A Raiffeisen eladja lengyel és szlovén leánybankjait, Magyarországon “optimalizálja” tevékenységét

Fotó: amdala.hu

Fotó: amdala.hu

Az osztrák Raiffeisen bankcsoport (RBI) eladja lengyelországi és szlovéniai leánybankjait és a Zuno direktbankját, az ázsiai és az amerikai piacról pedig visszavonul a bank felügyelőtanácsának hétfői döntése értelmében. A szűkszavú sajtóközlemény szerint Magyarországon a bank optimalizálja tevékenységét.

    Az RBI közölte, hogy csökkenteni kívánja jelenlétét az oroszországi piacon is.
    A tőzsdék zárása utánra időzített bejelentés Magyarországgal kapcsolatban optimalizálásról szólt, a sajtóközlemény ennek részleteit nem közölte.
    A banknál kedden sajtótájékoztatót tartanak, amelyen várhatóan további részleteket közölnek.
    Az osztrák, valamint a további kelet-európai piacon a felügyelőtanács az üzleti modell további fenntartásáról döntött.
    A bank ugyanakkor 2016-ig jelentősen csökkenti vagy feladja az egyesült államokbeli, 2017-ig pedig az ázsiai tevékenységét.
    Az előzetes adatok szerint az RBI éves vesztesége 2014-ben 493 millió euró volt, ami alatta van a korábban meghatározott 500 millió eurós maximumértéknek.
    A drasztikus csökkentés oka a bank tőkehelyzetének javítása, új célként határozták meg, hogy a bank 2017-re 12 százalékos elsődleges tőkearánnyal rendelkezzen. Ez az érték 2014 végén 10 százalékos volt.
    A Raiffeisen Bank Zrt. Magyarországon 112 fiókkal, és mintegy 600 ezer ügyféllel rendelkezik, a mérlegfőösszege a 2013.évi nemzetközi számviteli adatok (IFRS) alapján, konszolidáltan számítva 1851 milliárd 488 millió forint volt.
    A bank 2014. március 28-i sajtótájékoztatóján Heinz Wiedner, a bank vezérigazgatója leszögezte: a magyar bankszektor egyik meghatározó, univerzális szereplője marad a Raiffeisen Bank, amelynek vesztesége jelentősen, 34 százalékkal 31,2 milliárd forintra csökkent 2013-ban.
    Heinz Wiedner a 2014 március végi sajtótájékoztatón leszögezte: a magyarországi Raiffeisen eladása lekerült a napirendről, a pénzintézet jövőbeni stratégiája az elsődleges ügyfélkapcsolatokra, valamint a versenyképes, magas szolgáltatási szint nyújtására koncentrál.
    A bank működési költségei 53 milliárd forintot tettek ki 2013-ban, céltartalék-képzésre pedig közel 42 milliárd forintot fordítottak. A nem teljesítő hitelek aránya 30 százalék alatti szinten stabilizálódott, és egyre kevesebb kölcsönszerződés kerül ebbe a kategóriába.
Forrás:MTI