A Forma-1-es mezőny maradt Ázsiában, hiszen a Malajziai Nagydíjat követően Kínában mérkőznek meg a csapatok. Ez lesz a 12. Kínai Nagydíj, amelyet már hetedszerre rendeznek meg a versenynaptár elején, tavasszal. Kína helye nem kérdőjelezhető meg a világbajnokságban, hiszen a világ legnagyobb piacainak egyike és rendkívül gyorsan fejlődő gazdasággal rendelkezik, ami a Forma-1-ben érdekelt cégeknek fontos.
A Ferrari Malajziában nagyot lépett előre. Sebastian Vettel győzelme nagy fegyverténynek számít Forma-1-es berkekben. Az a tény, hogy ferraris pilóta majdnem két éve nem állhatott fel a dobogó tetejére, s az, hogy a német pilóta mindössze a második versenyén már hazahozta a győzelmi trófeát Maranellóba, kiemeli őt a vörösek eddigi pilótái közül. Ennek ellenére, próbálnak az olaszok reálisak maradni a kínai esélyeket illetően.
2014-ben a Mercedes hengerelt Sanghajban. Hamilton és Rosberg kettős győzelmet ünnepelhetett a kínai nagyváros pályáján. Annak dacára, hogy a Ferrari remek boksztaktikája révén megnyerte a Malajziai Nagydíjat, nem várható, hogy dominálni fog. Azt a Mercedestől várja továbbra is mindenki. A Ferrari technikai igazgatója, James Allison, szerint még sok munka vár rájuk, ha kihívója akar lenni a Ferrari a Mercedesnek hosszú távon is. Allison beszélt a csapatra nehezedő nyomásról is, amely már-már elviselhetetlen volt. „Egy egész nemzet elvárása nehezedik ránk. Ez nagyon nyomja a vállunkat, de amikor ilyen napokon lazul a nyomás egy kicsit, az kérem nagyon jó érzés. Senki sem találja a megfelelő szavakat arra, hogy hogyan érezzük magunkat most.” – szögezte le utalva a malajziai győzelemre.
A malajziai után következő kínai futam sem egy könnyű helyszín időjárás tekintetében. Errefelé is változékony időjárás és esőzések jellemzőek. Az időjósok szerint viszont egyelőre esőzés nem várható a vasárnapi futamon. Erre a pályára és időjárási viszonyokra olyan autóra van szükség, amely különböző körülmények között is jól teljesít. A stratégia megválasztásánál is főhet a csapatvezetők feje. Ezúttal is nagy hangsúly helyeződik az abroncsokra, hiszen a hőmérséklet itt gyakran alacsony (15-20 fok között lehet) és a pálya eléggé eszi a gumikat.
Előre vetíti a verseny eredményét az a tény, hogy az utóbbi években Mercedes motorral futó autók értek el sikereket Sanghajban. 2010-ben kettős McLaren-győzelem született Sanghajban. 2011-ben Lewis Hamilton (McLaren), 2012-ben pedig Nico Rosberg (Mercedes) győzött. 2013-ban kivételesen az akkor Ferrarival (!) versenyző Fernando Alonso állhatott fel a dobogó tetejére. 2014-ben ismét Hamilton győzedelmeskedett, ezúttal a Mercedes színeiben. Az alacsony hőmérsékletű pályák vélhetően nem igazán kedveznek a Ferrarinak, így Vettel duplázása nem valószínű, de idén még okozhat meglepetést a német pilóta.
A Mercedes emellett nem nézi tétlenül a Ferrari térhódítását és emeli a tétet Kínában. A német csapat ugyanis felülvizsgálta, hogy mivel teljesíthetett volna jobban Malajziában, és azt, hogy hogyan tudja elkerüli az ehhez hasonló fiaskókat. Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója elmondta, egy sor aerodinamikai fejlesztéssel utaznak Sanghajba és várhatóan a malajziainál jobb teljesítményt érnek ott majd el.
A verseny és a pálya
Az 5,451 km hosszú kínai pályát szintén a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját.
Az 56-körös Kínai Nagydíj április 12.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk reggel 8 órakor) veszi kezdetét. Jules Bianchi balesete miatt itt is egy órával korábbra hozták a rajtot.
A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 32.238 másodperc.
2014-ben Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje 1:33:28.338 volt. A második helyezett Nico Rosberg (Mercedes) lett, míg a bronzérmes helyen Fernando Alonso (Ferrari) ért célba.
(Forrás: Amber PR)