A rendezvényekkel zsúfolt hétvégén is sokan voltak kíváncsiak az OMÉK-ra: a kiállítás látogatóinak száma a két évvel ezelőttit is meghaladta. A vasárnap esti előzetes adatok szerint mintegy kilencvenkétezer látogatót fogadott az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás. Több mint hétszáz kiállító jelent meg a pavilonokban, az ágazat csaknem minden lényeges szegmense bemutatkozott az összesen negyvenötezer négyzetméternyi területen.
A szervezők és a kiállítók elégedettek az eredménnyel. A kistermelők jelentős forgalmat bonyolítottak le, árujuk nagy részét sikeresen értékesítették a forgatagban. – A két évvel ezelőtti és az idei OMÉK-on is a közönségvásár jelleget erősítettük, de a szakmának bemutatkozó nagyvállalatok éppúgy sikereket könyvelhettek el, például nagy értékű mezőgazdasági gépek találtak ismét gazdára. Mindemellett a gépek a látogatók körében is nagy népszerűségnek örvendtek, csakúgy, mint az élő állatokat bemutató pavilonok. A tenyésztői szövetségekkel együttműködve Magyarország legszebb lovait, szarvasmarháit, sertéseit, kecskéit és juhait, a hazai állatállomány legjavát mutattuk meg. A két évvel ezelőtti helyszínhez képest jóval könnyebben elérhető, méltó helyükre kerültek az őshonos magyar állatok is. Jó döntésnek bizonyult a kiállítási profil bővítése, sok látogató fordult meg a dísznövényeket bemutató és a turisztikai pavilonokban is. A dísznövényágazat számára új bemutatkozási lehetőség nyílt az OMÉK Kert által, hiszen eddig évente csak egy hasonló rendezvényt szerveztek Magyarországon. – mondta el dr. Simon Péter, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese.
A G pavilon turisztikai kiállítói által a fogyasztók átfogó képet kaphattak a régiókról. Itt kapott helyet a borvidékek kínálatát, összesen mintegy százféle bort bemutató kóstolózóna. A kóstolózónát felkeresték és nagyra értékelték a Visegrádi Négyek agrár-csúcstalálkozójának résztvevői is. A nagyközönség különösen érdekesnek találta a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal borhibákat bemutató standját is, ahol még záráskor is hosszú sorok kígyóztak. Olyan szervezet működését sikerült így bemutatni, amelynek a munkáját nem, vagy nagyon kevéssé ismerik a borkedvelők.
A minden korosztálynak szóló változatos műsorszámok igazi családi programmá tették a kiállítást. A szakmai bemutatkozás és a fogyasztók egyidejű megszólítása mellett kiemelt figyelmet fordítottak a fiatal generációra: Király Viktor és Radics Gigi koncertjeire sokan látogattak el, s remélhetőleg nem csak a koncert élményével lettek gazdagabbak.
A zárás után kijelenthető, hogy a rendezvény kitűzött célja: a vidék és a város, a termelő és a fogyasztó találkozása megvalósult. A profilbővítés abba az irányba tett kezdőlépés, hogy hazánkat a maga sokszínűségében, részek által alkotott egészként szemléljük. A kormányzat elképzelése szerint a hazai lakosság fogyasztói szokásainak tudatosabbá tételével elérhető, hogy vásárlásaik, utazási döntéseik során a hazai termékeket, szolgáltatásokat részesítsék előnyben. Ez a rendezvény kiváló lehetőséget nyújtott erre, s az élénk érdeklődés igazolja, hogy az erre irányuló erőfeszítések nem hiábavalóak – hangsúlyozta Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.