A reklámadó miatt 15 millió euróval nőhet az adóteher

A magyarországi reklámadó miatt, az előzetes számítások alapján, éves szinten megközelítőleg 15 millió euróval nő az RTL csoport adóterhe, befolyásolva a 2014-es nettó nyereséget – szerepel az RTL csoport hétfői közleményében.

    A közlemény szerint az RTL csoport elvégezte a reklámadót szabályozó törvény pénzügyi hatásainak első elemzését. Eszerint az adó mértéke annyi lesz, mint az RTL magyarországi ágának 2013-as kamatok, amortizáció és adók levonása előtti eredménye (EBITA).
    A csoport szerint a megszokott féléves pénzügyi ellenőrzésük keretében az idén is megvizsgálják az RTL magyarországi ágának üzleti értékét, de a reklámadó mérete miatt ez valószínűleg csökken. Pontos számot még nem tudnak mondani, azt csak augusztus 21-én, a féléves jelentéssel együtt fogják közzétenni.
    Az RTL csoport közleménye felhívta a figyelmet, hogy a magyarországi reklámadó progresszív, de a legnagyobb adókulccsal (40 százalék) rendelkező kategóriába csak az RTL került bele, mert csak e cég reklámbevétele haladja meg az évi 20 milliárd forintot.
    Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch, az RTL csoport társ-vezérigazgatói szerint 2014-ben csoportszinten erős évet zárt az RTL, de a magyarországi reklámadónak súlyos hatásai lesznek. Idén a reklámadó miatt csökken az RTL csoport nettó nyeresége, míg a magyarországi ág strukturális szempontból veszteséges lesz.
    A társ-vezérigazgatók kiemelték, hogy 1997 óta az RTL csoport folyamatosan építette fel magyarországi üzletágát, befektetéseket hajtott végre a helyi szórakoztatóiparban és független médiában, jelentős összegű adót fizetett, valamint több mint 350 embernek adott munkát.
    Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch szerint hétfői közleményük figyelmeztető jel minden magyarországi nemzetközi befektetőnek, és ismételten arra kérik a magyar kormányt, hogy vizsgálják felül a reklámadó bevezetését.

Forrás:MTI