A döntősök számát tekintve jelentős fölénnyel, a közönségszavazatoknak több mint a negyedét begyűjtve nyerte meg a magyar Attraction látványszínház a Britain’s Got Talent brit televíziós tehetségkutató vetélkedősorozat szombat esti döntőjét, amely világbajnoki labdarúgódöntőkre jellemző nézettséget ért el.
A világ egyik legnagyobb ilyen jellegű showműsorát sugárzó ITV kereskedelmi televízió vasárnapi kimutatása szerint a magyar társulat a telefonos voksok 27 százalékát szerezte meg, komoly előnnyel megverve a második számú kedvencet, Jack Carrollt, a 14 esztendős humoristát. A születéskori agyszélhűdés következtében mozgáskorlátozott, egyébként a sajtó és a kritikusok egybehangzó értékelése szerint zseniális Jack – akinek a magyar csoporthoz hasonlóan sziporkázó szórakoztatóipari karriert jósolnak a szakértők – 20,1 százalékos szavazataránnyal szorult a második helyre. A harmadik helyezett Richard & Adam énekes duót 15,4 százalék támogatta. Az ő döntőbeli előadásukat zavarta meg saját háttérzenekaruk egyik tagja, aki tojásokkal dobálta meg a műsor producerét és a zsűri elnökét, Simon Cowellt. Az incidensből a nézők csak annyit láttak, hogy a két énekes mögül a színpad előterébe szalad egy fiatal nő, és egy tojásos dobozból öt tojást hajít a zsűri felé. Néhány el is találta Cowellt, ő azonban nem csinált nagy ügyet a “merényletből”: zakóját levetve mindössze annyit jegyzett meg, hogy eddig sem szerette különösebben a tojást, de most már tényleg nem szereti. A vasárnapi brit sajtó kiderítette, hogy a támadó a 30 éves Natalie Holt hegedűművész, aki tavaly egy vonósnégyes tagjaként indult a Britain’s Got Talent vetélkedősorozatában, ám az együttes nem jutott túl a válogatókon. Feltételezések szerint Holt bosszúnak szánta tojásdobálós magánszámát. Az incidens után a zenészt a biztonságiak kivezették, és a rendőrség is kiszállt, ám Simon Cowell közölte a hatósággal, hogy nem kíván további eljárást az ügyben. Natalie Holt vasárnap nyilatkozatban kért elnézést a történtekért, mondván: visszatekintve ő is rájött, hogy “ostobaság volt”, amit csinált. A vasárnapi brit lapok – a rivális tehetségkutató műsor, az X Factor címére utalva, és kihasználva az angol kiejtés azonosságát – egyöntetűen “Eggs Factornak” keresztelték át a Britain’s Got Talent döntőjét (eggs angolul: tojások). A vasárnapi hivatalos kimutatás szerint az előző esti döntőt átlagosan 11,1 millióan nézték; a mért legmagasabb nézőszám 12,2 millió volt. A döntőben aratott diadallal 250 ezer font (87 millió forint) pénzjutalom jár, és a magyar társulat jogot nyert arra is, hogy részt vegyen az idei Királyi Varietén, ahol az uralkodócsalád tagjai, köztük II. Erzsébet királynő előtt léphet fel. A döntőre összeállított előadás tematikája a tisztelgés volt Nagy-Britannia utóbbi évtizedeinek történelmi eseményei, mindenekelőtt a második világháborúban mutatott helytállás előtt. A bravúros árnyjátékra épülő kétperces produkcióval – amelynek zenei hátterét Edward Elgar hazafias dala, a Land of Hope and Glory adta – az Attraction megemlékezett II. Erzsébet királynő koronázásának idei 60. évfordulójáról is. A két és fél órás fináléban a magyar társulatnak meglehetősen összetett, 11 előadót, illetve együttest felvonultató mezőnnyel kellett megküzdenie. A döntősök között volt hasbeszélő, egy szál gitárral fellépő popénekes reménység, női parodista, gyermekek alkotta táncegyüttes és hihetetlen hangú, szintén gyermekkorú soulénekes is.
Forrás: MTI
Fotó: Deme Dániel