A Közel-Keleten folytatják villanyfényes futammal

A Forma-1-es versenyszezon első triple-headerjének második állomására érkezik meg a mezőny a hétvégén. Japánból Bahreinbe, az előszezoni tesztek helyszínére költözik a cirkusz. Jól ismert a pálya mindenki számára, nem sok meglepetés érheti a résztvevőket, akiket várhatóan áprilisban már igazi forróság vár majd a száraz fajtából. Az utóbbi években itt folytak az előszezoni tesztek és ez a volt a szezonnyitó futam. Idén bár a tesztelés rendben lezajlott, a Ramadán miatt későbbre csúsztatták a közel-keleti futamokat, s emiatt Bahrein a szezon negyedik helyszíneként rendezhet futamot.

A nem sok izgalmat hozó Japán Nagydíj után a kérdés az, hogy Max Verstappen fenn tud-e maradni a győztes hullám tetején, vagy visszaadja az első helyet valamelyik McLaren pilótának. Az elmúlt két évben mindenesetre a holland pilótának termett babér a szahíri versenypályán. Bár nem úgy indult a versenyszezon, ahogy a Red Bull szerette volna, de hosszú még a szezon, bármi megtörténhet.

Idén felértékelődött az időmérő edzésen elért eredmény. Szuzukában egy hete a mezőny első fele gyakorlatilag abban a sorrendben ért célba, ahogy rajthoz állt. Bahreinben sem sokkal másként lesz, hiszen 20 futamból 10-en a rajtelső nyerte meg a versenyt.

A hétvégén egy villanyfényes Forma-1-es futamot, az év első ilyen versenyét rendezik. 2014 óta van ez így Bahreinben. A Bahreini Nagydíj 2004-ben debütált a Forma-1-es versenynaptárban, ennek örömére 2014-ben, a 10. évfordulón, esti futamot rendeztek a szahíri pályán és ez annyira bevált, hogy így is maradt. Ez a versenyhétvége kihívások elé állítja a csapatokat. A hőmérséklet nagyot változik az edzések, az időmérő edzés és a verseny alatt, ami hatással van az autók beállítására és az abroncskezelésre.

2004-ben, az első évben, egyébként kettős Ferrari-siker született a pályán, amelynek idén is nagyon örülnének a vörösök. Ettől viszont még eléggé messzi van Charles Leclerc és Lewis Hamilton. Hiába utóbbi hét világbajnoki címe, a legenda még szokja az olasz környezetet. Monacói csapattársa hozta eddig a jobb eredményeket, legutóbb negyedik lett Japánban, s ez az idei legjobb eredménye a maranellói gárdának. Egyébként a Frederic Vasseur irányította csapat rendelkezik a legtöbb bahreini győzelemmel, héttel. Lewis Hamilton pedig az a pilóta, akinek egyedül öt győzelmet sikerült ezen a pályán korábban begyűjtenie.

S mi történt itt tavaly? Max Verstappen 2024-ben zsinórban nyolcadik győzelmét szerezte meg a Ramadán miatt szombaton rendezett Bahreini Nagydíjon. A Red Bull fölénye akkor még vitathatatlan volt, s ezt Verstappen csapattársa, Sergio Perez is bizonyította a második helyezésével. A dobogó harmadik fokára Carlos Sainz állhatott fel a Ferrarival.

A verseny és a pálya

 

Az 57-körös Bahreini Nagydíj április 13.-án, helyi idő szerint 18.00 órakor (Magyarországon 17.00 órakor) veszi kezdetét a szahíri pályán. A sivatag közepén található pálya hossza: 5,412 km, a teljes versenytáv 308,238 km. A pályán 15 kanyar és egy egyedülálló, 1,090 km hosszú célegyenes található. 320 km/órás sebesség is elérhető a versenypályán.

A körrekordot egyedülálló módon Pedro de la Rosa tartja 2005-ből. A spanyol autóversenyző ideje 1 perc 31,447 másodperc volt.

A csapatoknak a sivatagi pályáknál már ismert problémákkal kell a versenyhétvégén szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja, s nagy szél esetén, a pályára kerülő homok nehezíti a gumik tapadását. Ahogy egyre jobban felgumizódik a pálya, úgy javul a tapadása. A fékhűtés és az abroncskopás figyelemmel kísérése is fontos Bahreinben.

2024-ben Max Verstappen (Red Bull) nyerte meg a futamot. A holland pilóta győztes ideje 1:31.44.742 volt. A második helyezett Sergio Perez (Red Bull) lett, míg a bronzérmes helyre Carlos Sainz (Ferrari) állhatott fel.

Forrás: facebook.com/amberprkft/