A pályán kívül is a világ tetején

Fantasztikus évet zárt a magyar autósport 2013-ban. Három Európa-bajnoki címet szereztek versenyzőink – Kárai Tamás és Szabó Krisztián Autocrossban, Bessenyey Zoltán rallye-ban –, Michelisz Norbert hétszer állt dobogón egy futamgyőzelme mellett a WTCC-ben, Kiss Pál Tamás úgy lett ötödik az Auto GP sorozatban, hogy szinte mindig másik csapatnál kapott bizonyítási lehetőséget. Ugyancsak a dicsőséglistát bővítette kamionos Európa-bajnokságon szereplő Kiss Norbert – a legtöbb dobogós helyezés – és Major Benedek – 17 évesen négy futamgyőzelem –, akik egész szezonban remekeltek.  Kiderült, nemcsak a pályán, hanem a pálya mellett is a legjobbak közé tartoznak a magyar szakemberek: a Majosházi Péter vezette Chronomoto Team ugyanis az idei Rallycross Európa-bajnokság teljes sorozata után 2014-ben a szakág most induló világbajnokságának valamennyi versenyén elnyerte az időmérői feladatokat.

Az idei szezonban kiderült, hogy a magyar autósport szereplői – versenyzők és különböző szakemberek – igenis képesek a világ legjobbjai közé kerülni. A különböző autó-, és motorversenyeken 1998 óta időmérőként dolgozó Chronomoto Team olyan szintre jutott az elmúlt években, hogy már nem rendeznek a rallycrossban olyan világversenyt, melyen ne őket kérnék fel az időmérés igencsak döntő fontosságú feladatainak elvégzésére.

„Tizenöt éve az endurocrossban kezdtük meg a tevékenységünket, és mára eljutottunk odáig, hogy a cégünkben hárman főállásban dolgozunk, míg a versenyekre a többieket alkalmanként szerződtetjük. Persze a hosszú évek alatt már kialakult egy stabil csapatunk, és van olyan hétvége, amikor egyszerre 25 embert kell mozgatnunk. Sőt, olyan is akadt, hogy egyszerre hat helyen kellett helyt állnunk” – elevenítette fel a cég vezetője, Majosházi Péter.

A csapat idén már olyan magasságokba jutott el szakmailag, ami gyakorlatilag a szakma csúcsát jelenti, ugyanis 2013-ban a rallycross Európa-bajnokság – ez volt idáig a csúcsversenye a szakágnak – valamennyi versenyén ők végezték az időmérést, küldték az adatokat valós időben az internetre, illetve az ő adataik kerültek a TV közvetítések felirataiba is.

„Annak idején, 2011-ben mi a magyar bajnokikon kezdtük el az időmérést ebben a szakágban, és a nyirádi Eb-futamot is szerettük volna megkapni. Nos, tavaly már az autocross itthoni Európa-bajnoki futamán mi dolgozhattunk, és idénre azt tűztük ki célul, hogy mindkét szakág hazai versenyén a cégünk végezhesse az időmérést. Ehelyett az Európa-bajnoki sorozat jogtulajdonosa pályázatot írt ki valamennyi futamra, amire beküldtük az ajánlatunkat mi is. Sok külföldi és hazai referenciánk volt, de mi is meglepődtünk, hogy rallycrossban elnyertük a munkát, így idén nemcsak a két hazai Eb-futamon kaptunk szerepet, hanem az összes rallycross versenyen, amit a kontinensviadal keretein belül rendeztek” – fogalmazott Majosházi Péter.

És hogy a feladatukat milyen színvonalon végezték el, talán az bizonyítja a legjobban, hogy a szakágban, első ízben, 2014-ben megrendezendő világbajnokságon is őket kérték fel valamennyi futamon az időmérésre. Ahogy a szakember elárulta, az Eb-versenynaptár 3-4 más kontinensen megrendezésre kerülő futammal egészül ki, ám csak a topkategóriában, a Supercar-ban írnak ki világbajnokságot, a többi kategóriában továbbra is Európa-bajnoki címért küzdhetnek a versenyzők.

„Még mindig alig akarom elhinni ezt, hiszen ez fantasztikusan nagy sportszakmai siker nemcsak

nekünk, hanem Magyarország számára is. Idén kilenc futamot vezényeltünk le hiba nélkül, és

ebben öt élő televíziós közvetítés is volt. Azért dolgozunk, hogy képesek legyünk ugyanolyan

szinten teljesíteni 2014-ben is. Valamennyien azt érezzük, elértük a szakma csúcsát. Most már

elmondhatom, annak idején éppen ezért kezdtük el ezt a munkát” – jelentette ki Majosházi

Péter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*