Az idei IMEX America központi témái többek között a befogadás, az ösztönzőutak és a mesterséges intelligencia voltak. A BizBash csapata a helyszínen folytatott megbeszéléseken, előadásokon és más szakmai programokon elhangzottak, továbbá számos interjú alapján az alábbi trendeket látja elsődlegesen érvényesülni a rendezvényágazatban – adta hírül a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége a BizBash írása alapján.
- Befogadó szemléletű tervezés – gondolva az eltérő agyműködésből fakadó különbözőségekre, a neurodiverzitásra is.
Az elfogadás és a megközelíthetőség mellett ma már az eltérő agyműködés (neurodiverzitás), a különböző személyiségtípusok és tanulási adottságok is szerepet kapnak a rendezvényszervezés során. Ennek érdekében tervezték újra az IMEX helyszínét is, hogy könnyebb elérhetőséget biztosítsanak a kerekesszékeseknek, illetve, hogy a padló és a szőnyegek mintájával segítsék a neurodivergens személyek eligazodását. A több pihenő zóna, valamint a The Neu Project és a Marriott International együttműködésével bemutatott, külön erre a célra kialakított Quiet Space Lounge (csendes szalon) és Resilience Room (elvonuló/pihenő szoba) is e célokat szolgálta. A befogadó szemléletű rendezvények szervezésében kíván segítséget nyújtani az IMEX és a Skift közelmúltban kiadott útmutatója: A Guide to Creating Equitable and Inclusive Event Experiences.
„Diversity, equity, and inclusion (DEI) is no longer a nice to have — it is a must-have.” – olvasható a tanulmány bevezetőjében.
- Kényelmet szolgáló rendezvénytechnikai megoldások
Mint például a Bizzabo új rendezvénytechnikai újítása, a „wearable on-site solution Klik”, amellyel – többek között – bejelentkezhetnek a résztvevők a különböző előadásokra, programokra, letölthetik a számukra érdekes tartalmakat és kontaktinformációkat cserélhetnek egy gombnyomással, miközben a szervezők is értékes információkhoz juthatnak a résztvevők mozgásáról, tevékenységéről.
Kép: Bizzabo
Egy másik jó példa a Hilton által bemutatott új digitális megoldás, a Hilton for Business és az Events.Hilton.com, amelyek leegyszerűsítik a teljes utazási és foglalási élményt mind a vendégek, mind pedig a szolgáltatók számára.
A Hilton 2024 Trends Report tanulmánya is rámutat, hogy az utazók 80%-ának fontos, hogy az utazását teljes egészében online foglalhassa le. Ezt figyelembe véve, a vállalat lehetővé teszi a rendezvényszervezők és vendégek számára a teljes körű online foglalást 10-től 35 szobáig, a kapcsolódó rendezvénykapacitással együtt. További fontos szempont, hogy a résztvevők 70%-a részesíti előnyben a személyes találkozást a virtuálissal szemben – állapítja meg a Hilton tanulmánya.
Természetesen a mesterséges intelligencia is az érdeklődés középpontjában áll; elsősorban arra keresik a választ a szakemberek, hogy miként lehet az AI segítségével egyre személyre szabottabb élményeket nyújtani a résztvevők számára. Heather Munnell, a VDA ügyfélélmény igazgatója szerint „it’s about working smarter, not harder”, vagyis többet ésszel, mint erővel.
- Az ösztönzőutak jelentősége
A szakértők szerint egyre erőteljesebb igény mutatkozik a rendezvényszervezők részéről azokra az ösztönzőutakra, amelyek során a résztvevők közelebbről is megismerkedhetnek az adott rendezvényhelyszín-desztináció lakosságának életével, kultúrájával, művészetével.
- Standok interaktív elemekkel
Az IMEX-en megfigyelhető volt, hogy nem feltétlenül a többszintes, színes-szagos standok vonzották a legtöbb látogatót. Általában azok voltak a leglátogatottabbak, ahol valamilyen interaktív tevékenységre volt lehetőség, például a résztvevők fotóját egy ehető süteményre nyomtatták, vagy tetoválást csináltathattak, illetve megtervezhették saját baseball-sapkájukat a látogatók. Népszerűnek bizonyultak az olyan attrakciók is, ahol virtuális valóságban mutatták be a látogatóknak az adott rendezvényhelyszínt.
- Fenntarthatóság és jóllét
A rendezvényszervezőknek már nem csak az a fontos, hogy ki a vendégük, hanem az is, hogy hogy érzi magát. Ezért egyre inkább törekszenek az olyan szolgáltatások nyújtására, amelyek segítségével a rendezvények résztvevői energikusak maradhatnak a nap végén és készen állhatnak a következő kihívásra. A fenntarthatóság és jóllét iránt elkötelezett Hyatt Hotels például az újonnan létrehozott Wellbeing Collective azaz a jóllétet szolgáló ötleteit mutatta be az IMEX-en. Honlapján letölthető többek között a Bring Mindful Meetings to Your Team című útmutató, amellyel arra ösztönöznek, hogy a megszokott sémákból kitörve, a stresszes és programokkal túlzsúfolt üzleti találkozók helyett produktív és a tudatos jelenlétet segítő rendezvényeket hozzanak létre, amelyekből minden fél profitál.
A fenntarthatósági szempontokat régóta kiemelten kezelő IMEX Csoport, augusztusban mutatta be „Net-Zero” Stratégiáját, amelynek segítségével 2030-ra klímasemleges vállalatként klímasemleges rendezvényeket szeretnének megvalósítani. A stratégia elsősorban az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére összpontosít, továbbá fokozatosan növelik az újrahasznosítható és fenntartható anyagok használatát a kiállítások építése során. Az idei rendezvény egy teljes weboldalt szentelt a fenntarthatósági tippeknek a résztvevők számára, a tömegközlekedési eszközök használatától kezdve a fenntartható standok építéséig.