A rendezvényen GotoHungary Gasztrobistro installáció érdemelte ki a környezet védelmében legelkötelezettebb partner címet.
Az idei Szigeten a környezettudatos fesztiválozás és a szemléletformáló kommunikáció lényegesen nagyobb fókuszt kapott. A szervezők nem csak a szigetlátogatókat ösztönözték a tudatosabb magatartásra, de a rendezvény vendéglátói közt is elindítottak egy megmérettetést.
A Sziget “zöld revizorai” a rendezvény alatt folyamatosan vizsgálták a különböző büféket és italos pultokat. Szempont volt, hogy ki milyen erőfeszítéseket tesz az energiatakarékosság terén, milyen mértékben térnek át a lebomló étkészletek használatára, hogyan oldják meg a szelektív hulladékgyűjtést, és hogyan nyilvánul meg a fenntarthatóság a dekorációban és a kommunikációban.
Az összegzés alapján a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) standja kapta a Sziget Fesztivál, a környezet védelmében legelkötelezettebb partnere címet. Már a kialakításnál is fontos szempont volt a Hajógyári sziget gyönyörű fáinak integrálása a stand szerkezetébe, hogy környezetével szerves egységet képezzen. Az MTÜ kiemelt figyelmet szentelt a teljeskörű szelektív hulladékgyűjtésnek is, elősegítve ezzel a Fesztivál zöld törekvéseit.