Háromhetes szünet után egy tavaly debütáló helyszínen folytatódik a Rali Világbajnokság. A szokásos hosszú nyári murvás menetelés után ősszel Európában és aszfalton csapatja a mezőny. Ezzel együtt még két rali van hátra a szezonból és a Hyundai és belga pilótája, Thierry Neuville vezeti a csapat és egyéni ponttáblát.
Nagyon szoros a verseny mindkét kategóriában. Az egyéni ponttáblán Thierry Neuville nyomában lohol csapattársa, Ott Tanak. Míg a gyártók között a Toyota jókorát hozott hátrányából Chilében, s a Hyundai jelenleg már csak 17 pontos előnnyel áll a gyártói ranglista élén. Thierry Neuville azonban nem bíz semmit a véletlenre. A belga pilóta Ausztriában rajthoz állt a Herbst Ralin, így készülve a Közép-Európa Rali kihívásaira. Az autó beállítására különösen nagyon hangsúlyt fektettek, hiszen zsinórban hét murvás megmérettetést követ majd ezt az aszfaltos rali. Ott Tanak és a Hyundai színeiben rajthoz álló Andreas Mikkelsen a Cseh Köztársaságban készült a hétvége kihívásaira.
„Általában jól teljesítünk aszfalton. Fontos videofelvételeink vannak az új szakaszokról, annak érdekében jól érezzük majd magunkat rajta. Az ausztriai tesztelés során újra formába lendültünk és beállítottuk az autót az aszfaltos ralira.” – nyilatkozta Neuville.
Sebastian Ogier és Elfyn Evans is matematikailag esélyes az egyéni világbajnoki címre, így mindketten részt vesznek ezen a háromországos megmérettetésen. Takamoto Katsuta és Sami Pajari erősíti a Toyotát a hétvégén.
Áprilisban, Horvátországban mentek utoljára aszfalton a ralisok, így vissza kell állniuk a csapatoknak arra, hogy a murvával ellentétben itt az első rajtolók vannak előnyben. Ők még tiszta aszfalton vezetnek, miközben koszt hordanak fel az aszfaltra, ami az utánuk jövők számára megnehezíti a versenyzést. Kanyarlevágásokkal, átvágásokkal lehet gyorsítani a tempón és persze sarat felvinni az útra. A három teljesen új gyorsasági szakasz is kifoghat a csapatokon, így nagyfokú koncentrációra lesz szükség tőlük.
Európában már őszi időjárás uralkodik, amikor is változékony, néhol esős, néhol melegebb időjárási körülmények fogadják a csapatokat. Három országban is megfordul a mezőny, Ausztria, Németország és a Cseh Köztársaság útjain száguldanak majd a hétvégén.
A rali
A Rali Világbajnokságban 2023-ban debütáló Közép-Európa Rali következik a hétvégén osztrák, németországi és cseh helyszínekkel. A Közép-Európa Rali e három ország autósportos örökségéből a legjobbakat használja fel. A rali főhadiszállása a németországi Passauban lesz berendezve.
A rali Prágából indul csütörtökön, majd az első szuperspeciális szakasz a cseh főváros szélén található Velka Chuchle lóversenypályánál lesz megtartva. Ezt este egy újabb városi szakasz követi Klatovy körül. A pénteki események kizárólag cseh utakon zajlanak majd. Szombat lesz a leghosszabb nap az események szempontjából. Aznap 123,46 km-nyi gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny Németországban és Ausztriában. Vasárnap két gyorsasági szakasz következik felváltva kétszer Németországban, s a dobogó Passauban lesz felállítva.
A 2024-es Közép-Európa Rali három napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 302,51 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 1585,66 km lesz.
A világbajnokság állása a Chile Rali után:
Pilóták
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 207 pont
- Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 178 pont
- Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 166 pont
- Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 161 pont
- Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport Ford WRT 140 pont
- Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 114 pont
- Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 80 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 44 pont
- Sami Pajari (FIN) Toyota Racing WRT 41 pont
- Esapekka Lappi (FIN) Hyundai WRT 33 pont
Gyártók
- Hyundai WRT 482 pont
- Toyota Racing WRC 465 pont
- M-Sport Ford WRT 245 pont
Forrás: facebook.com/amberprkft/