- A CBR1000RR Fireblade SP és SP2 a szupersport-kategóriát megalapozó CBR900RR 25. születésnapján lép színre
- Az új Fireblade-ek hűek maradtak az ős-modell koncepciójához, ugyanakkor jelentősen könnyebbé és erősebbé váltak, s még könnyebben kezelhetők lettek
- Az ultramodern elektronikai csomag révén a Fireblade SP és SP2 egyaránt a Total Control új szintjére lépett
- A Fireblade SP2-höz pályahasználatra optimalizált Sports csomag is rendelhető
- A retro CB1100 két változatban folytatja pályafutását 2017-ben: megújult a CB1100 EX és debütál a különleges CB1100 RS
- A Honda CB1100 EX még közelebb került a klasszikus stílushoz, ugyanakkor a rozsdamentes, küllős kerekeknek, az új, rövidebb kipufogónak és a fénydiódás (LED-es) lámpáknak köszönhetően modernebbé is vált
- A CB1100 RS többek között sportosabb futómű-geometriával, 17 colos, öntött alumíniumfelnikkel és radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergekkel csábítja a vásárlókat
A Honda ma két legendás modell, a CBR1000RR és a CB1100 megújult változatát is bemutatja a kölni Intermot motorkiállításon.
A Fireblade 25. születésnapjára egy egészen különleges modellel rukkolt elő a Honda, amelyet két verzióban (SP és SP2) vásárolhatnak majd meg a sebesség megszállottjai.
A Fireblade mindig is az alacsony súlyú, fürge, könnyen kezelhető szupersportmotor szinonimája volt, s ez a jövőben is biztosan így lesz, a Honda mérnökei ugyanis ismét remek munkát végeztek. A „Total Control” filozófia mentén fejlesztett típus 15 kilóval könnyebb és 8 kW-tal erősebb lett, így teljesítmény/súly aránya 14 százalékkal kedvezőbb. Ez minden idők legjobb eredménye a Fireblade történetében, folytatódhat tehát a motorsportikon menetelése.
A 2017-es modellév legfőbb hozadéka az átfogó elektronikai rendszer, amelyet szinte egy az egyben az RC213V-S MotoGP-versenymotorból emeltek át a mérnökök. Ezzel a Total Control következő szintjére lépett a Fireblade, s ahogy azt már az elődmodelleknél is megszokhattuk, új mércét állított a szegmensben. Hogy a pilóta mindig villámgyorsan, mindazonáltal teljes biztonságban motorozhasson, egyebek mellett üzemmód- és motorfék-szabályozó, kipörgés- és új blokkolásgátló, valamint gyorsváltó és visszaváltás-asszisztens került az új CBR-re. Újdonság továbbá az Öhlins Electronic Control Suspension névre keresztelt, elektronikus szabályozású futómű, ami rendkívül precíz beállítási lehetőséget kínál.
Először a modell történetében megjelenik a Fireblade SP2 változat. Az SP2-t átrajzolt égéstere, áttervezett szelepei és dugattyúi, valamint könnyű Marchesini kerekei különböztetik meg az alapmodelltől, s Sports csomagot is kínál hozzá a Honda a gondtalan pályahasználat érdekében.
Szintén az Intermoton gurult nagyközönség elé a modellfrissítésen átesett CB1100 EX és az új CB1100 RS. Ez a két modell remekül példázza a Honda mérnökeinek egyedülálló precizitását, elég csak egy pillantást vetni az átformált, látható hegesztési varratok nélkül készülő új üzemanyagtartályra, mely maga a tökély. A modellfrissítés részeként az oldalidomokat, az ülést, a hátsó sárvédőt és a lábtartókat is átdolgozták, így még karakteresebbé vált a CB, erre tesz rá egy lapáttal az új, fénydiódás világítás és a rövidebb, szebb hangon daloló kipufogórendszer.
Míg a CB1100 EX negyvenküllős, 18 colos, horganyzott acélkerekeken gördül, az RS kivitel dinamikus, café raceres formavilággal, 17 colos alumíniumfelnikkel, széles, sportos abroncsokkal, meredekebb villával és alacsonyabb kormánnyal érkezik a kereskedésekbe.