Történetének négy alapvetően eltérő karakterű mérföldkövével bővíti a ŠKODA a május 2. és 4. között immár nyolcadik alkalommal megrendezett Bodensee-Klassik mezőnyét. A német és osztrák Elő-Alpok tájain vezető népszerű oldtimer- és youngtimer-rali alkalmával a ŠKODA SUPERB 3000 OHV luxuslimuzinnal, a hatvan éve bemutatott ŠKODA OCTAVIA modellel, a SUV-modellek rendkívül ritka TREKKA előfutárával és a népszerű farmotoros ŠKODA RAPID 135 kupéval áll rajthoz a ŠKODA. Az útvonal mintegy 570 kilométer hosszan vezeti a nagyjából 180 járműből álló mezőnyt a csodálatos tájak mellékútjain.
Három ország – Németország, Ausztria és Svájc – határvidékének elő-alpesi tájaival a Bodeni-tó festői háttérként szolgál az 1999-ig terjedő évjáratú járművek népszerű oldtimer- és youngtimer-ralija számára. A szervezők számos új útszakaszt és mért etapot vettek fel a nyolcadik alkalommal megrendezett körverseny programjába. A ŠKODA számára e veterán-rendezvény valójában „hazai pálya”, a cseh autógyártó ugyanis már több mint 110 esztendeje képviselteti magát a német, az osztrák és a svájci piacon.
Az idei Bodensee-Klassik alkalmával modelltörténetének egészen különleges keresztmetszetével szolgál a ŠKODA, az 1939 és 1988 közötti időszak négy klasszikus modellje ugyanis egyaránt a nagyhagyományú autógyártó jelentős fejlesztési mérföldkövének számít.
A Bodensee-Klassik középpontjában a jubileumi ŠKODA OCTAVIA áll, az 1959-ben bemutatott modellsorozat idén ünnepli hatvanesztendős jubileumát. A kétajtós modell kiegyensúlyozott tömegeloszlásának és négyfokozatú sebességváltójának köszönhetően a hegyes-völgyes vidékeken is kimondottan agilisnak bizonyult. Európa és a tengerentúl számos export piacán is sikert aratott, s 1959 és 1971 között összesen 360 ezer ŠKODA OCTAVIA készült, közülük több mint 54 ezer kombi kivitellel. A megemelt teljesítményű OCTAVIA TS mindemellett a versenysportban is figyelemreméltó sikereket ért el, például az 1961-es, 1962-es és az 1963-as Monte Carlo Rali kategóriagyőzelmét. Az alapváltozatot 29 kW (40 LE) teljesítményű, 1089 köbcentiméteres négyhengeres motor hajtotta, végsebessége pedig elérte a 110 kilométer/órát.
Az 1939-es ŠKODA SUPERB 3000 OHV 3137 köbcentiméteres, soros hathengeres motorjával kora reprezentatív limuzinjai közé tartozott. A Bodeni-tóhoz egy impozáns, 3,3 méter tengelytávú és 5,2 méter hosszú modellváltozatot küld a ŠKODA, amely kivitel akár három üléssorral, illetve az első üléseket a hátsó utastértől diszkréten elválasztó üvegablakkal is készülhetett. 63 kW (85 LE) teljesítménye a karosszériaváltozattól függően akár 125 kilométer/óra végsebességet is lehetővé tett.
A TREKKA, amely bizonyos értelemben a ŠKODA ma világszerte népszerű SUV-modellcsaládjának előfutára, 1966 és 1972 között közel háromezer példányban készült. A hátsókerékhajtású terepjáró az első Új-Zélandon gyártott személygépkocsiként a ŠKODA OCTAVIA SUPER műszaki alapjaira épült. Hazájában robusztus konstrukciójának, praktikus karosszériájának és terepes képességeinek köszönhetően a TREKKA már jó ideje valódi kultautónak, Európában pedig igazi ritkaságnak számít.
A vonzó megjelenésű ŠKODA RAPID 135 kupé a márka legendás farmotoros modelljeinek kései változata. 1289 köbcentiméteres, könnyű, négyhengeres aggregátja 43 kilowattot (58 LE) teljesít, s a műszakilag fejlett, ötfokozatú sebességváltóval akár 150 kilométer/óráig is gyorsítja az autót. Hasonlóképpen figyelemreméltó megoldás az innovatív, nyolccsatornás hengerfej, amely ólmozatlan benzin használatát is lehetővé teszi.
A Bodensee-Klassik 2019. május 2-án, csütörtökön, a friedrichshafeni nyolckilométeres prológgal, illetve egy mért etappal indul, ahol a résztvevők első ízben rajtolnak Le Mans-i stílusban. Ezt két, egyaránt Vorarlberg osztrák tartomány fővárosából, Bregenzből induló, illetve oda befutó napi etap követi: a 291 kilométeres pénteki táv több romantikus várat is érintve az osztrák Lechtal-Alpokon vezeti át a mezőnyt, míg a szombati 271 kilométeres szakasz Bregenztől északra, az Allgäu vidékén kanyarog.
Kihívást jelentő mért etapjai különösen vonzóvá teszik a Bodensee-Klassik versenyét, ahol nem a sebesség, hanem a megbízhatóság és az egyenletes teljesítmény dönt a győzelemről és a további helyezésekről. Itt a vezető és utasa pontos együttműködése a lényeg, hiszen már az előírttól mért tizedmásodperces eltérések is büntetőpontokat vonnak maguk után.