A magyarok a dízeles autókat kedvelik

A régió egyik legnagyobb használtautó-kereskedési hálózata, az AAA AUTO csoportszinten 58 ezer autót értékesített az idei év első tíz hónapjában. Az AAA AUTO hálózatát több mint 40 kereskedés és telephely alkotja Csehország, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia területén. Az AAA AUTO idei első 10 havi értékesítési adatai alapján az eladott autók átlagára csoportszinten 2 145 000 forint, míg a magyar piacon 1 628 000 forint volt. A magyar vevők mind a márka, mind pedig az autó típusa szempontjából egyedi preferenciákkal rendelkeznek.

 

Az AAA AUTO adatgyűjtési hálózata és piackutatatási rendszere 30 elemző bevonásával a használatautó-árak alakulásán és a hirdetett gépkocsik számán kívül egyéb trendeket is figyel a vállalat piacain. A rendszer elősegíti a kínált gépkocsik pontos beárazását és értékbecslését annak érdekében, hogy az AAA AUTO a piaci feltételeknek, valamint az üzleti modelljének megfelelően a lehetséges legjobb árat tudja kínálni ügyfeleinek. Az AAA AUTO három telephelyet üzemeltet Magyarországon: Fóton, Szegeden és Pécsen. Az adatgyűjtő platform segítségével az AAA AUTO azonosítani tudja a legnépszerűbb modelleket és gépkocsitípusokat, és ezekhez igazítja készletét.

Az AAA AUTO idei első tíz havi értékesítési adatai alapján az alábbiak szerint alakult a csoportszinten és a Magyarországon értékesített személygépkocsi-modellek TOP 10-es listája:

Az AAA AUTO által csoportszinten értékesített 10 legnépszerűbb modell Az AAA AUTO által Magyarországon értékesített 10 legnépszerűbb modell
1.    Škoda Fabia 1.    Opel Astra
2.    Škoda Octavia 2.    Suzuki Swift
3.    Ford Focus 3.    Ford Focus
4.    Volkswagen Passat 4.    Volkswagen Passat
5.    Volkswagen Golf 5.    Volkswagen Golf
6.    Ford Mondeo 6.    Opel Corsa
7.    Opel Astra 7.    Ford Mondeo
8.    Škoda Superb 8.    Renault Megane
9.    Renault Megane 9.    Škoda Fabia
10. Hyundai i30 10. Suzuki Ignis

 

„A használtautó-vásárlóknak egyértelműen mások a preferenciái Magyarországon, mint a többi piacunkon. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a magyar piacot az Opel és a Suzuki helyi gyártólétesítményei uralják, míg a cseh és a szlovák piacot a Škoda. Vannak azért közös trendek is, például a Ford és a Volkswagen az egész régióban jó választás a használtautó-vásárlásra készülők számára, különösen, ha az AAA AUTO hozzáadott értéket képviselő kínálatából választanak, és igénybe veszik cégünk magas színvonalú szolgáltatásait” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International vezérigazgatója.

A karosszériatípusra és a motorra vonatkozó preferenciák is eltérőek az AAA AUTO magyar ügyfelei körében, mint más régióbeli piacainkon. Az AAA AUTO első 10 havi csoportszintű értékesítési adatai alapján a vevők 12 százaléka vásárolt automata sebességváltós modellt, míg Magyarországon ez az arány 10%. Csoportszinten az AAA AUTO ügyfeleinek 55 százaléka választott dízelmeghajtású gépkocsit, míg Magyarországon 67 százalék.

Az AAA AUTO ügyfelei körében a különböző karosszériatípusok népszerűsége az idei év eddigi részében az alábbiak szerint alakult csoportszinten és Magyarországon:

Karosszériatípus A csoportszintű értékesítésen belüli százalékos arány, 2016. január-október A magyarországi érétkesítésen belüli százalékos arány, 2016. január-október
Kombi 26% 16%
Hatchback 37% 48%
Sedan 10% 18%
MPV 11% 10%
SUV 11% 6%

„A magyar vásárlók sokkal jobban kedvelik a ferdehátú és a szedán típusokat, mint a szomszédos piacok vevői” – folytatta Karolína Topolová. „Az ilyen és ehhez hasonló trendek ismerete hozzásegíti az AAA AUTO-t ahhoz, hogy a legjobb gépkocsitípus- és modellválasztékot tudja biztosítani magyar ügyfeleinek.”