Világszínvonalú produkciókkal, ősbemutatókkal, újfajta partneri együttműködésekkel október 19-én este zárult a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál.
A megújult struktúrában – a Művészetek Palotája és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ koordinálásában – megvalósított fesztivál, Budapest kulturális helyszínei összehangolt munkájának köszönhetően minden eddiginél gazdagabb kínálattal jelentkezett. Az eseménysorozat 17 napja alatt48 helyszínen 248 program várta az érdeklődőket: 4 bemutató, 11 ősbemutató és 7 Magyarországon eddig soha nem látott produkció mellett 84 ingyenes programmal találkozhattak városszerte.
Újdonság volt a fesztivál történetében, hogy idén társrendezvényként több nagy múltú esemény is a CAFe eseménysorozatához kapcsolódott: az Art Market Budapest, Kelet-Európa régióvezető művészeti vására; a 11. Design Hét Budapest, amelynek fókuszában ezúttal a mindennapi életünket egyre inkább átható technológia állt; az Armel Operaverseny és Fesztivál, amely hetedik alkalommal mutatott be ifjú tehetségeket és kuriózum kortárs vagy akár több száz éves operaritkaságokat; a Central European Fashion Days / Gombold újra! nagyszabású divatesemény, amely ezúttal a „Visegrádi országok” feltörekvő divattervezői számára nyújtott bemutatkozási lehetőséget; a Magyar Filmhét, amelynek nyitóelőadása Kertész Mihály 100 éve forgatott filmjének, A tolonc különleges felújított változatának bemutatója volt a Művészetek Palotájában.
A jelentős fővárosi intézmények és a társrendezvények integrálásával megvalósult eseménysorozat minden várakozást felülmúlva beváltotta célkitűzéseit: a kortárs kultúra minden szegmensét fókuszba állító összművészeti fesztivál napjaink művészetének egyik legjelentősebb európai ünnepévé nőtte ki magát – térben, műfajokban, és minden korosztály irányába nyitó programokkal.
A fesztiválon olyan hazai és nemzetközi sztárok és együttesek léptek fel többek között, mint Laurie Anderson, Gilbert Varga, Lajkó Félix és a Balanescu Quartet, az Amadinda és a JU Percussion, a Ránki család, The Real Group, Both Miklós, St. Vincent, Tycho, The Necks, The Tiger Lillies, Nils Petter Molvær, a Nikolas Payton Trio, Nina Hagen, Daniele Finzi Pasca, a Recirquel Újcirkusz Társulat, a Perpetuum Jazzile, Jyotsna Srikanth vagy Emilia Amper. Olyan különleges előadásokkal találkozhattak, mint Robert Wilson 1914 című darabja, Andrej Petrov és Barta Dóra közös koreográfiájában színpadra állított Az Ötödik Évszak, Eötvös Péter Lady Sarashinája, Dubóczky Gergely Elemek című ősbemutatója, Fassang László Etűdök géporgonára estje, a legendás 180-as csoport műveit felelevenítő koncert, a kortárs kórusműveket bemutató Body of Songs, vagy az Orbán György, Vajda János és Selmeczi György műveiből összeállított Mai operamesék. A képző-és fotóművészet rajongóit a Budapesti Fotóutca Fesztivál, a Ludwig Múzeum új kiállítása, a Magyar Festészet Napja és a Kortárs Galériák Hétvégéje várta. A fesztivál Budapest köztereit is birtokba vette, a Közlekedő Kultúra 2.0 sorozata alatt rézfúvósok, balett- és néptáncosok, vonós-négyes, énekesek és színházi előadás szórakoztatta a járókelőket a jelentősebb csomópontokban. A város négy meghatározó romkocsmájában – Kék Ló, Kisüzem, Mika Tivadar Mulató és Rácskert – az Irodalmi vándorcirkusz 12 estéjén keresztül más-más kortárs író-zenész páros tűnt fel, hogy egy korsó mellett filozofáljanak és zenéljenek az élet nagy kérdéseiről, ezt a turnét koronázta a zárónapon egy igazi dzsembori minden művészpáros részvételével a CAFe Sátorban.