Június 27-28-a a Ferrari hétvégéje volt Mogyoródon. A Ferrari Racing Days magyarországi állomásán a négyszeres Forma 1-es világbajnok Sebastian Vettel volt a sztárvendég.
A bokszutcában végigsétálva minden Ferrari vörös volt. A kamionok, amelyek a megfelelő felszereléseket szállították, a kísérő kocsik és a versenyautók többsége. A zászlók és az alattuk álló gyűjtők járművei, illetve a kliens autók is. A szerelők és a csapattagok ruhái szintén. Nem beszélve a rajongókról, klubtagokról és bizony még az újságírók-fotósok is „alkalmazkodtak” a rendezvényhez. A Ferrarihoz tartozó alkalmazottakat, vendégeket és az asszisztenciát kiszolgáló hatalmas pavilon is pazar látványt nyújtott.
A bokszokat végigjárva az első nagy érdekesség a Formula 1-es autók látványa volt. Schumacher 2002-es Ferrarijától kezdve Raikkönen világbajnoki 2007-es versenyautóján keresztül egészen Alonso 2012-es lépcső orrú V8-asáig láthattuk a palettát. Ez utóbbit vezette Vettel a néhány kör erejéig a Hungaroringen. De előtte még volt dolga. Elsőként reggeli érkezése után a Shell zártkörű sajtótájékoztatóján válaszolt a meghívott újságírók és vendégek kérdéseire. Egy kisebb pihenő után a Shell VIP vendégeit autóztatta meg egy-egy kör erejéig egy Ferrari F12 Berlinettával. Szépen, türelmesen vitte végig a bent ülőket a pályán. Láthatóan élvezte, amit csinál. Azonban pár kör után kiszállt, hogy maga állítsa be a guminyomást, ami valószínűleg a sportos vezetési stílustól és a kanyarban való csúsztatásoktól feljebb emelkedett. Seb nem sokat teketóriázott: fogta a sárga zászlót és maga engedett a guminyomásból a zászlóbottal. A fotósok nagy örömére, ugyanis így már jól látható volt a versenyző. Majd később volt idő Őt sisak nélkül is megörökíteni. Ezután jött a mindenki által izgatottan várt Forma 1-es száguldás. A V8-as hangja bizsergető érzés volt mindenki füle számára. Szinte muzsika. A négyszeres világbajnok hajszálpontosan vezette jó néhány körön át a tűzpiros gépet. Akaratlanul is bizonyítva ezzel a kételkedőknek, hogy ő nem véletlenül és a szerencsének köszönhetően négyszeres világelső.
A program része volt még a Ferrari Clienti, azaz a régebbi Ferrari Forma 1-es autók tulajdonosainak tesztkörei. Itt nem csak a szép és múltat idéző autók hangját, látványát, de a számunkra nem ismert pilóták igen jó vezetési tudását is megszemlélhettük.
Két Ferrari bajnokság is versenyzett a mogyoródi aszfaltcsíkon. A Ferrari Challenge Trofeo Pirelli illetve a Ferrari Challenge Coppa Shell mezőnye.
Az XX program csodái, a Ferrari új autói az FXX-ek köröztek a pályán, amiből jelenleg állítólag csak 35 darab van a világon és a pilóták a Ferrarival együttműködve fejlesztik az autókat.
A Ferrari fantasztikus világa egy sokak számára ismeretlen és elérhetetlen közeg, és valószínűleg az is marad. Azonban a látvány, a hang és az élmény jut, ami sokak számára egy-egy fotó, kisebb videó erejéig is öröm és megelégedés.
Cikk és fotók:
Sződy Szabolcs