A BMW 2023-ban további rekordokat döntött, megszilárdítva vezető pozícióját a prémium autómárkák között Magyarországon. A BMW vált a legnépszerűbb prémium márkává a térségben, több mint 5200 eladott autóval, visszatérve ezzel a vezető pozícióba 15 év után.
A Mini is emlékezetes év elé nézett, 2023-ban 678 darab Mini eladása révén 41%-os növekedést ért el. Az BMW eladások 15%-a Magyarországon tisztán elektromos autó volt, ami bizonyítja a vállalat sikerét az elektromos járművek piacán.
Salgó András, a BMW vállalati kommunikációs menedzsere elmondta, hogy az M Divízió is rekordévet ért el, közel ezer M és M Performance modellt értékesítve tavaly. Az új M modellek, mint az XM, az M2 és az M3 Touring, nagy sikert arattak a magyar piacon.
A Mini 2024-ben teljesen megújul, és bemutatkozik a vadonatúj Mini Countryman, valamint a Mini Aceman is, egy új elektromos crossover típus. Az elektromos Mini modellek, mint például a háromajtós Mini, jelentős sikert arattak a magyar piacon.
Az elektromos autók terén a BMW globálisan és Magyarországon is ambiciózus célokat tűzött ki. Tavaly 15% volt az elektromos összértékesítés, és 2025-re tervezik ezt a számot 20%-ra emelni, 2026-ra pedig 25%-ra. A BMW továbbra is elkötelezett az elektromos autók fejlesztése mellett, miközben figyelemmel kíséri a globális elektromos töltőhálózat fejlődését.
Salgó András szerint a BMW kiegyensúlyozottan áll hozzá a különböző meghajtási technológiákhoz, beleértve a hidrogén meghajtást is (BMW iX5 Hydrogen). A BMW-nél továbbra is elérhetőek lesznek dízel erőforrások, példa erre a legújabb 5-ös BMW, amely már Plug-in Hybrid változatban is elérhető. A vállalat egy új elektromos jármű koncepcióval, a Neue Klasse-val rukkol elő, amelynek első képviselője 2025-ben, a debreceni gyárból gördül majd ki. A Neue Klasse generáció a BMW vezetése szerint jelentős változást hoz majd az elektromos meghajtás terjedésében, és egy új fejezetet nyit a márka történetében.