A Legjobb Turisztikai Imázsfilm díjat nyerte el Sanghajban a Magyar Turizmus Zrt. „Think Hungary – More Than Expected” című imázsfilmje.
A díjátadóra november 15-én kerül sor a sanghaji városházán, melyen Magyarországot
Dr. Ruszinkó Ádám, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára képviseli.
A turisztikai imázsfilm-versenyt a Sanghaji Turisztikai Vásárhoz (CITM) és Konferenciához kapcsolódóan hirdette meg a Sanghaji Turisztikai Szolgáltatók Szövetsége.
Magyarország a kínai turisztikai hivatal (China National Tourism Administration – CNTA) meghívására vesz részt a CITM – China International Travel Mart elnevezésű turisztikai vásáron a 16+1 ország által alapított Kína-Kelet-Közép-Európa Turisztikai Regionális Koordinációs Központ (KKE) közös standján, november 14. és 16. között, Sanghajban. A KKE standon az együttműködésben részt vevő európai országok prospektusokkal, és/vagy személyesen vannak jelen. Magyarország mellett személyesen képviselteti magát Albánia, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Szerbia és Szlovénia is.
November 14-én a vásárhoz kapcsolódó hivatalos szakmai konferencián prezentációt tart Dr. Ruszinkó Ádám turizmusért felelős helyettes államtitkár, aki a Kína-KKE országok Turisztikai Koordinációs Központját mutatja be a kínai utazási szakma, a média és a nagyközönség számára.
November 15-én délelőtt a kiállítás területén kerül sor hasonló bemutatkozásra, melyre eddig közel száz partner jelezte részvételi szándékát. Délután a sanghaji városházán rendezendő gálaműsor keretében adják át a turisztikai imázsfilm-verseny díjait, köztük Magyarország első helyezését. Az elismerést Dr. Ruszinkó Ádám veszi át, akinek arra is lehetősége nyílik, hogy Magyarországot bemutassa a gála résztvevői számára.
A többször díjazott film legutóbb 2014. október 2-án nyert Ezüst Delfin-díjat turizmus kategóriában a Cannes Corporate Media & TV Awardson.
A Kostil Danila rendezte imázsfilm Magyarország kiemelt, a külföldiek számára legvonzóbb turisztikai termékeire (Budapest, Balaton, konferencia- és egészségturizmus) összpontosít. Az alkotók arra törekedtek, hogy a hagyományos gulyás-csárda-paprikás mellé más képeket is társítsanak hazánkhoz, szem előtt tartva a fiatalabb korosztály számára vonzó szórakozási és kikapcsolódási lehetőségeket is. A filmben arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy Magyarország sokkal több, mint amire emlékeztek, amit sejtettek, amire számítottak.
Az imázsfilm a tavalyi World Tourism Market kiállításon debütált Londonban. A hazai és a nemzetközi turisztikai szektor képviselőinek tetszését egyértelműen elnyerte az alkotás szokatlan vágástechnikája és modern képi világa, valamint hangulata és zenéje is. Többen egyetértettek abban, hogy Magyarország esetében abszolút hiánypótló az új imázsfilm, mely alkalmas arra, hogy újabb célcsoportokat és a fiatalabb korosztályt is megszólítva felkeltse az érdeklődést az ország megújult turisztikai kínálata iránt.