A Porsche Hungaria 2013-ban összesen 20 700 személygépkocsit értékesített, ez 30 százalékos piaci részesedést biztosított tavaly a Volkswagen konszernhez tartozó márkák magyarországi importőrének.
A kishaszonjárműveket is beleszámítva tavaly 21 952 járművet adott el a PH-hoz tartozó, 129 márkakereskedésből és 103 szervizből álló országos márkakereskedői hálózat – tájékoztatta a társaság az MTI-t. A cégcsoport 2011-ben még 18 900 gépkocsit adott el, és a 2012-es eredmény is csupán 17 ezer körül alakult, az autópiaci mélypont után azonban 2013-ban már jelentősen meg tudta erősíteni vezető szerepét. A forgalomba helyezési adatok szerint a mintegy 62 ezres magyarországi újautó-piacon a Skoda 10,61 százalékos, a Volkswagen 9,11 százalékos, az Audi 2,98 százalékos piaci részesedéssel zárta a tavalyi évet. A SEAT az év második felében bemutatott új típusoknak köszönhetően 0,99 százalékra növelte részesedését. A kiszállítási adatok alapján a márkák rangsorában a Skoda és a Volkswagen végzett a hazai piac élén. Az Audi a prémium kategóriában megerősítette vezető szerepét. A kishaszonjárművek piacán a Volkswagen a 2. helyen végzett 15,3 százalékos részesedéssel. A Porsche Inter Auto Hungaria által fogalmazott Porsche eladása megismételte az előző évi mintegy 200 darabos eredményt 2013-ban. Aradi Géza márkaigazgató korábban az MTI-nek azt mondta, hogy 2014-ben már mintegy 300 jármű eladásával számolnak, elsősorban az új SUV modellnek köszönhetően. A PH jelezte: valamennyi márka tavalyi eredményességében jelentős szerepe volt a céges és közületi flottabeszerzéseknek, ahol a Skoda lett az első, a Volkswagen pedig negyedik helyezést ért el. A magyar újautópiacot még mindig a flottavásárlás tartja mozgásban: a márkáknál jellemzően a vevők 75-80 százaléka cég.
Forrás:MTI