Salgó András, a BMW vállalati kommunikációs menedzsere a cég évértékelő sajtótájékoztatóján megerősítette, hogy a BMW a jövőben is a „választás szabadságát” fogja ügyfeleinek kínálni. Ez annyit jelent, hogy a márka – a vásárlók egyéni preferenciáit szem előtt tartva – továbbra is a hajtásláncok sokszínűségét kínálja, a dízeltől az elektromosig.
Ezzel kapcsolatban Salgó András hírportálunk kérdésére elmondta, hogy bár a márka már most is kínál mild-hibrid hajtásláncot, de azt külön nem tünteti fel a típusjelzésekben, ellentétben a plug-in hibrid-verziókkal, amelyek hasonlóan az elektromos autókhoz egyértelműen megkülönböztethetőek lesznek. Maga a BMW-féle enyhe-hibrid technológia, a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral szerelt belsőégésű motor, tavaly ősszel debütált az 520d-ben, és idén utat talál majd magának a BMW 3-as, a BMW X3 és a BMW X4 modellekhez is. A 48 voltos generátor és kiegészítő akkumulátorral dolgozó hajtáslánc javítja a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét, és persze csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, valamint a károsanyag-kibocsátást. A BMW tehát prémium gyártóhoz illően viszonylag csendben, de folyamatosan integrálja a mild-hibrid-technológiát belső égésű motorjaiba.
A címben említett gondolat eddig kétségtelenül bejött a márkának, hiszen a tavalyi évet rekordértékesítéssel zárta. A BMW sok gyártóval ellentétben a dízelt sem temeti, viszont 2021-től olyan padlólemez architektúrát vezet be, amely alkalmas a hagyományos benzin- és dízelmotoros, valamint a plug-in hibrid, és a teljesen elektromos hajtásra is. Az évértékelőn az is kiderült, hogy a márka új tisztán elektromos típusokkal is jelentkezik, amelyek közül a BMW iX3 már idén kigurul az utakra. Ráadásul a BMW-hez tartozó MINI is nagy dobással indítja az évet, hiszen a kisautó várva-várt elektromos változata márciusban már meg is érkezik a kereskedésekbe.
A bővülő elektromos és plug-in-hibid-kínálat miatt okkal merül fel a kérdés, hogy van-e a BMW-nek stratégiája az újrahasznosításra? Ezzel kapcsolatban Salgó András elmondta, hogy Németországban vannak olyan jellegű projektek, amelyek kimondottan az akkumulátor újrahasznosításról szólnak. Ezek során az öreg energiatároló egységek fix akkumulátortelepeken kezdik meg második életüket, a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva, vagy a zöld energia házon belüli legoptimálisabb felhasználását segítve. Sajnos itthon ezek a megoldások még nem elérhetőek. A kommunikációs igazgató azonban felhívta a figyelmet a német autóklub (ADAC) egy nemrég elkészült elemzésére, amelyből kiderül, hogy a 2013-ban debütált BMW i3 akkumulátorai egyelőre várakozás felett teljesítenek. A tulajdonosok beszámolói alapján az autó hatótávolsága még több százezer kilométer futásteljesítmény után is csupán enyhe mértékben csökken.