Egy nagyon fordulatos, izgalmas, balesetekkel, jó és rosszabb stratégiai döntésekkel lezajlott Brit Nagydíjat követően pihenő nélkül utazik tovább a Forma-1-es mezőny. A hétvégén a Red Bull hazai pályája, az ausztriai Spielberg következik, amely az idei második sprintfutamos hétvégével vonzza ide a már úgyis nagy számban várható rajongókat. Max Verstappen narancssárga hada várhatóan elözönli a helyszínt és hatalmas fesztivállal várja kedvence győzelmét.
2020-ban és 2021-ben is két futamot rendezhettek az osztrákok. Mi több, ők voltak a legmerészebbek 2020-ban, a koronavírus kitörésének évében. Elsőként rendeztek futamot abban az évben és mindjárt kettőt is bevállaltak. Az Osztrák Nagydíjat a Stájer Nagydíj követte sorban. Ez ugyanígy volt rá egy évre, csak éppen más sorrendben. 2021-ben az első futamon csak korlátozottan lehettek ott nézők, míg a rá következőn már tömött lelátók fogadták a cirkusz tagjait.
Nagy várakozással érkezik ide a Red Bull, amely felemás hétvégét tudhat maga mögött. Miközben Sergio Perez a rajt utáni visszaesését követően feltornázta magát a dobogó második helyére Silverstone-ban, Max Verstappen nagyon nehezen vezethető autóval a hetedik helyet szerezte meg. A holland még így is magasan vezeti az egyéni ponttáblát. Saját pályáján a Red Bull mindkét versenyzője tovább erősítheti a saját és a csapat pozícióját az egyéni és a konstruktőri ponttáblán. Ha a sikeres versenyzését folytatni tudja, komoly előnnyel hagyhatja majd el Ausztriát és veheti az irányt Franciaország felé. A Ferrari és a Mercedes nem tűnik leküzdhetetlen ellenfélnek idén.
Ami pedig az elkövetkező hétvége helyszínét illeti, nagyon kedvelt helyre érkezik meg a világbajnokság, hiszen Spielbergbe egy ultramodern pályát álmodott meg annak idején a Red Bull tulajdonosa. 1970-ben rendeztek először ezen a betoncsíkon Forma-1-es futamot. Több mint egy évtizednyi kihagyást követően tért vissza 2014-ben a Forma-1 Ausztriába a pálya, és egyben a Red Bull tulajdonosa nyomására. Azóta is nagy sikernek örvend ez a futam az Alpok domborulatai között.
Az Osztrák Nagydíj versenynaptárba való visszatérése óta csak Mercedes-pilóta és Max Verstappen állhatott fel itt a dobogó legfelső fokára. Ez azért nagy szó, mert 11 éves kihagyást követően elég régen, 2014-ben rendeztek Stájerországban ismét Forma-1-es futamot.
Az osztrák pálya igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat. Kevés kanyar és egy sor egyenes nehezíti a megfelelő autóbeállítást. Rövid a pálya, ahol sokat kell fékezni, s ahol nagy az üzemanyag felhasználás.
Ami az időjárást illeti, a hegyek közelsége miatt szinte bármi elképzelhető, eső, szél, de rekkenő hőség is. Jelenleg 20-22 fokot jeleznek előre és helyenként felhős, néhol zivataros időt jósolnak az előttünk álló hétvégére.
A pálya és a verseny
Ez a versenypálya magasan fekszik, így az alacsony légnyomás másként terheli a motorokat, mint az eddigi versenyeken, s erre jól kell a csapatoknak reagálnia. A hegyes-dombos pályán három nagyon gyors egyenesen és gyors kanyarokon kell keresztülverekednie magát a mezőnynek 71 körön át.
Az Osztrák Nagydíj július 10.-én 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,318 km, a teljes versenytáv 306,452 km. A körrekordot Carlos Sainz (McLaren) tartja 2020-ból 1:05.619-es időeredménnyel.
2021-ben az Osztrák Nagydíjat Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg. A holland pilóta ideje 1:23:54.543 volt. A második helyen Valtteri Bottas (Mercedes) ért célba, míg a bronzérmes pilóta Lando Norris (McLaren) lett.
Forrás: facebook.com/amberprkft/