„Way to ZERO”: Az új ID.5 nem egyszerűen csak bővíti a sikeres ID. családot, a Volkswagen újdonsága tovább és egyúttal egy új piaci szegmensbe vezeti a márka új járműflottájának elektromosítását. Az elegáns, kifejező E-SUV coupé a 3.0 verziószámú ID. szoftverrel érkezik, amellyel más funkciók mellett javul a töltési teljesítmény és elérhetővé válik a hangvezérlés. A flotta által szolgáltatott adatok és a legújabb generációs segédrendszerek felhasználásával a Volkswagen az automatizált vezetés felé is megteszi a következő lépést.
„Az ID.5 elektromos, sportos és elegáns. A teljesen elektromos meghajtású, prémium SUV coupénk az ACCELERATE stratégiánk újabb mérföldköve” – mondta Ralf Brandstätter, a márka vezérigazgatója. „A vezetés helyileg karbonsemleges élvezetét kínálja egy tudatos ügyfélcsoportnak. Teljesen új piaci szegmensbe lépünk be ezzel a modellel.”
Elegáns és dinamikus dizájn, kivételes aerodinamika, kiterjesztett hatótávolság. Az új ID.5 és a sportos, kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX az ID. család új, nagy hatótávú csúcsmodelljei. Az összes ID. modellhez hasonlóan a Volkswagen első e-SUV coupéja is a márka modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül.
„Az ID.5 a jövő karosszériastílusa: aerodinamikus, kifejező, sportos, és a MEB-nek köszönhetően rövidek a túlnyúlásai” – mondta el Jozef Kabaň, a Volkswagen vezető formatervezője. „Így tudtuk elérni, hogy a belső tér a dinamikus tetővonal ellenére is tágas legyen – ez korábban lehetetlen lett volna.”
Az új, 3.0-ás szoftvergeneráció lehetővé teszi a felhőből történő frissítéseket és további funkciók aktiválását, így az ID.5 sokáig naprakész tud maradni. Az innovatív segédrendszerek, mint például a Travel Assist a flottától kapott adatokkal kínálnak még nyugodtabb és prediktívebb vezetési élményt. Az új, opcionális, memória funkcióval rendelkező Park Assist Plus kérésre személyre szabott parkolást hajt végre.
A 4599 mm hosszú (ID.5 GTX: 4582 mm) Volkswagen e-SUV coupé 2022-ben kerül a piacra, három motorváltozattal. Az ID.5-öt hátul hajtja meg egy elektromos motor. A kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX-et az első és a hátsó tengelyre szerelt egy-egy e-motor hajtja meg.
„Az elektromos Vehicle Dynamics Manager a Volkswagen úttörő fejlesztése” – mondta Thomas Ulbrich, a technikai fejlesztési igazgatótanács tagja. „Hálózatba kötöttük más fontos vezérlőrendszerekkel, és integráltuk az összkerékvezérlő funkcióba is. Ezáltal a sportos vezetési élmény, a tapadás és a vezetési biztonság teljesen új szintjére léptünk.”
Minden ID.5 motorváltozatot egy nagyméretű, nagy hatótávolságú akkumulátor lát el energiával. Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot és tovább bővíti a jármű hatótávolságát. Ezt a tulajdonságot erősíti a szélesre nyíló, aerodinamikus formájú csomagtérajtóba integrált spoiler is. A jármű elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, így optimális marad a légáramlás.
Az új Volkswagen e-SUV coupé minden szögből önállóságot és egyediséget sugároz. A karakteres LED-technológia az (opcionális) első és a hátsó fénycsíkkal összetéveszthetetlenül az ID. család tagjaként azonosítja az ID.5-öt. Számos elem – így a látványos lökhárító, a festett ajtópanelek és az új tetővonal – különbözteti meg az e-SUV coupét az ID.4-től, amely elnyerte a Világ Év Autója címet. A kifejező coupé dizájn könnyen felismerhető. A nagyméretű légbeömlők, az intelligens távolsági fényű IQ.Light LED-Mátrix fényszórók és a szériatartozék 3D LED hátsó lámpák még dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az ID.5 GTX-nek. A Vehicle Dynamics Manager összeköti a hajtás- és futóművezérlő rendszereket, míg az opcionális adaptív futómű-szabályozás gondoskodik az optimális vezetési dinamikáról. Az ID.5 és az ID.5 GTX D állásban vitorlázik, míg B állásban energiát nyer vissza.
