A 20. Nemzetközi Év Motorja zsűritől a mai napon a Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor (110 LE és 130 LE) kapta meg a Nemzetközi Év Motorja címet, az 1-1.4 literes kategóriában – méghozzá zsinórban negyedszer!
A PSA csoport 210 szabadalmat jelentett be háromhengeres benzinmotor-családjára. Az új generációs PureTech motorra, a nagyobb teljesítmény, a kisebb fogyasztás és a hatékonyabb működés mellett, a következő előnyök jellemzők:
- Átlagosan 4 százalékos fogyasztáscsökkenés az előző generációhoz képest;
- gyorsabb motorreakciók az optimalizált turbófeltöltőnek köszönhetően (20 százalékkal gyorsabban felépülő nyomaték 1500/percről);
- 75 százalékkal kisebb részecske-kibocsátás, benzines részecskeszűrő (GPF); három évvel az EU-szabályozás 2020-as életbe lépése előtt teljesíti a Valós Közlekedési Emisszió (RDE) követelményeit;
- kompaktabb felépítés, ezáltal beépíthető a városi kisautókhoz, kompakt személyautókhoz és SUV-modellekhez tervezett új Közös Modul Padlóvázba (Common Modular Platform – CMP).
A 2017-ben az új Peugeot 308-cal bevezetett új motornemzedéket mostantól körülbelül százféleképpen használják fel a PSA Csoport járműveiben, több mint hetven országban. A motorok megfelelnek az Euro 6d-TEMP és a China 6b szabványnak.
A PureTech háromhengeres motort jelenleg Franciaországban (Française de Mécanique üzemek: Douvrin, Pas-de-Calais és Trémery, Moselle) és Kínában (Xiang Yang üzem) gyártják. A termelés fokozására 2018-ban bővítik a franciaországi üzemek kapacitását, majd 2019-ban és 2020-ban a lengyelországi Tychy és Szentgotthárd is megkezdi a PureTech motorok előállítását.
A mostani alkalommal a következőket mondta Alain Raposo, a PSA Csoport hajtómű- és alvázfejlesztési alelnöke: “Büszkén vesszük át egymás után negyedszer ezt a komoly presztízsű díjat, mint fejlesztőink hozzáértésének bizonyítékát. Járműveink többségében már elérhető ez a motor, és a vevőink is nagyon kedvelik. A díj globálisan ismeri el benzinmotorjaink versenyképességét és hatékonyságát, különösképp a háromhengeres PureTech motorét.”
Turbo PureTech háromhengeres benzinmotor (110 LE és 130 LE) | ||
Típus | Háromhengeres, soros | |
Emissziós szint | Euro 6d-TEMP 1.5-ös RDE CF-fel
2018 novemberétől teljesíti az Euro 6d-t (három évvel életbe lépése előtt) |
|
Maximális teljesítmény | kW/LE | 96/130 5500/percnél
81/110 5500/percnél |
Maximális nyomaték | Nm | 230 1750/percnél
210 1500/percnél |
Felépítés | Turbómotor, centrális közvetlen befecskendezéssel, változó szívó- és kipufogó-oldali vezérlés | |
Motorvezérlés | PSA SSTG motorelektronika, közvetlen befecskendezés nyomása
250 bar |
|
Elektromos berendezés | Intelligens akkumulátortöltés, Stop & Start | |
Lökettérfogat | cm3 | 1199 |
Sűrítési arány | 10.5:01 | |
Furat/löket | mm x mm | 75 x 90.5 |
Hajtórúd | Modul kisfej, fix dugattyúcsapszeg, nagyszilárdságú acél | |
Olajszivattyú | Változó szállítású, automatikus vezérléssel | |
Hengerfej | Alumínium A57 rézötvözet, hőkezelt. Gravitációs öntés, a hengerfejbe integrált kipufogó-leömlő | |
Turbófeltöltő | Új generációs turbófeltöltő, optimalizált szállítás, beépített, elektromos lefúvószelep | |
Forgattyúsház | Alumínium vákuum-öntvény, öntéskor beágyazott hibrid hengerperselyek | |
Benzinellátás | Közös nyomócsöves, lézerrel fúrt ötfuratos porlasztók, nagy nyomású (250 bar) tápszivattyú | |
Vezérlés | Két darab, kompozit anyagú, csöves vezértengely, nedves vezérműszíj, DLC-bevonatú (Diamont Like Carbon) bütykök | |
Szelepműködtetés | Direkt, mechanikus emelőtőkék | |
Szelepszám hengerenként | 4 | |
Motor hosszúsága | mm | 604.5 |
Motor magassága | mm | 683.5 |
Motor szélessége | mm | 586 |
Súly (a PSA standardja szerint) | kg | 84 kg |
Oktánszám-igény | RON | 91-98 |
Hűtés | Vezérelt termosztát | |
Kipufogó | Integrált emisszió-szabályozó rendszer a turbófeltöltő alatt: katalizátor és GPF |