A SEAT és az ELISAVA, a Barcelonai Formatervezési és Mérnöki Egyetem kihirdette a „SEAT Autómegosztás 2025” versenyre érkezett nevezések közül az öt döntős projekt nevét. A megmérettetés célja, hogy olyan projektek szülessenek, amelyek a jövő autómegosztási szolgáltatásainál alkalmazható mobilitási és formatervezési megoldásokat kínálnak.
Éppen ezért a SEAT Design formatervezői részlege szorosan együttműködik a vállat más területeivel és azok szakembereivel. Ilyen például az Andreu Solà Gomfaus vezette, üzleti modellel, autómegosztással és innovációval foglalkozó egység, ahol a SEAT márkánál összegyűjtött tudást és tapasztalatot mesterkurzusok keretében adják át a diákoknak. Ezen kívül a részleg vezetője felügyeli az ELISAVA diákjainak munkáját a kilenc hónapos időszak alatt.
A verseny három fő téma köré épült. Az első egy autómegosztáson alapuló üzleti modell megalkotása volt a SEAT Mii modell számára. A második fő téma az autóban elérhető felhasználói élmény (UX) megtervezése volt a szolgáltatás igénybevételének kezdetétől egészen a végéig. A harmadik pillér pedig a márkaértékek újraértelmezése volt egy olyan új nyelvezeten keresztül, amely visszaadja azt az érzést, ahogy az emberek egy SEAT modellben érzik magukat.
„Az idei évben igen dinamikus projektekkel találkoztunk, amelyeket alaposan körbejártak és kidolgoztak az ELISAVA diákjai. A SEAT Design büszkén támogatja a Barcelona tudományos életében nagy számban előforduló ifjú tehetségek munkáját.” – nyilatkozta a SEAT Design igazgatója, Alejandro Mesonero-Romanos. „Kulcsfontosságú a SEAT számára, hogy vonzó vállalat legyen a tehetségek számára és lehetőséget adjon a bemutatkozásukra. Ugyanakkor lényeges szempont az is, hogy az autómegosztás koncepcióját innovatív módon, fiatalok által és fiataloknak tervezve tudja megközelíteni.” – tette hozzá Jaume Sala, a SEAT belső tér tervezésért felelős vezetője.
„Az ELISAVA formatervezéssel és mérnöki feladatokkal foglalkozó diákjai számára ez az együttműködés egy egyedülálló lehetőség arra, hogy valós környezetben dolgozhassanak. Kilenc hónapon keresztül vizsgálták, fejlesztették és tesztelték projektjeiket mielőtt előálltak innovatív autómegosztási javaslataikkal.” – hangsúlyozta Anna María del Corral, az ELISAVA projektvezetője és Albert Fuster, az ELISAVA egyetem igazgatója.
Első helyezett: Work & Relax (Munka és Pihenés)
A Work & Relax projekt – amely összesítésben a legjobb projekt díját kapta a versenyen – három diák, Marina Fuentes, Lucas García és Mario Sabaté munkáját dicséri. A csapat olyan autómegosztó szolgáltatást javasolt, amely az ingázással töltött idő legoptimálisabb kihasználását segíti, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy a munkába vezető utat pihenéssel töltsék.
Legjobb felhasználói élményt megtervező projekt: FAMiiLY
Ez a belső tér tervezésére irányuló javaslat azokat a családokat célozza meg, akiknek szükségük van a mobilitás új formáira hétköznapjaik során. A „Trust Mii” (Bízz a Mii-ben/Bízz bennem) szlogenre épülő projekt lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy szülőként ingázásaik során erősítsék a közösségi érzést, a bizalmat és a biztonságot a jövő Barcelonájában. A kezdeményezés kidolgozója szintén három diák, Margarita Torrens, Carolina Vilchez és Laia Yu voltak.
A legjobb innovációs projekt: Seat Mii Free
Maria Rey, Xavi Maixenchs és Olga Sanchís egy olyan járművet javasoltak autómegosztásra, amely azokat a fiatalokat célozza meg, akik most álltak munkába és most kapják első saját keresetüket, ezzel együtt pedig a legtöbbet szeretnék kihozni a szabadnapjaiból és élvezni kívánják a szabadidejüket. A kezdeményezés lehetővé teszi az autótulajdonosoknak, hogy hasznot termeljenek a járművűkkel úgy, hogy elérhetővé teszik azt más felhasználók számára. A jármű elképesztően sokoldalú belső kialakítást kapott köszönhetően egy mesterséges intelligencia segítségével működő dinamikus felületnek. Helyet kaptak továbbá olyan beépített eszközök is, mint a csomagok rögzítését biztosító gumidugattyúk, a lehajtható ülések vagy a kivetítő képernyő.