A hárommilliomodik MINI is legurult az oxfordi gyártósorról

A brit prémiummárka elsőszámú üzeme az elmúlt tizenöt évben megháromszorozta teljesítményét. A jubileumi modell egy MINI John Cooper Works Clubman.

A kisautó-szegmens megteremtőjének újbóli sorozatgyártása 2001-ben indult be a MINI oxfordi létesítményében, ahol 2016. december 2-án a hárommilliomodik négykerekű gurult le a gyártósorról. A jubileumi modell egy MINI John Cooper Works Clubman – a brit prémiummárka első autója, amely a MINI John Cooper Works modellek megnövelt teljesítményét a továbbfejlesztett ALL4 intelligens összkerékhajtás előnyeivel egyesíti.

p90244191-three-millionth-oxford-built-mini-oliver-zipse-member-of-the-board-of-management-of-bmw-ag-responsib-2202px

Amíg az oxfordi üzem 2001-ben napi szinten átlagosan mintegy 300 új autót termelt, addig mára ez a szám hozzávetőlegesen napi 1 000 darabra nőtt, amely azt jelenti, hogy a 4 500 embert foglalkoztató létesítményben majdnem minden percben új MINI modell születik. A brit prémiumgyártó az Oxfordban készülő négykerekű modellek 80 százalékát exportálja, és a világ több mint 110 országában értékesíti. 2001-es feltámasztása óta a MINI az ügyfelek és a rajongók körében is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a világ minden táján. A kifogástalan minőségű autók sikertörténetében központi szerepet tölt be a gyártósorok mellett dolgozó munkaerő szenvedélyes elkötelezettsége, amelyet a hárommilliomodik MINI modell is nyomatékosít.

Az elmúlt tizenöt évben a MINI nagy-britanniai és nemzetközi értékesítése figyelemre méltó fejlődésen ment keresztül: amíg az első évben a brit prémiumgyártó világszerte mintegy 40 000 új autót értékesített, addig ez a szám 2015-ben már 340 000 darabra emelkedett. Nagy-Britanniában a MINI modellek gyártása három üzemben oszlik el: a Birmingham melletti Hams Hall üzemben az erőforrások, míg Swindon városában a MINI részegységei és préselt karosszériaelemei készülnek, majd az alkatrészek végül Oxfordban találkoznak. A karosszériaváz-előállító létesítmény mellett Oxfordban található a brit prémiummárka elsőszámú fényező- és összeszerelő üzeme is. A MINI szigetországi gyártási háromszöge több ezer ember megélhetését alapozta meg, a beszállítói- és értékesítői hálózatnak köszönhetően nem csupán közvetlenül, de közvetetten is.

A 2000 óta eltelt tizenhat évben a BMW Group 1,75 milliárd fontot fektetett be a Nagy-Britanniában működő három gyárába, amelyek közül Oxfordban csúcstechnológiás fényezőüzem, professzionális karosszériaépítő létesítmény, vadonatúj összeszerelő csarnok és logisztikai központ, valamint minőségellenőrző és továbbképző részleg is létesült. A vállalatcsoport a MINIcademy névre keresztelt oxfordi akadémián képzi tovább a brit prémiummárka üzemeibe jelentkező gyakornokokat.

A MINI gyártási hálózatának középpontjaként ismert, és a brit prémiumgyártó otthonaként híressé vált Oxford, kivételesen nagy gyártási múltra tekint vissza. A városban az autók sorozatgyártása már 1913-ban beindult, amikor a híres tervezőmérnök és vállalkozó, William Morris (későbbi nevén Lord Nuttfield) elkészítette első négykerekűjét, a „bikaorrú” Morris-t, a MINI mai gyárának közvetlen közelében.

A Sir Alec Issigonis által tervezett klasszikus Mini 1959-ben mutatkozott be a nagyközönség előtt, egy csapásra forradalmasítva az iparágat. A kisautó-szegmens megteremtőjét egészen 1968-ig gyártották Oxfordban, amely 1966-ban és ’67-ben érte el akkori termelési csúcsát, összesen 94 889 darab autóval.

Ma a három- és ötajtós MINI modellek, a MINI Clubman, a MINI Clubman ALL4, valamint a MINI John Cooper Works paletta sportos képviselői is Oxfordban készülnek.

Az oxfordi létesítmény legfrissebb híreiért és betekintést kínáló fényképeiért kérjük, kövesse figyelemmel a létesítmény Instagram-oldalát a @miniplantoxford hivatkozáson keresztül, illetve látogasson el a https://www.instagram.com/miniplantoxford/ weboldalra.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos széndioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)