A tavalyelőttinél is népszerűbb volt az OMÉK

A rendezvényekkel zsúfolt hétvégén is  sokan voltak kíváncsiak az OMÉK-ra: a kiállítás látogatóinak száma a két évvel  ezelőttit is meghaladta. A vasárnap esti előzetes adatok szerint mintegy  kilencvenkétezer látogatót fogadott az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari  Kiállítás. Több mint hétszáz kiállító jelent meg a pavilonokban, az ágazat  csaknem minden lényeges szegmense bemutatkozott az összesen negyvenötezer  négyzetméternyi területen.

300x160xDSC_2326-300x160_jpg_pagespeed_ic_hkmB1AK1haA szervezők és a  kiállítók elégedettek az eredménnyel. A kistermelők jelentős forgalmat  bonyolítottak le, árujuk nagy részét sikeresen értékesítették a forgatagban. – A  két évvel ezelőtti és az idei OMÉK-on is a közönségvásár jelleget erősítettük,  de a szakmának bemutatkozó nagyvállalatok éppúgy sikereket könyvelhettek el,  például nagy értékű mezőgazdasági gépek találtak ismét gazdára. Mindemellett a  gépek a látogatók körében is nagy népszerűségnek örvendtek, csakúgy, mint az élő  állatokat bemutató pavilonok. A tenyésztői szövetségekkel együttműködve  Magyarország legszebb lovait, szarvasmarháit, sertéseit, kecskéit és juhait, a  hazai állatállomány legjavát mutattuk meg. A két évvel ezelőtti helyszínhez  képest jóval könnyebben elérhető,  méltó helyükre kerültek az őshonos magyar  állatok is. Jó döntésnek bizonyult a kiállítási profil bővítése, sok látogató  fordult meg a dísznövényeket bemutató és a turisztikai pavilonokban is. A  dísznövényágazat számára új bemutatkozási lehetőség nyílt az OMÉK Kert által,  hiszen eddig évente csak egy hasonló rendezvényt szerveztek Magyarországon. –  mondta el dr. Simon Péter, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing  vezérigazgató-helyettese.

A G pavilon  turisztikai kiállítói által a fogyasztók átfogó képet kaphattak a régiókról. Itt  kapott helyet a borvidékek kínálatát, összesen mintegy százféle bort bemutató  kóstolózóna. A kóstolózónát felkeresték és nagyra értékelték a Visegrádi Négyek  agrár-csúcstalálkozójának résztvevői is. A nagyközönség különösen érdekesnek  találta a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal borhibákat bemutató standját  is, ahol még záráskor is hosszú sorok kígyóztak. Olyan szervezet működését  sikerült így bemutatni, amelynek a munkáját nem, vagy nagyon kevéssé ismerik a  borkedvelők.

A minden  korosztálynak szóló változatos műsorszámok igazi családi programmá tették a  kiállítást. A szakmai bemutatkozás és a fogyasztók egyidejű megszólítása mellett  kiemelt figyelmet fordítottak a fiatal generációra: Király Viktor és Radics Gigi  koncertjeire sokan látogattak el, s remélhetőleg nem csak a koncert élményével  lettek gazdagabbak.

300x160xDSC_2318-300x160_jpg_pagespeed_ic_PEU2ECWUyB A zárás után  kijelenthető, hogy a rendezvény kitűzött célja: a vidék és a város, a termelő és  a fogyasztó találkozása megvalósult. A profilbővítés abba az irányba tett  kezdőlépés, hogy hazánkat a maga sokszínűségében, részek által alkotott  egészként szemléljük. A kormányzat elképzelése szerint a hazai lakosság  fogyasztói szokásainak tudatosabbá tételével elérhető, hogy vásárlásaik, utazási  döntéseik során a hazai termékeket, szolgáltatásokat részesítsék előnyben. Ez a  rendezvény kiváló lehetőséget nyújtott erre, s az élénk érdeklődés igazolja,  hogy az erre irányuló erőfeszítések nem hiábavalóak – hangsúlyozta Denéné Tóth  Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*