A SEAT értékesítése valamennyi paic eredményeinek figyelembe vételével augusztusban 38,9 %-kal emelkedett, és elérte a 41 200 darabos mennyiséget, a tavalyi eredmény ebben a hónapban 29 700 darab volt. A WLTP szeptember 1-én kezdődött alkalmazása, valamint a SEAT kiváló értékesítési lendülete tovább gyorsította a kiszállításokat. A SEAT ezzel az eredménnyel megdöntötte augusztusban regisztrált értékesítési rekordját, mert az idén ez meghaladta a 2000-es évben elért mennyiséget, a 32 900 darabot. Az idei évben a SEAT eddig összesen 383 900 gépkocsit adott el, ami 21,9 %-kal több, mint az elmúl év azonos időszakának mennyisége, a 315 100 gépkocsi volt. Mindezek mellett a SEAT a januártól augusztusig terjedő időszakban történetének minden eddigi legmagasabb értékesítési adataival büszkélkedhet, a korábbi rekordot még 2000-ben érték el 357 300 SEAT kiszállításával.
A SEAT marketingért és értékesítésért felelős alelnöke, Wayne Griffiths azt hangsúlyozta, hogy a „augusztusban az európai értékesítésre egyértelműen kihatott a WLTP alkalmazása. Az eladások komoly növekedése nagyon magas értékesítési mennyiséghez vezetett júliusban és augusztusban, ami kihat majd a szeptemberi eredményekre is. Az elkövetkező néhány hónap nagy kihívásokat jelent majd minden gyártó számára. A WLTP hatásait ugyanis az év további részében is érezni fogjuk, és ez hatással lesz az Európában regisztrált gépkocsik mennyiségére.”
A SEAT világméretű kiszállításai a főbb európai piacokon mutatott növekedésnek köszönhetően szépen emelkedtek. Idén januártól augusztusig Németország (83 100 gépkocsi, 27,6 %-os növekedés), Spanyolország (79 100 gépkocsi, 18,2 %-os emelkedés) és az Egyesült Királyság (45 200 autó és 26,2%-os emelkedés) jelentették a márka három legjobb értékesítést felmutatott piacát. Németországban és az Egyesült Királyságban a SEAT eddigi legjobb értékesítési eredményét érte el augusztusig, míg Spanyolországban a SEAT lett legtöbb autót értékesítő márka, a Leon és az Ibiza pedig a két legnagyobb számban regisztrált modell.
A SEAT még ennél is nagyobb mértékű növekedést mutatott Franciaországban, ahol az értékesítés 31,1 %-kal emelkedett, és ahol az idén 21 600 gépkocsit adtak el. Ausztria a 26,3 %-os növekedéssel és 15 500 eladott gépkocsival a SEAT ötödik legnagyobb piacává vált. A márka Ausztriában az első három legtöbbet értékesítést elérő márka között van, és itt a SEAT a második legnagyobb piaci részesedésű márka; e téren csupán Spanyolország előzi meg.
A SEAT ugyancsak komoly növekedést ért el Olaszországban (15 300 gépkocsi, 26,8 %-os növekedés), Lengyelországban (9 800 gépkocsi, 30,3 %-os növekedés), Belgiumban (7 500 gépkocsi és 44, 3%-os emelkedés) és Portugáliában (7 400 gépkocsi és 24, 5%-os emelkedés).
Mindezen túl Algéria, a Relizane-ban lévő összeszerelő üzem által biztosított ugrásszerű növekedésnek köszönhetően a leggyorsabban növekvő, Európán kívüli piac lett. Az országban 13 900 gépkocsit szállítottak ki, ami 11 800 autóval több, mint a 2017-es év azonos időszakának mennyisége volt.
Az új Tarraco teljesíti ki a SEAT szabadidő-autók offenzíváját
Kevesebb, mint két héten belül a SEAT bemutatja a Tarraco-t, ami teljessé teszi a szabadidő-autók jelenleg az Aronából és Atecából álló kínálatát. A Tarraco-t, ami Tarragona város latin nevét jelenti, szeptember 18-án a névadó városban mutatják be, és decemberben indul az új SEAT előértékesítése.
A következő néhány hétben a SEAT a CUPRA Atecával bővíti kínálatát, és megjelenik a piacon az első sűrített földgázzal hajtott szabadidő-autó az Arona TGI-t is. Az Arona környezetkímélő változata így csatlakozik a SEAT már létező, sűrített földgázzal hajtott modelljeinek csapatához, amely jelenleg a Mii-ből, az Ibizából és a Leonból áll.