A németországi újautó-piac legfrissebb értéktartási rangsorán a brit prémiumgyártó ismét duplázott: a MINI One a kisautók mezőnyében, a MINI One Clubman pedig a kompakt szegmensben aratott diadalt.
Vadonatúj MINI modellt vásárolni különösen megtérülő befektetés, hiszen a sokoldalú brit márka nem csupán vérpezsdítő vezetési élményt, egyedülálló stílust és prémium minőséget, de kivételesen magas értéktartást is garantál. A MINI autói már évek óta győztes pozíciót foglalnak el a Focus Online német hírportálon közzétett értéktartási tabella élén, a legfrissebb rangsorban pedig ismét két kategóriában diadalmaskodnak. A háromajtós MINI One (maximális teljesítmény: 75 kW / 102 lóerő; átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 109 – 111 gramm / km) a kisautók mezőnyében, míg a MINI One Clubman (maximális teljesítmény: 75 kW / 102 lóerő; átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 119 – 124 gramm / km) a kompakt szegmens járművei között kínálja a legalacsonyabb értékvesztési mutatót. Az aktuális listát a németországi Saarbrücken városban székelő Bähr & Fess Forecasts piackutató intézet átfogó vizsgálatának eredménye alapján állították össze. A szervezet azt vizsgálta meg, hogy a Németországban kapható új autók négy év elteltével mennyit veszítenek újkori értékükből.
Sokszínűségüket és töretlen népszerűségüket figyelembe véve a MINI két értéktartási bajnokában minden képesség megvan ahhoz, hogy a használtautó-piacokon is kimagasló érdeklődésnek örvendjenek. A piackutató szakértők elemzése szerint a háromajtós MINI One négy év múltán újkori árának 56,5 százalékát éri majd, amellyel a Focus Online német hírportálon közzétett legfrissebb értéktartási rangsor prémium kisautói között abszolút első helyet ért el. Tekintve, hogy a modell már évek óta büszkélkedhet ezzel a címmel, az elemzők által levont konklúzió közel sem olyan meglepő. „A MINI One kiváló befektetés” – írták.
A MINI One Clubman eközben még háromajtós testvérénél is jobb eredményt ért el: a piackutatók felmérése szerint a modell négy év után újkori árának nem kevesebb, mint 58 százalékát éri majd. A négy oldalsó ajtóból, a kettéosztott csomagtérajtóból és a variálható utastérből álló kombi karosszéria-koncepció modern újraértelmezése első ízben jelent meg a kompakt járműkategóriában, amellyel a Focus Online közleménye szerint „azonnal elfoglalta helyét a győztesnek járó trónon.”
A Focus Online német hírportálon közzétett aktuális lista tizenhat járműkategóriában hirdette ki a németországi újautó-piac legkiemelkedőbb szereplőit. A mélyreható elemzés során a szakemberek az adott modell vételárán és a jármű tulajdonságain túl a márka piaci helyzetét és arculatát, az autó összehasonlító teszteken és ügyfél-elégedettségi felméréseken elért teljesítményét, a konkurens termékek várható minőségbéli fejlődését és az autópiac megjósolható irányait is számításba vették. A vadonatúj autót kereső ügyfelek végső döntésében rendkívül fontos tényezőként játszik szerepet az egyes modellek előzetes értékállósági elemzése, hiszen az értékcsökkenés jelentős gazdasági szempont. A MINI vadonatúj modellgenerációja így nem csupán lélegzetelállító vezetési élményével és páratlan hatékonyságával kedveskedik az ügyfeleknek, de kategóriaelső értéktartásával is.
További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos széndioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)