A BMW Motorrad két prémium kategóriás modellel, a 2017-ben debütált C 400 X-szel, illetve a 2018-ban bemutatott C 400 GT-vel vetette meg a lábát a közepes méretű robogók szegmensében. A színre lépése óta eltelt időben a C 400 X valósággal elbűvölte a Városi mobilitás szegmens vásárlóit dinamikus menettulajdonságaival, a C 400 GT – amely testvérmodellje Gran Turismo variánsának tekinthető – pedig gazdagabb kényelmi felszereltségével gyakorolt mély benyomást. Bebiztosítandó a duó további sikeres szereplését, a BMW Motorrad modellfrissítést hajtott végre, amelynek keretében néhány ponton optimalizálta a műszaki tartalmat, emellett új színeket és stílusvariációkat vett fel a kínálatba.
Erős egyhengeres, az EU5 emissziós szabványnak megfelelő motor E-gas rendszerrel, új motorvezérlő elektronikával és optimalizált röpsúlyos tengelykapcsolóval.
Miként eddig, úgy ezután is az optimalizált hatékonyságú egyhengeres, 34 LE (25 kW) maximális teljesítményét 7500-as, 35 Nm legnagyobb nyomatékát pedig 5750-es percenkénti fordulatszámon leadó motor gondoskodik a két robogó mozgatásáról. Az erőátvitel feladatát egy fokozatmentes automata sebességváltóra (CVT), valamint egy nagy torziós szilárdságú hajtómű-lengőkarra bízták, mely utóbbit innovatív csapágyazással láttak el a vibrációk minimálisra csökkentése és ezzel a kényelem maximálisra növelése céljából. Az EU5-homologizációnak köszönhetően az új C 400 X és a C400 GT továbbra is ideális partnerek a dinamikus, felhőtlenül gondtalan robogózáshoz.
A tisztább üzem érdekében a motort úgynevezett „elektromos gázkarral” (E-gas), elektronikus vezérlésű fojtószeleppel, valamint új motorvezérlő elektronikával látták el. Az optimalizáció keretében a katalizátor módosított bélést és bevonatot kapott, de a változások közé tartozik a szélessávú oxigénérzékelő, az áttervezett hengerfej, a generátorházon elhelyezett új szenzor, az adaptált kábelköteg és módosított alapjárat-vezérlés is. Kikerült a légszűrőből az alapjáratifordulatszám-szabályozó, amelynek a feladatát mostantól a fojtószelepet megkerülő ún. by-pass csatorna és egy turbulencia-rendszer tölti be.
Az új hajtáslánc nemcsak azzal igyekszik magát a motorosok szívébe lopni, hogy megfelel az EU5 emissziós szabvány előírásainak, hanem azzal is, hogy a gázreakciói korábbiaknál is simábbá és érzékenyebbé váltak. Az E-gas és az új motorvezérlés mellett a röpsúlyos tengelykapcsoló optimalizált kialakítású rugói is hozzájárulnak a motor stabilabb járásához. A feszítőerő-tűrést szűkítették, az előfeszítést kissé növelték, a motorfordulatszámot pedig szintén enyhén növelték a tengelykapcsoló összezárásakor. A szűkített tűrés jóvoltából váltáskor kevésbé esik vissza a fordulatszám, emellett annak köszönhetően sikerült kiküszöbölni a tétovázó tengelykapcsoló-nyitás jelenségét is, amely olykor előfordult az előd esetében.
Automatikus rádiuszkalibrálás funkcióval ellátott, a korábbiaknál finomabb vezérlésű kipörgésgátló (ASC).
A műszaki revízió keretében az új C 400 X és C 400 GT optimalizált ASC-t kapott. Míg korábban – például gumicsere után – manuálisan kellett elvégezni az újrakalibrálást, erre már nincs szükség, hiszen a kipörgésgátló automatikus rádiuszkalibrálás funkcióval rendelkezik. Mindemellett pedig az új ASC az eddigiekhez képest jóval kisebb súrlódási értékeket is képes kezelni. A gyakorlatban ennek előnyei a szenzitívebb reakciók és a lényegesen finomabb szabályozó beavatkozások formájában érvényesülnek – főként nedves, csúszós útfelületen való motorozáskor, amikor már nem szükséges kikapcsolni az ASC-t.
Új féknyergekkel, valamint azonos hosszúságú úton járó első- és hátsófékkarral ellátott fékrendszer. Megfelelőbb világítású tároló és USB töltőaljzat.
Az új C 400 X és C 400 GT a fékrendszer tekintetében is előrébb lépett. Az új féknyergeknek köszönhetően az első dupla tárcsafék stabilabb és határozottabb nyomáspontúvá vált, emellett a fékdugattyúk visszahúzódási jellemzői is előnyükre változtak. Mindezek mellett a hátsó fék működtetésére szolgáló bal, illetve az első fékhez tartozó jobb oldali fékkar azonos hosszúságú úton mozog, ami szimmetrikus fékezési érzetet biztosít.
Az ülés alatt található tárolórekesz (amely alapból 31, a Flexcase alkalmazása esetén pedig 45 literes) tökéletesített megvilágítása jelentős mértékben fokozza a kényelmet. A fényforrás oldalról felülre költözött a tökéletesebb megvilágítás érdekében. A különféle elektromos eszközök töltése eddig a 12 voltos fedélzeti csatlakozóról volt megoldható, azonban a lehetőségek száma most nőtt azzal, hogy a jobb első tárolórekeszbe bekerült egy USB-töltőcsatlakozó.
Két új, vonzó színnel, valamint két új stílusvariánssal, a „Sport”- tal (C 400 X) és a „Triple Black”-kel (C 400 GT) bővült a kínálat.
Elődjeikhez hasonlóan az új BMW C 400 X és C 400 GT formatervét is a BMW Motorrad semmi máshoz nem fogható dizájnnyelve határozza meg. A modern, jövőbe mutató megjelenés tökéletesen tükrözi a BMW Motorrad dizájnfilozófiáját. A BMW Motorrad mindkét új közepes méretű robogója három különböző színvariációban érhető.
C 400 X
- Blackstorm metallic alapfényezés.
- Opcionálisan Szürke (Granite Grey metallic) fényezés
- Style Sport (Blackstorm metallic/Racingblue metallic matt).
C 400 GT
- Fehér (Alpine White) alapfényezés
- Opcionálisan Szürke (Kallisto Grey metallic) fényezés
- Style Triple Black (Blackstorm metallic matt csíkokkal).
A BMW C 400 X és C 400 GT újdonságainak áttekintése:
- Erős egyhengeres, az EU5 emissziós szabványnak megfelelő motor E-gas rendszerrel, új motorvezérlő elektronikával, valamint optimalizált röpsúlyos tengelykapcsoló.
- Optimalizált alapjárat.
- Kipörgésgátló (ASC) automatikus rádiuszkalibrálással és emelt minőségű beavatkozási kultúrával.
- Fékrendszer új féknyergekkel, határozott nyomásponttal, valamint azonos hosszúságú úton járó első- és hátsófék-karral.
- Ülés alatti tárolórekesz optimalizált világítással, USB-töltőcsatlakozó a jobb elülső tárolórekeszben.
- Két új, vonzó szín, valamint két új stílusvariáns, a „Sport” (C 400 X) és a „Triple Black” (C 400 GT).