A hétvégére Dél-Franciaországba utaznak a Forma-1-es csapatok. Régen tesztpályaként használták a Paul Ricard versenypályát a különböző autósportos szériák, de 2018-ban tíz év szünet után visszatért a Forma-1-es versenynaptárba. A pálya nem igazán kedvelt, viszonylag körülményes a megközelítése is, ezért abban gondolkodnak, hogy a jövőben Belgiummal felváltva rendeznének itt Forma-1-es futamot. Mivel Franciaország nagy autósportos múlttal rendelkezik és jelenleg is van francia pilóta a mezőnyben, ezért kihagyni nem szeretnék ezt a helyszínt, helyette csak ritkítanák az itt rendezett futamok számát.
2020-ban 50. születésnapját ünnepelte a Paul Ricard versenypálya. Az ünneplés akkor elmaradt, hiszen a versenyt halasztani, majd törölni kellett a koronavírus járvány miatt. 2021-ben azonban visszatértek Franciaországba a Forma-1-es csapatok és idén már a negyedik futamot tartják ezen a pályán.
Franciaország után pihenés nélkül a Hungaroringre költözik a Forma-1-es cirkusz, hogy aztán megérdemelt nyári pihenőre vonuljanak a Forma-1-es résztvevők. Előtte azonban még a galloknál és nálunk is forró futamra készülhet a mezőny.
Nem hoztak túl sok izgalmat az előző évek futamai Le Castellet-ben, s ez nem volt másként 2021-ben sem. Egyedül a verseny vége felé volt egy kis dráma a gumistratégiának köszönhetően. A szombati időmérőt Max Verstappen nyerte, így ő rajtolhatott az élről vasárnap. Bár a holland végül megnyerte a futamot, de nem rajtcél győzelemmel. Lewis Hamiltonnal felváltva vezették a futamot, s végül, ha kicsivel is, de a Red Bull pilótája zárt az élen. Hamilton kénytelen volt beérni a második hellyel. A dobogó harmadik fokára Sergio Perez állhatott fel.
A Mercedesnek idén nem sikerült olyan jól eltalálni az új autót, s ennek köszönhetően a Red Bull és a Ferrari mögött csak a harmadik erőt képviseli a mezőnyben. A Le Castellet pálya viszont puha felületével igencsak fekszik a W13-asnak, főleg az egykörös időmérős tempó tekintetében. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a Mercedes gyors lesz a Paul Ricardon. „Látszanak a jelei, hogy már megoldották a delfinezést. Egyre közelebb kerülnek hozzánk. Úgy gondolom, hogy hatpilótás harc fog folyni, ami a rajongók szempontjából mesés.” – idézte a brit szakembert egy Forma-1-es online lap.
Lewis Hamiltonnak fekszik ez a pálya. 2018-ban és 2019-ben ő állhatott a dobogó legfelső fokára. A pálya azonban nem nagyon kedvelt a pilóták körében, éppúgy, mint annak idején a másik francia helyszín, Magny-Cours sem. Az a helyszín a semmi közepén feküdt vidéken, a Paul Ricard legalább közel van a Francia Riviérához és kevesebb, mint egy órányira Marseille-től. A hétvége hangulata szempontjából fontos, hogy nagyvároshoz, vagy a fővároshoz közel feküdjön egy-egy versenypálya. Jobb hangulattal vágnak úgy bele a Forma-1-es résztvevők egy-egy hétvégébe. Ez igaz a következő futam helyszínéül szolgáló Hungaroringre is.
A pálya és a verseny
A Paul Ricard versenypálya nagyon sokoldalúan lett kialakítva, több nyomvonala is van. Magas, közepes és alacsony sebességű kanyarok elegyéből áll. Az egyik leginkább használatban lévő versenypálya mivoltját ennek és a kellemes dél-franciaországi időjárásnak köszönheti. A pilóták 90, de akár 290 km/órás sebességgel is hajthatnak, utóbbival a Signes kanyarban.
Az 53-körös Francia Nagydíj június 24.-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,842 km, a versenytáv: 309,69 km. A körrekordot Sebastian Vettel (Ferrari) tartja 2019-ből, a német pilóta ideje: 1:32.740 volt.
Forrás: facebook.com/amberprkft/