A Magyar Turisztikai Ügynökség New York-i képviselete folytatja a MICE szegmensben történő piacépítést. Július 8-12 között közös incentive tanulmányutat szervezett a márciusban nyílt, az amerikai piacon jelentős tekintélynek örvendó Ritz szállodalánc újabb házával, a Hotel Ritz Bdapesttel, és a az amerikai piacon elismert DMC-vel az IMS Budapesttel. A meghívottak a Creative Group Inc., a Business World Travel, a Maritz és az SDI képviselői voltak. A képviselet két évvel ezelőtt is szervezett incentive túrát, és akkor megkezdte önálló stratégiai MICE piacépítését, a Magyar Kongresszusi Irodával együttműködve. Értékesítési utak, és MICE témájú roadshow szervezésével pedig az amerikai képviseleti munka során rendhagyóan, a piaci aktivitásait fele részben a leisure, és fele részben a hivatásturisztikai piacon való aktív jelenlétre fordítja.
Az IMS a professzionális szervezésen túl, a hagyományos és az új, incentive rendezvényeknek helyet adó helyszíneket is bemutatta, és a Budapesthez közeli etyeki borvidékre, és a Korda stúdióba is elkalauzolta a vendégeket. A tanulmányúton kísérte a vendégeket az IMS ügyvezetője. A meghvíottak a legnagyobb lelkesedés és elismerés hangján beszéltek a látottakról, és a tanulmányút szervezéséről is.
A képviselet a szolgáltatók, az észak-amerikai piacon nagy figyelmet generáló szállodák bevonását kiemelt fontosságúnak tartja.
A tanulmányút során a magyarországi incentive kínálatról Sipos Alice senior projekt menedzser tartott prezentációt az amerikai vendégeknek.
A 2016. I-V havi statisztika alapján az amerikai beutazás a bázis időszakkal összehasonlítva nőtt. A vendégek száma 6,9 %-kal, a vendégéjszakák száma pedig 5,4%-kal nőtt. A legfontosabb 10 küldőpiaci ország között elfoglalt helye pedig változott az elmúlt két évben. A 7. helyről a 6. helyre lépett elő.