Az új karosszériastílus és a társalgószerű térkoncepció jelzik a Volkswagen és az ID. család innovatív erejét. A coupé forma ellenére az ID.5-ben mindössze 12 mm-rel alacsonyabb a hátsó fejtér, mint a Volkswagen ID.4-ben. A hosszú, 2766 mm-es tengelytáv lehetővé teszi, hogy a belső tér mérete összemérhető a magasabb járműkategóriájú SUV-okéval. A csomagtér űrmérete 549 liter, a járműben felhasznált anyagok és a gyártás pedig prémium minőségű. Az üléshuzat anyaga változó a belső térváltozattól függően. Az opcionális Top Sports üléseket a háttámasz felső részén lévő, perforált ID-logók teszik különlegessé.
Az ultramodern digitális műszeregység újfajta működési koncepciót kínál. A műszerfal kijelzője és a nagyfelbontású multimédia-rendszer lélegzetelállítóan tiszta látványt nyújtanak. Az innovatív, kiterjesztett valósággal rendelkező szélvédő-kijelző (opcionális) további információkat jelenít meg a járművezető látóterében. Az új, 3.0-ás verziójú ID. szoftver több fejlesztést is magába foglal, például a természetes hangvezérlést („Hello ID”). Most már tanulni is képes, és hozzáfér online információkhoz a felhőben. A belső tér hangulatos megvilágítása érdekében az Ambient Lighting funkcióban akár 30 szín közül is választhatunk. A We Connect járművezető számára nyújtott szolgáltatásai között megtalálhatóak a valós idejű forgalmi adatok, az online térképfrissítések, a töltőállomásokra vonatkozó információk, a webes rádió és még sok más.
A Car2X-kommunikációval a Volkswagen teljesen új szintre emeli a biztonságot. A Volkswagen-flotta kompatibilis járműveitől származó adatokat, valamint az akár 800 méter sugarú körben található infrastruktúrától kapott jeleket képes helyben, a másodperc törtrésze alatt feldolgozni, így figyelmeztetni tudja a járművezetőt a veszélyes területekre, balesetekre és torlódásokra. Az ID.Light a vezetőtérben vizuális figyelmeztetésekkel segíti a vezetőt.
A Volkswagen az ID.5 és ID.5 GTX modellekkel teljesen új piaci szegmensbe lép be, így folytatva elektromos térhódítását minden járműosztályban az ACCELERATE stratégia keretei között. Várakozásunk szerint 2030-ra az Európában értékesített Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az a cél, hogy az értékesített modellek legalább 50%-a elektromos jármű legyen. E célok elérése érdekében a Volkswagen minden évben legalább egy elektromos járművet fog kereskedelmi forgalomba hozni. A járművenkénti szén-dioxid-kibocsátás akár 40%-kal is csökkenhet már 2030-ra. A vállalat a „Way to ZERO” stratégia keretében legkésőbb 2050-re klímasemlegessé kíván válni.
Az új ID.5 és a kétmotoros összkerékhajtású, sportos prémium ID.5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül, és karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez. Ha 100 százalékban zöld energiával töltik fel őket, akkor ezek a járművek lényegében már most is klímasemlegesek. A We Charge töltőrendszerrel a Volkswagen kínálja a legnagyobb ütemben növekedő, környezetbarát rendszert azoknak, akik a kényelmes, hálózatba kötött és fenntartható töltési lehetőségeket keresik. A hálózatnak mintegy 250 000 töltőpontja van szerte Európában. A szabványos Mode 3 kábel használatával az e-SUV coupé akár 11 kW-tal is tölthető váltakozó áramú (AC) berendezésről, akár távol otthonától is. Gyorstöltő állomáson a töltési teljesítmény jellemzően akár 135 kW is lehet.
1) ID.5 / Ez a jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható.
2) ID.5 GTX / Ez a jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható.