Sokáig úgy tűnt, hogy a Rali Világbajnokság versenynaptárába idén visszatérő Szafari Ralival folytatódhat a világjárvány miatt megszakadt sorozat. Afrika régóta vágyott vissza a világbajnokságba, legendás versenyeket rendeztek ott a múltban. Nem véletlen, hogy az utolsó pillanatokig úgy készültek a kenyai szervezők, hogy nyáron náluk állhatnak ismét csatasorba a ralisok.
Május közepén azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Szafari Rali szervezői megállapodtak, hogy 2021-re tolják a versenyt. A pandémia miatt több csapat is kijelentette ugyanis korábban, hogy nem hajlandó az afrikai kontinensre utazni. Az afrikaiak így kénytelenek elfogadni a verseny idei törlését és beérni azzal, hogy 2021-ben kápráztathatják el a világot különlegesnek ígérkező versenyükkel.
Jelen állás szerint a Finn Rali lehet az első, amely, ha a helyzet és a finn kormány lehetővé teszi, augusztusban megrendezésre kerülhet. Ide az előző években szokásosan egy hosszú nyári szünetet követően érkeztek meg a csapatok, emiatt talán egy fokkal kevésbé lesz számukra szokatlan idén a hosszú kihagyás utáni versenyzés. Szerencsére nagyon kedvelt ez a helyszín a pilóták körében. Murvás útjai viszont nehezek és számtalan ugratója révén teljes koncentrációt igényel a pilóták részéről.
A raliversenyzők is nagyon vágytak vissza a pályákra, így érthető módon nagyon készülnek a csapatok a Finn Ralira.
A Toyota és pilótái vezetik három futamot követően a Rali Világbajnokság csapat és egyéni ponttábláját, Ogier-vel az élen. A Toyota mindent bevet hazai versenyére. Tervei szerint a februári Svéd Ralit követően itt is öt autóval áll majd rajthoz. Az elmúlt három évben verhetetlen volt hazai futamán a finn márka. Lappi egyszer és Tanak kétszer is dicsőséget szerzett csapatának annak hazai raliján. Idén egy korábbi Finn Rali-győztes Sebastien Ogier, Elfyn Evans, Kalle Rovanpera, Takamoto Katsuta gyári autókkal, míg Jari-Matti Latvala egy privát autóval vág majd neki a háromnapos megmérettetésnek.
Három megrendezett ralit követően eddig összesen négy futam került törlésre vagy halasztásra. Most hétvégén kerülne sorra a Portugál Rali. Finnország június elején dönt a rali sorsáról, amelyet ha mégsem lehet augusztusban megrendezni, akkor szeptemberre vagy októberre tolnának. Az azután következő új-zélandi verseny sorsa is kétséges, róla még május végén döntés születhet. Szeptember végén jönne a Török Rali, amely még hagy kérdőjeleket. A szezont záró három futam – Németországban, Nagy-Britanniában és Japánban – látszik biztosnak az eredetileg tervezett időpontban.
Forrás: facebook.com/amberprkft/