL R1 versenysorozat szezonzárójának trófeáját is megnyerte, mindkét esetben a szlovén Kevin Siggy-vel és a legjobb csapatnak járó kitüntetéssel. Kevin csapattársa, a nagy-britanniai Sebastian Job a 2024-es Esports Awards díjátadón a „Sim Racer of the Year” elismerést is bezsebelte.
„A BMW M Motorsport 2024-es számai önmagukért beszélnek, a motorsport megannyi területe iránt mutatott erős elköteleződésünket nyomatékosítva” – fogalmazott Andreas Roos, a BMW M Motorsport vezetője. „A prototípusok csúcskategóriájától kezdve, a profi GT3 sporton és a privát színekben versenyző csapatokon keresztül, egészen az e-sport kategóriáig, a BMW M Motorsport az egyik legnagyobb kihívó. Rendkívül elégedett vagyok ezzel a kimagasló teljesítménnyel, gratulálok minden csapatnak és minden pilótának a 2024-ben ünnepelt sikerekhez. Jövőre még feljebb lépünk a BMW M Hybrid V8 versenyautóval és GT versenyautóink továbbfejlesztett EVO modelljeivel, hogy a szezon főbb futamain a dobogó legfelső fokát hódítsuk meg” – tette hozzá.
„Gratulálok és köszönöm a BMW M Motorsport privát színekben versenyző csapatainak az idei kiváló teljesítményt” – mondta Björn Lellmann, a BMW M Motorsport privát színekben versenyző ügyfeleket kiszolgáló részlegének vezetője. „A privát színekben versenyző csapatok támogatása évtizedek óta versenyprogramunk egyik meghatározó pillére, csapataink lojalitása és a versenypályákon aratott sikerek pedig egyértelműen alátámasztják azon elköteleződésünket, hogy ezt a hagyományt továbbra is teljes erőbedobással folytassuk. 2025-ben a BMW M4 GT3 EVO és a BMW M4 GT4 EVO versenyautók kapják a főszerepet, miközben új pályagépünk, a 2026-ban debütáló, belépő szintű BMW M2 Racing intenzív tesztelése is célegyenesbe érkezik. Már alig várom, hogy januárban megkezdjük az új szezont Dubaj és Daytona aszfaltcsíkjain” – nyilatkozta.